سخنگوی شورای شهر تهران در واكنش به اظهارات معاون سازمان محیط زیست؛

اولویت محیط زیست به جای فیلتر دوده پیگیری اتوبوس های نو برای تهران باشد

اولویت محیط زیست به جای فیلتر دوده پیگیری اتوبوس های نو برای تهران باشد به گزارش ال مور سخنگوی شورای شهر تهران، اظهار داشت: نصب فیلتر دوده روی اتوبوس های فرسوده یك انتخاب ایده آل نیست و انتظار می رود مساله نوسازی ناوگان اتوبوسرانی با استفاده از دولت حل شود.


علی اعطا در گفت وگو با ایسنا، در واكنش به اظهار نظر معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست درباره مخالفت اعضای شورای شهر تهران با خرید «فیلتر دوده» اتوبوس اظهاركرد: دوستان آدرس غلط به مردم ندهند، شهرداری تهران متولی تأمین و خرید اتوبوس نیست و برپایه مصوبه دولت، وزارت كشور متولی تأمین اتوبوس در كلانشهرها است.

وی عنوان كرد: بهتر است حالا كه سازمان حفاظت محیط زیست در این زمینه دغدغه دارد و واكنش نشان می دهد؛ به جای طرح اشكال از شورا از همكاران خود در دولت بخواهد با اختصاص اتوبوس به شهرداری، به كاهش آلودگی هوا كمك و برای نوسازی ناوگان پیگیری كنند.

سخنگوی شورای شهر تهران با تاكید بر این نكته كه نصب فیلتر دوده روی اتوبوس های فرسوده یك انتخاب ایده آل نیست، خاطرنشان كرد: روشن است كه نصب فیلتر دوده روی اتوبوس های فرسوده برای رفع عارضه است و چاره قطعی نیست، اتوبوسی كه از كارخانه خارج می گردد باید دارای فیلتر دوده باشد و اتوبوس های فاقد فیلتر دوده نباید شماره گذاری شوند.حالا ایراد می گیرند چرا شورا خرید فیلتر دوده را لغو كرده، در صورتیكه این حرف هم صحیح نیست و اینگونه نبوده است.

اعطا با اشاره به اینكه شورا با خرید فیلتر دوده مخالفت اساسی ندارد و رعایت استانداردهای محیط زیستی برای اعضای شورا اهمیت ویژه ای دارد، اظهار داشت: مُدهای مختلف حمل و نقل مكمل یكدیگرند و شورا بودجه بیشتری را به توسعه حمل و نقل ریلی مختص كرده است و انتظار می رود مساله نوسازی ناوگان اتوبوسرانی با استفاده از دولت حل شود و نه نصب فیلتر جاذب دوده روی اتوبوس های فرسوده كه قاعدتا باید برای پیشگیری از آلودگی هوا و ایمنی بیشتر شهروندان تابحال از رده خارج می شدند.

وی با اشاره به اینكه در ابتدای سال جاری جلسه ای از جانب وزارت صنعت، معدن و تجارت با تولیدكنندگان اتوبوس برگزار شد، افزود: بر همین مبنا مقرر شد 5000 اتوبوس جدید به شهرداری های كلانشهرها اختصاص داده شود و از این تعداد 3000 دستگاه اتوبوس سهم تهران بوده ولی تاكنون یك مورد از آن هم به شهرداری داده نشده است.



1397/10/05
13:51:43
5.0 / 5
66
تگهای خبر: بودجه , تجارت , توسعه , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۲
Almor
almor.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ال مور محفوظ است

ال مور

فشن و کالاهای لوکس