افزایش 353 میلیون تومانی هزینه بیست وسومین جشنواره مطبوعات نسبت به دوره قبل

افزایش 353 میلیون تومانی هزینه بیست وسومین جشنواره مطبوعات نسبت به دوره قبل ال مور: تهران - ایرنا - ستاد اجرایی بیست وسومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاریها، هزینه برپایی این رویداد را 3 میلیارد و 501 میلیون و 900 هزار تومان اعلام نمود و این درحالیست كه در مقایسه با دوره قبل 353 میلیون تومان هزینه بیشتری داشته است.


به گزارش روز سه شنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، در تاكید بر شفاف سازی اقدامات و انجام فعالیت های معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت یازدهم و دوازدهم، ستاد اجرایی بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاریها جزئیات و ریز مجموع هزینه های نمایشگاه امسال در هشت روز برگزاری را اعلام نمود.
در مجموع سه میلیارد و 501 میلیون و 900 هزار تومان هزینه كرد كل این نمایشگاه بوده است كه ستاد اجرایی نمایشگاه، فهرست هزینه های نمایشگاه بیست و سوم و مجموع درآمد حاصل از محل واگذاری غرفه های نمایشگاه را منتشر نمود.
براساس اعلام ستاد اجرایی نمایشگاه، مجموع درآمد این دوره نمایشگاه از محل واگذاری غرفه ها هم یك میلیارد و یكصد و هفتاد چهار میلیون و 500 هزار تومان بوده است.
این ستاد همینطور جدول مقایسه ای هزینه های پنج دوره نمایشگاه مطبوعات گذشته را هم به شرح زیر منتشر كرد:
- نمایشگاه نوزدهم(1391) جمعا پنج میلیارد و 100 میلیون تومان.
- نمایشگاه بیستم(1393)، دو میلیارد و 394 میلیون و 600 هزار تومان.
- نمایشگاه بیست و یكم(1394)دو میلیارد و 786 میلیون تومان.
- نمایشگاه بیست و دوم(1395) هشت روز و دو طبقه مصلا جمعا سه میلیارد و 148 میلیون و 800هزار تومان.
- نمایشگاه بیست و سوم(1396)هشت روز و دو طبقه مصلا سه میلیارد و 501 میلیون و 900هزار تومان

** هزینه های بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات (آبان 1396)
- بابت اجاره مصلای بزرگ امام خمینی (ره) از آماده سازی تا برگزاری دو هفته جمعا 355میلیون تومان.
- بابت بیمه حوادث، آتش سوزی، مسئولیت، ساختمان و تأسیسات جمعا بیست و یك میلیون و 800 هزار تومان
- خدمات سازمان آتش نشانی و ایمنی شهرداری تهران جمع پرداختی دوازده میلیون و 600 هزار تومان.
- بابت برق ویژه نمایشگاه، خطوط تلفن ثابت و بیسیم اجرای شبكه توزیع برق و تلفن (غرفه ها، ستاد) و تأمین تجهیزات مربوطه جمعا شصت و دو میلیون و 500 میلیون تومان.
- بابت اینترنت با پهنای باند mbps 160 (فیبر نوری) و اجرای شبكه توزیع آن و تأمین تجهیزات مربوطه جمعا نود و یك میلیون و 600 هزار تومان.
- بابت نظافت محوطه، پاركینگ و طبقات داخل شبستان (دو هفته)، انتقال و تخلیه كل ضایعات و پسماند به خارج از مصلاجمعا چهل و هشت میلیون و 700 هزار تومان.
- بابت سامانه اینترنتی نمایشگاه و راه اندازی كمیته ثبت نام (4 نفر)، جانمایی برخط، تجهیزات الكترونیكی جایگاه های اطلاع رسانی در نمایشگاه (14جایگاه) چهل و پنج میلیون و 600 هزار تومان.
- بابت تبلیغات محیطی، طراحی، خدمات فنی و چاپ، نصب پوسترها و بروشور، تابلو، بنر، فلكسی و... اطلاع رسانی (برای بزرگراه ها و معابر شهری، اماكن عمومی، مدارس و اتوبوس های شركت واحد تهران، محوطه داخل شبستان) كارت های دعوت، نقشه نمایشگاه، بروشورهای بخش های مختلف، سر در غرفه ها، سازه تابلوهای راهنما، تقدیرنامه ها و... جمعا نود و پنج میلیون و 500 هزر تومان.
- برگزاری كل دو مراسم افتتاحیه و اختتامیه، ویدئوهای گزارش و مستندسازی و تداركات و تجهیزات مربوطه جمعا پنجاه و شش میلیون تومان.
- بابت سیستم های صوت و پخش تصویر در تالارهای گفتگو و كارگاه ها (مجموعاً 10 تالار) و تلویزیون های بزرگ، استقرار متصدیان فنی در هر تالار و سایر تجهیزات فنی، نورپردازی و تصویربرداری هوایی، گویندگان و پخش صوت داخل شبستان (رادیو داخلی) جمعا هفتاد و شش میلیون و 100 هزار تومان.
- بخش خارجی، میهمانان(هیات های رسانه ای)، مترجمان و كارگاه های مربوط به این بخش، بلیط، اسكان، تداركات و ملزومات مرتبط جمعا دویست و هفتاد و سه میلیون تومان.
- بابت نقشه كشی، خدمات مهندسی، نظارت بر نقشه ساخت و سازها و تحویل و عنوان غرفه ها، پاسخگویی و رفع نقایص فنی جمعا پنجاه و هشت میلیون و 800 هزارتومان.
- بابت غرفه سازی در دو طبقه، به علاوه بخش های اداری و ستادی با تجهیزات میز و صندلی و روشنایی و سردر ورودی های شبستان جمعا دویست و چهل و دو میلیون تومان.
- بابت ساخت و ساز بخش های عمومی، میادین و ایستگاه های مطبوعات، تالارهای گفتگو و نشست، كارگاه ها، جایگاه های اطلاع رسانی، تشریفات و... جمعا یكصد و هشتاد و نه میلیون تومان.
- نیروی انسانی: اجرایی، ستادی، هماهنگی، تشریفات، انتظامات، استانی (290 نفر) جمعا سیصدو هفتاد دو میلیون و 700 هزار تومان.
- بابت نظرسنجی از بازدید كنندگان نمایشگاه، برگزاری، مستندسازی و آرشیو صوتی و تصویری برنامه های تالارهای گفتگو و كارگاه ها، فعالیت انتشارات دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها، حق الزحمه اساتید و سخنرانان به همراه ملزومات و تداركات جمعا هشتاد و شش میلیون تومان.
- كمك به هفت روزنامه منتشر كننده ویژه نامه های روزانه بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاریها جمعا چهل و هشت میلیون تومان.
- بابت هزینه های ستاد خبری، تیزر و آنونس رادیو تلویزیونی، سامانه پیامكی و رصد اخبار نمایشگاه، استقرار فرستنده و پخش زنده برنامه شبكه سراسری رادیو ایران از نمایشگاه، نصب و راه اندازی 60 دوربین مداربسته و تداركات و ملزومات مرتبط جمعا یكصد و بیست و هشت میلیون تومان.
- بابت ترابری عمومی بازدیدكنندگان با مینی بوس ون داخل محوطه مصلی در ایام آماده سازی و برگزاری جمعا بیست و نه میلیون و 400 هزار تومان.
- بابت پذیرایی عمومی در میادین، تغذیه 13 روزه نیروهای اجرایی و انتظامات (بند 15) با لحاظ تأمین نیروی انسانی مرتبط و تجهیزات مربوطه یكصد و هفتاد و دو میلیون و 400 هزار تومان.
- بابت تأمین ملزومات، تجهیزات و وسایل اداری، مبلمان، تشریفات و الكترونیكی جمعا هشتاد و نه میلیون تومان.
- مشاركت و پشتیبانی از بخش ها و فعالیت های جنبی نمایشگاه، تهیه و تأمین اقلام و تداركات مربوطه (برای 17 بخش) جمعا سیصد و بیست و پنج میلیون تومان.
- بابت پرداخت هدایای نقدی به رسانه ها در قالب 13 غرفه برتر و 68 غرفه فعال در نمایشگاه جمعا چهارصدو هفتاد و یك میلیون تومان.
ستاد اجرایی بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاریها همینطور اعلام نمود كه بابت پشتیبانی از برپایی سه نمایشگاه عكس شامل عكاسان بین المللی با مبحث نسل كشی میانمار، ایران سلام، قرن بیستم در یك نگاه و نمایشگاه عكس ایران و چین (جاده ابریشم) در مجموع شصت و هشت میلیون و 400 هزار تومان هزینه شده است.
- بابت تأمین ملزومات مصرفی و پرداخت سایر موارد متفرقه جمعا هشتاد و چهار میلیون و 500 هزار تومان هزینه شده است.
براساس اعلام ستاد اجرایی بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاریها مجموع درآمد این دوره نمایشگاه از محل واگذاری غرفه ها هم یك میلیارد و یكصد و هفتاد چهار میلیون و 500 هزار تومان بوده است.
به گزارش ال مور به نقل از ایرنا، بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها پنجم تا دوازدهم آبان ماه همه روزه از ساعت 9: 30 تا 20: 30 با حضور بیش از یكهزار رسانه در قالب 600 غرفه و در فضایی بیش از 13 هزار مترمربع در مصلای امام خمینی(ره) برگزار گردید.
بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاریها امسال در 10 گروه اصلی و پنج گروه فرعی در مساحتی بیش از ۱۳ هزار متر مربع شامل ۱۰۰ ماهنامه، ۵۴ هفته نامه، ۳۰ دوهفته نامه، ۲۰ دوماهنامه، ۵۲ فصلنامه، بیش از ۱۱۵ رسانه برخط (خبرگزاری و پایگاه خبری)، ۷۰ رسانه غیرسراسری (محلی، منظقه ای و استانی) و بیش از ۶۰ روزنامه و موسسه مطبوعاتی در بیست وسومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها حضور داشتند.
همچنین بیش از ۸۰ رسانه در گروه سیاسی و اقتصادی، ۸۰ رسانه فرهنگی و هنری، بیش از ۸۰ غرفه در گروه تخصصی، ۳۰ غرفه در گروه خانواده و ۲۰ غرفه در گروه دین و اندیشه در این رویداد بزرگ رسانه ای حضور داشتند.
امسال همینطور علاوه بر ادارات كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها و برخی خانه های مطبوعات استانی، بیش از ۵۵ رسانه استانی، منطقه ای و محلی با مساحتی حدود یكهزار متر مربع در نمایشگاه حضور بهم رساندند.
در نمایشگاه امسال علاوه بر حضور میهمانان و اصحاب رسانه داخلی، روزنامه نگارانی از چهار قاره جهان به این نمایشگاه مطبوعات آمده اند..
همچنین همزمان با برگزاری نمایشگاه مطبوعات، 20 سخنرانی در بخش بین الملل به همت اداره كل رسانه های خارجی وزارت ارشاد همراه با سخنرانی ها و كارگاه های آموزشی با حضور مهمانان و روسای مقیم دفاتر رسانه های خارجی از 13 كشور جهان در بخش بین الملل نمایشگاه برگزار گردید.
تمامی امور اجرایی بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها از پیش ثبت نام تا جانمایی غرفه ها و رسانه ها بصورت الكترونیكی و غیر حضوری انجام شد.
فراهنگ ** 1355 ** خبرنگار: علی اكبر قزوینیان *


1396/10/26
20:11:51
5.0 / 5
194
تگهای خبر: جشن , جشنواره , فرهنگ , مد
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۲
Almor
almor.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ال مور محفوظ است

ال مور

فشن و کالاهای لوکس