معاون شهرسازی و معماری خبر داد

اصلاح فرایند صدور پروانه ساختمانی

اصلاح فرایند صدور پروانه ساختمانی به گزارش ال مور با عنایت به هوشمندسازی پروانه ساختمانی، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران، از اصلاح فرایند صدور پروانه ساختمانی به منظور سرعت بخشی به درخواست متقاضیان اطلاع داد.


به گزارش ال مور به نقل از ایسنا، عبدالرضا گلپایگانی در اینباره اظهار داشت: در جهت تسهیل امور متقاضیان صدور پروانه ساختمانی و هم چنین افزایش میزان رضایت شهروندان، فرایند صدور هوشمند پروانه ساختمانی توسط اداره كل تدوین ضوابط، نظارت و صدور پروانه این معاونت اصلاح گردید.
معاون شهردار تهران با اشاره به اینكه هدف ما كاهش زمان صدور پروانه و توسعه خدمات الكترونیك شهرسازی است، اضافه كرد: فرایند اصلاح شده صدور پروانه از 26 بهمن ماه 98 در سامانه شهرسازی اعمال شده است.
وی تاكید كرد: در این فرایند پروانه شهرسازی در قالب ضوابط طرح تفصیلی شهر تهران و به استناد پاكت حجمی و جدول سطح و سطوح عرضه شده توسط مهندس طراح ساختمان صادر می شود.
گلپایگانی اظهار داشت: هم چنین در این فرایند احتیاج به بارگذاری نقشه معماری و استعلاماتی هم چون سازمان آتش نشانی و فضای سبز نیست و بعد از دریافت عوارض قانونی برای دریافت پروانه ساخت با مهلت دوساله، پروانه صادر می شود.
وی ادامه داد: در این روند عرضه كلیه نقشه های ساختمانی شامل معماری، سازه، پایدارسازی گود، تأسیسات مكانیكی و برقی الزامی است و باید كلیه ضوابط شهرسازی و مقررات ملی ساختمان در زمان دریافت پروانه ساخت رعایت شده باشد.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران خاطرنشان كرد: چنانچه در فرایند صدور پروانه ساخت، نقشه معماری بارگذاری شده در قالب ضوابط و مقررات طرح تفصیلی با جدول سطح و سطوح پروانه شهرسازی اختلاف داشته باشد، عوارض نهایی بر مبنای نقشه تأیید شده جدید محاسبه می شود و ما به التفاوت آن به قیمت روز دریافت می شود.
بنا براعلام روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، گلپایگانی افزود: هم چنین امكان صدور مجوز تخریب بنای موجود با نظر مهندس ذیصلاح در سامانه شهرسازی فراهم گشته است.
وی با اشاره به اینكه هدف ما تسهیل فرایند ساخت و ساز متقاضیان است، اظهار داشت: امكان صدور پروانه تخریب بعد از صدور پروانه شهرسازی و به موازات فرایند صدور پروانه ساخت بوجود آمده است.



1398/12/01
22:23:09
5.0 / 5
3755
تگهای خبر: توسعه , خدمات , ساخت , شهرداری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران عزیز ال مور در مورد این پست
نظر شما در مورد این مطلب ال مور
نام:
ایمیل:
نظر شما:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
Almor
almor.ir - حقوق سایت ال مور محفوظ و متعلق به مالک ال مور است

ال مور

فشن و کالاهای لوکس