1115 مقاله به یازدهمین همایش قرآنی در قم رسید

1115 مقاله به یازدهمین همایش قرآنی در قم رسید ال مور: قم- دبیرعلمی یازدهمین همایش بین المللی پژوهش های قرآنی اظهار داشت: یك هزار و 115 مقاله از محققان و پژوهشگران داخلی و خارجی به دبیرخانه این همایش واقع در دانشگاه علوم و معارف قرآن كریم قم رسید.


به گزارش ال مور به نقل از ایرنا، رضا امانی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران تصریح كرد: از این تعداد مقاله، 985 مقاله از داخل كشور و 130 مقاله از كشورهای مختلف بوده است.
وی اضافه كرد: تعداد آثار مقاله نسبت به دهمین همایش بین المللی پژوهش های قرآنی رشد چشمگیری داشته است به گونه ای كه در دوره گذشته این همایش 420 اثر به دبیرخانه رسیده بود.
دبیر علمی یازدهمین همایش بین المللی پژوهش های قرآنی با اشاره به این كه این دوره از همایش با مبحث «قرآن كریم و استكبار ستیزی» در مهرماه سال قبل فراخوان شد اظهار داشت: مهلت ارسال آثار تا 20 اسفندماه سال 96 بود و یك صد داور آثار رسیده را مورد بررسی قرار دادند.
وی ادامه داد: 500 مقاله برتر مورد انتخاب داوران قرار گرفت كه در مجموعه مقاله ها به صورت الكترونیك در اختیار علاقه مندان قرار خواهد گفت.
امانی از برگزاری 15 همایش منطقه ای پژوهش های قرآنی اطلاع داد و اظهار داشت: از 18 تا 23 فروردین ماه امسال این تعداد همایش در شهرهای مختلف همچون شیراز، مشهد، تهران، اصفهان، كرمانشاه، زاهدان و سایر شهرها در حال برگزاری است.
وی تصریح كرد: در مرحله منطقه ای از 68 پژوهشگر برتر تقدیر می گردد و مقاله های آنان در نشست های تخصصی همایش بین المللی پژوهش های قرآنی كه در 28 فروردین ماه سال جاری در استان قم برگزار می شود مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.
وی، گفتمان سازی عمومی مفاهیم قرآنی در سطح جامعه و جهان اسلام، شناسایی نخبگان قرآنی، دشمن ستیزی، ترویج آموزه های اسلام و معارف قرآنی در جهت دهی به فعالیت های بشری، تشویق و ترغیب جامعه جهانی در عرصه تحقیق و تدبر در مسائل مختلف قرآنی و عملیاتی سازی مباحث قرآنی در جامعه و تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد تربیت و ترویج فرهنگ قرآنی را همچون اهداف مهم این همایش برشمرد.
وی با بیان این كه یازدهمین همایش بین المللی پژوهش های قرآنی در قم از 28 فروردین ماه سال جاری به مدت سه روز در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) قم ترتیب می یابد، اظهار داشت: در این همایش سلسه نشست های تخصصی قرآن با حضور نخبگان قرآنی بین المللی، برگزار و از پنج عنوان كتاب رونمایی می گردد.
/8138/ 1175


1397/01/21
14:20:48
5.0 / 5
4768
تگهای خبر: جامعه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۴
Almor
almor.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ال مور محفوظ است

ال مور

فشن و کالاهای لوکس