چالش های صنعت و سكونت در منطقه ۲۱ تهران؛

محدودیت های پروازی در فرودگاه مهرآباد از ۲ تا ۵ صبح

محدودیت های پروازی در فرودگاه مهرآباد از ۲ تا ۵ صبح به گزارش ال مور شهردار منطقه ۲۱ تهران با اشاره به كاهش ترافیك منطقه ۲۱ به دنبال ساماندهی دستفروشان در این منطقه، اظهار داشت: دستفروشان را در هر روز بازارهای منطقه ساماندهی كردیم و از بساط گستری آنها در معابر جلوگیری خواهیم كرد.


به گزارش ال مور به نقل از ایسنا، حسن رحمانی در نشست خبری امروز خود در تشریح اقدامات شهرداری منطقه ۲۱ در حوزه جذب مشاركت های مردمی در جهت پیشبرد اهداف عمرانی و فرهنگی منطقه ۲۱ اظهار داشت: باید به این نكته توجه داشته باشید كه شهر متعلق به شهروندان است، بنابراین باید در تمامی مراحل طراحی، اجرا و نظارت بر اجرای پروژه ها شهروندان حضور داشته باشند. اساساً بدون مشاركت مردم هیچ كاری به نتیجه نهایی نمی رسد و پروژه ها به صورت كامل اجرایی نخواهند شد.
وی ادامه داد: البته مشاركت شهروندان تنها به مشاركت اقتصادی بازنمی گردد، بلكه گاهی مشاركت اجتماعی شاید خیلی مهم تر از مشاركت اقتصادی باشد. در همین راستا پروژه های عمرانی بسیاری ظرف یك سال قبل با مشاركت شهروندان در منطقه ۲۱ اجرایی شده است كه می توان به پروژه دوگاز اشاره نمود كه با مشاركت شهروندان ان شاءلله ظرف یك سال آینده تعطیل خواهد شد. امروز شهرداری تهران در حوزه اقتصادی با مشكلات بسیاری مواجه می باشد و اگر قرار بود این پروژه با منابع داخلی شهرداری تهران تكمیل شود، شاید بسیار زمان بر می شد. اما امروز خوشبختانه این پروژه مشاركتی هر روز شاهد پیشرفت فیزیكی بیشتر است و امیدواریم ظرف یك سال آینده به بهره برداری برسد.
وی در مورد مشكلات موجود در حوزه حمل و نقل عمومی در منطقه ۲۱ اظهار داشت: هم اكنون در منطقه ۲۱ با مشكل نبود حمل و نقل ریلی مواجه هستیم. البته این مورد با كارشناسان مختلف دنبال شده است و بهره گیری از حمل و نقل ال آر تی و ام آر تی در دستور كار است و مقدمات طراحی آن انجام شده است. در مورد بهره گیری از خطوط بی آر تی هم در اتوبان لشگری، این مورد توسط كارشناسان در حال پیگیری است تا با فراهم شدن مقدمات آن این خطوط پیاده سازی شود.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود در مورد نحوه ساخت و ساز در منطقه ۲۱ اظهار داشت: در این منطقه كسی درخواست طبقه اضافی نمی كند و ساخت و سازها هم بر مبنای ضوابط تعیین شده در طرح جامع و طرح تفصیلی شهر تهران و همینطور مصوبات شورای اسلامی شهر تهران پیگیری می شود.
شهردار منطقه ۲۱ در پاسخ به سوالی در مورد افزایش میزان صدمه های اجتماعی در این منطقه، اظهار داشت: باید به این نكته دقت كنیم كه در حوزه صدمه های اجتماعی تنها شهرداری تهران متولی نیست و چندین نهاد و سازمان دیگر هم در حوزه صدمه های اجتماعی خدمت رسانی می كنند. ما در منطقه ۲۱ مددسرا داریم كه هم اكنون مشغول خدمت رسانی به مددجویان هستند و این مددسرا با مركز صدمه های اجتماعی شهرداری تهران در ارتباط می باشد و اسكان موقت در آن انجام می شود، اما باید همه دستگاه های ذیربط در این حوزه به شهرداری تهران كمك كنند.
وی در مورد ممنوعیت پرواز در ساعات بامدادی در فرودگاه مهر آباد هم اظهار داشت: بعد از برگزاری جلسات مختلف با فرمانداری و استانداری تهران و همینطور مسئولین فرودگاه مهرآباد مقرر شد از ساعت ۲ تا ۵ صبح پرواز در این فرودگاه انجام نشود مگر در موارد خاص.
رحمانی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به قرارگیری سكونت و صنعت در كنار یكدیگر در منطقه ۲۱ اظهار داشت: در مورد آلودگی های زیست محیطی كه توسط بخش صنعتی وجود دارد، نظارت های دوره ای انجام می شود و اغلب صنایع در این منطقه به تصفیه خانه فاضلاب مجهز هستند و استانداردهای لازم را رعایت می كنند. تفاهم نامه سه جانبه ای میان شهرداری تهران، صنایع و شركت آب و فاضلاب هم بسته شده كه از آب تصفیه شده توسط فاضلاب بعضی از صنایع برای آبیاری فضای سبز منطقه بهره گرفته شود.
وی تصریح كرد: در هیچ كجای دنیا صنایع را از شهر خارج نمی كنند؛ چون كه خروج صنایع از شهر افزایش ترددها را به همراه دارد كه خود سبب آلودگی هوا می شود. بنابراین صنایع پاك در شهر باقی می مانند و در منطقه ۲۱ هم صنایعی كه حضور دارند جزو صنایع پاك هستند. علاوه بر این صنایع موجود در منطقه ۲۱، ۲۰ درصد از سطح اشغال خویش را باید به راه اندازی فضای سبز اختصاص دهند كه این مورد هم در كاهش آلودگی هوا تأثیر بسزایی دارد.
شهردار منطقه ۲۱ در پاسخ به سوالی در مورد تخلیه شبانه نخاله و همینطور پارك خودروهای سنگین در معابر شهرداری منطقه ۲۱ اظهار داشت: اساساً هر كجا كه زمین بایری وجود داشته باشد، تهدیدهایی هم به همراه دارد كه یكی از این تهدیدها تخلیه نخاله در زمین های بایر است. البته وجود این زمین ها می تواند یك فرصت هم باشد؛ چون كه خیلی از مناطق ۲۲ گانه شهر تهران دیگر چنین زمین هایی را برای توسعه سرانه های خدماتی ندارند، اما این منطقه از چنین نعمتی بهره مند است.
وی تصریح كرد: برای پیشگیری از تخلیه نخاله در این زمین ها در تلاش هستیم كه همه آنها را محصور نماییم تا این تهدیدها را از بین ببریم. در مورد پارك خودروهای سنگین در معابر منطقه هم سه زمین بزرگ مقیاس بعنوان پاركینگ برای خودروهای سنگین راه اندازی شده تا از پارك خودروهای سنگین در معابر جلوگیری شود.
وی در مورد ساماندهی دستفروشان و بساط گستران در سطح منطقه هم اظهار داشت: یكی از اقداماتی كه برای ساماندهی این افراد انجام دادیم، ایجاد هر روز بازار است كه دستفروشان را در این بازارها ساماندهی می نماییم تا از بساط گستری در سطح معابر و ایجاد ترافیك جلوگیری شود و این افراد هم بتوانند به كسب و كار خود ادامه دهند.



1397/12/27
13:35:34
5.0 / 5
38
تگهای خبر: آینده , توسعه , خدمات , ساخت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۵
Almor
almor.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ال مور محفوظ است

ال مور

فشن و کالاهای لوکس