دوچرخه های هوشمند اشتراكی زیر پای تهرانی ها بعلاوه جزئیات

دوچرخه های هوشمند اشتراكی زیر پای تهرانی ها بعلاوه جزئیات ال مور: مجری طرح دوچرخه های هوشمند اشتراكی در پایتخت در مورد جزئیات این طرح توضیحاتی ارائه نمود.


به گزارش ال مور به نقل از ایسنا، قاسمی - مجری طرح دوچرخه های هوشمند اشتراكی - در نشست خبری با بیان این كه از یك سال و نیم پیش طرح دوچرخه های اشتراكی هوشمند در كشور كلید خورد، اظهار داشت: شش ماه است كه ما آماده ورود به بازار هستیم، اما در حال كسب آمادگی های بیشتر و جمع بندی های نهایی بودیم و نهایتا روز جمعه فردا با حضور چرخه های هوشمند اشتراكی این دوچرخه ها رونمایی می گردد.

وی با بیان این كه این دوچرخه ها هوشمند هستند، اظهار نمود: لاستیك این دوچرخه ها با تكنولوژی های خاص بوجود آمده به گونه ای كه پنچر نمی گردد و این دوچرخه دیسكی است و بنابراین امكان پاره شدن زنجیر چرخ وجود ندارد.

این مجری طرح دوچرخه های هوشمند اشتراكی با بیان این كه این دوچرخه ها دارای قفل هوشمند هستند و در بدنه آن دو جی پی اس نصب شده است، اظهار داشت: بنابراین امكان رصد مداوم این دوچرخه ها وجود دارد.

قاسمی در مورد چگونگی استفاده از این دوچرخه های هوشمند اشتراكی، بیان كرد: شهروندان می توانند اپلیكیشن بیدود را نصب كرده و با ثبت نام در این اپلیكیشن صاحب همه دوچرخه های پایتخت می شوند و می توانند با ثبت نام و درخواست دوچرخه به قفل دوچرخه ها دسترسی یابند و گوشی خویش را در هنگام استفاده بر روی باركد قرار داده و قفل دوچرخه باز می گردد و پس از آنكه به مقصد رسیدند دوچرخه را قفل كرده و نفر پس از آن استفاده می نماید.

وی با بیان این كه این دوچرخه ها هوشمند هستند، اظهار نمود: اتاق كنترلی پیش بینی شده است كه با استفاده از جی پی اس دوچرخه ها را مدام رصد می كند.

مجری طرح دوچرخه های هوشمند اشتراكی با بیان این كه یكی از ایرادات طرح های قبلی دوچرخه در پایتخت این بود كه باید دوچرخه را از خانه دوچرخه با عرضه كارت ملی تحویل گرفته و بعد دوچرخه را در همان خانه دوچرخه پس می دادند، اظهار داشت: این طرح شكست خورد، چون كه مردم محدود شده بودند، اما حالا در این طرح دوچرخه های هوشمند اشتراكی مردم می توانند پس از استفاده از دوچرخه در هر كجای شهر این دوچرخه ها را رها كنند و پس از ۲۴ ساعت اگر دوچرخه مورد استفاده دیگر قرار نگرفت تیم لجستیك نسبت به جمع آوری دوچرخه ها اقدام می كند.

قاسمی با بیان این كه این طرح در ۲۱۷ شهر دنیا اجرایی شده است، اظهار نمود: ما نمی توانیم منتظر آن شویم كه یك روز آلودگی هوا و ترافیك رفع گردد، بلكه باید با فرهنگ سازی مردم را تشویق نماییم تا با استفاده از دوچرخه كمتر از خودروی شخصی استفاده كنند.

وی با بیان این كه برآورد اولیه نشان داده است كه با عنایت به شرایط شهر تهران نیازمند ۲۵۰ هزار دوچرخه هستیم، اظهار داشت: راكبان دوچرخه به صورت كامل بیمه هستند و در هنگام ثبت نام هم عنوان شده است كه استفاده كنندگان از دوچرخه بیمه هستند، اما دقت داشته باشید كه استفاده از این دوچرخه های هوشمند اشتراكی دارای قوانین و مقررات است به گونه ای كه اجازه ورود به بزرگراه ها را ندارند و برای گروه سنی ۱۶ تا ۷۵ سال در نظر گرفته شده است و در شرایط برفی و بارانی هم از این دوچرخه ها نباید استفاده كرد، چون كه امكان دارد خطراتی داشته باشد.

مجری طرح دوچرخه های هوشمند اشتراكی با بیان این كه وضعیت دوچرخه ها در اتاق مانیتورینگ رصد می شود، اظهار داشت: احتمال سرقت این دوچرخه ها بسیار كم است، چون كه وضعیت این دوچرخه ها با استفاده از دو دستگاه جی پی اس نصب شده در بدنه آنها رصد می گردد.

قاسمی با بیان این كه هم اكنون در چهار خیابان انقلاب، بلوار كشاورز، بهشتی و مطهری ۲۹ پاركینگ دوچرخه در نظر گرفته شده است، افزود: این پاركینگ ها تنها با یك خط نارنجی و بدون حصار مشخص شده است و شهروندان می توانند به صورت شبانه روزی به این دوچرخه ها دسترسی داشته و بعد از استفاده آن را در هر گوشه شهر رها كنند.

در ادامه بابایوسفی مجری دیگر طرح دوچرخه های هوشمند اشتراكی با بیان این كه تحقیقات بازاری نشان داده است كه سرعت ترافیك در شریان های یك و دو پایتخت در ساعات اوج ترافیك یعنی ۶ تا ۹ بامداد و ۱۶ تا ۱۸، ۱۶ تا ۲۲ كیلومتر است و این در شرایطی است كه میانگین سرعت دوچرخه هم ۱۶ تا ۲۰ كیلومتر است.

وی با بیان این كه استفاده از دوچرخه علاوه بر این كه باعث كاهش آلودگی هوا و ترافیك می شود، اظهار داشت: به سلامت جامعه كمك می نماید، چون كه ۲۰ دقیقه دوچرخه سواری معادل یك ساعت پیاده روی است و شهروندان می توانند سبك زندگی خویش را تغییر دهند.

مجری طرح دوچرخه های هوشمند اشتراكی با بیان این كه استفاده از دوچرخه های هوشمند اشتراكی به صورت پایلوت در دانشگاه تربیت مدرس مورد استفاده قرار گرفت، اظهار نمود: هرچند ترم تابستانی است و دانشگاه حدودا تعطیل می باشد، ما ۵۰ دستگاه دوچرخه برای آن دانشگاه در نظر گرفتیم. اما مجددا درخواست دوچرخه های دیگر كردند.

بابایوسفی با بیان این كه تهران همیشه بعنوان شهر الگو در نظر گرفته شده و در صورت موفقیت این طرح در تهران بطور قطع شاهد اتفاقات خوبی در كشور خواهیم بود، در مورد سربالایی های تهران، اظهار داشت: تهران پستی و بلندی زیادی دارد، اما مسیرهای شرق به غرب مسطح هستند و می توان پوشش خوبی داده شود.

وی با بیان این كه در نظر داریم برای پستی و بلندی شهر تهران دوچرخه هوشمند را رونمایی نماییم، اظهار داشت: نسل بعدی دوچرخه ها بطور قطع دوچرخه های بعدی خواهند بود كه برای مسیرهای شمال به جنوب مناسب می باشد.

بابایوسفی با بیان این كه فردا در تور دوچرخه سواری خبرنگاران این دوچرخه ها افتتاح می شود، اظهار نمود: از خیابان ایرانشهر این تور آغاز و پس از طی مسافتی به خیابان امام خمینی (ره) خواهیم رسید تا فرهنگ دوچرخه سواری را در شهرمان ارتقاء دهیم.



1397/05/26
12:44:12
5.0 / 5
5019
تگهای خبر: بیمه , ثبت نام , فرهنگ , مد
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۳
Almor
almor.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ال مور محفوظ است

ال مور

فشن و کالاهای لوکس