عضو خبرگان رهبری:

امكانات كشور برای ترویج نماز بسیج شود

امكانات كشور برای ترویج نماز بسیج شود ال مور: عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: نماز بعنوان یكی از اركان مهم دینی به شمار می آید و باید در این زمینه سرمایه گذاری عظیمی نموده و همه امكانات و ظرفیت های كشور را بسیج نماییم.


به گزارش ال مور به نقل از ایرنا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری روز سه شنبه در دومین جلسه شورای اقامه نماز قم در سالن جلسه های جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح كرد: كار فرهنگ سازی و ترویج نماز در كشور باید از قم آغاز شود.
وی بیان كرد: فعالیت های حوزه نماز در قم باید مایه مباهات و افتخار مسئولان این استان در سطح كشور و همینطور عرصه جهانی باشد.
امام جمعه موقت قم با تاكید بر اینكه دستگاه های مسئول، وظایف خویش را به نحو احسن و مطلوب انجام داده و نتایج آنرا عرضه كنند، اظهار داشت: دولت و استانداری هم اعتبارهای مورد نیاز را فراهم آورد و حوزه علمیه نیر به سهم خود پشتیبانی های لازم را انجام خواهد داد.

** تدوین سند نماز قم در دست اقدام است
مدیر ستاد اقامه نماز قم هم در این نشست با اشاره به این كه تدوین سند نماز قم در دست اقدام است اظهار داشت: بر مبنای مصوبه شورا، حوزه علمیه نماینده ای را برای تدوین این سند مشخص كرده است.
محمد خامه یار همینطور اجرایی كردن دستورالعمل 12 ماده ای وزارت كشور در مورد نماز را هم همچون كارهای انجام شده طبق مصوبه شورا عنوان نمود و اضافه كرد: با عنایت به اینكه 2 واحد آموزشی در استان فاقد نمازخانه است، رسیدگی و سامان دهی نمازخانه های مدارس همچون كارهایی بوده كه توسط ستاد اقامه نماز و اداره بازسازی و نوسازی مدارس به آن اهتمام شده است.
وی، برگزاری اردوی فرهنگی با محوریت نماز ویژه دانشجویان و افراد تحت تكفل بهزیستی را از دیگر مصوبه های عملی شده شورای اقامه نماز استان ذكر و تصریح كرد: ساخت سكوهای نماز در ایستگاه راه آهن قم هم پیگیری شده است.
خامه یار همینطور كمبود مساجد در روستاها را یكی از دغدغه های جدی فرهنگی استان دانست و تصریح كرد: در این زمینه با قرارگاه محرومیت زدایی سپاه جلسه هایی ترتیب یافته است.
وی با اشاره به اینكه در 2 روستا در استان مسجد وجود ندارد، اظهار داشت: سهم آورده ستاد اقامه نماز قم برای راه اندازی و یا تكمیل بنای مسجد در مناطق مختلف طی 6 ماهه گذشته بالغ بر 60 میلیارد ریال بوده است.
وی گسترش نماز جماعت در 440 بقاع متبرك امامزادگان قم، آموزش مدیران دستگاه های اجرایی، مربیان ورزشی و امامان جماعت ندامتگاه ها را از
دیگر مصوبه های انجام شده جلسه قبل ستاد مذكور برشمرد و افرود: آموزش زوج های جوان، بهره مندی از آثار هنرمندان در نهمین جشنواره نماز و نیایش و فیلم كوتاه، برگزاری دوره های آموزشی در دانشگاه ها و نامگذاری مكان هایی به نام نماز هم از دیگر مصوبه های اجرایی شده اولین جلسه ستاد اقامه نماز استان امسال به شمار می آید.
وی اظهار داشت: راه اندازی مسجد در جاده قم - گرمسار با واگذاری 9 هزار مترمربع زمین از جانب سازمان جهاد كشاورزی و همینطور طرح آمایش مساجد و نیاز سنجی كمبودها هم از دیگر امور پیگیری شده است.
مدیر ستاد اقامه نماز قم در بخش دیگری از سخنان خود اذعان داشت: برای بعضی از مصوبه های جلسه قبل هم هنوز هیج اقدامی صورت نگرفته كه تشویق كارمندان نمونه و فعال در مبحث اقامه نماز در جشنواره شهید رجایی، تكمیل میدان نماز، تولید خانه نماز، برگزاری جشن تكلیف در مناطق محروم، راه اندازی نمازخانه در بوستان ها، برگزاری دوره آموزشی برای كادر سپاه، نیروی انتظامی و حلقه های صالحین و استمرار طرح های امین و مبین هم همچون كارهایی است كه برغم تصویب در شورای اقامه نماز همچنان بلاتكلیف است.
خامه یار، اختصاص مكانی برای معرفی تازه ترین آثار و كتاب های انتشار یافته با مبحث نماز و پشتیبانی از رساله های دانشجویی پیرامون نماز را همچون خواسته ها و مطالبه های این ستاد از مسئولان عنوان نمود و اظهار داشت: تبلیغات محیطی شهر قم برای نماز در حد یك درصد نیست و هشت محور مواصلاتی استان هم
بدون نصب هرگونه تابلوی حد ترخص و مسافت شهری است.
7403 / 1175


1397/10/18
14:12:59
5.0 / 5
4811
تگهای خبر: آموزش , تبلیغات , تولید , جامعه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران عزیز ال مور در مورد این پست
نظر شما در مورد این مطلب ال مور
نام:
ایمیل:
نظر شما:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۱
Almor
almor.ir - حقوق سایت ال مور محفوظ و متعلق به مالک ال مور است

ال مور

فشن و کالاهای لوکس