پاسخ به ابهامات غسل و دفن قربانیان كرونا در بهشت زهرا

پاسخ به ابهامات غسل و دفن قربانیان كرونا در بهشت زهرا به گزارش ال مور رئیس كمیته سلامت شورای شهر تهران در مورد نحوه تغسیل و تدفین فوت شدگان ناشی از كرونا توضیحاتی را ارائه نمود.



ناهید خداكرمی در گفتگو با ایسنا، با اشاره به آغاز تغسیل فوت شدگان ناشی از كرونا اظهار داشت: پیرو صحبت هایی كه در مورد نحوه تغسیل و تدفین فوت شدگان ناشی از كرونا وجود داشت، وزارت بهداشت در همان ابتدا دستورالعملی را در مورد انجام غسل و تدفین این افراد صادر كرد.
وی با بیان این كه پس از مدتی شاهد مراجعات افراد مختلف بودیم كه درخواست داشتند فوت شدگان ناشی از كرونا برپایه موازین شرعی و مذهبی كه برای همه فوت شدگان انجام می شود تدفین شوند، اظهار نمود: این افراد درخواست داشتند كه فوت شدگان كه گاها از اعضای خانواده شان بود غسل داده شوند كه ما مراتب را به اطلاع وزارت بهداشت و ستاد مقابله با كرونا رساندیم.
رییس كمیته سلامت شورای شهر تهران با بیان این كه برهمین اساس وزارت بهداشت و ستد مقابله با كرونا هم برپایه آخرین دستورالعمل های بین المللی و همینطور كسب نظر مراجع، دستورالعملی جدید را برای نحوه تغسیل و تدفین بیماران كرونایی صادر كرده است، افزود: در این دستورالعمل تمامی موازین بهداشتی و اصول حفاظتی از دستگاه های مختلف كسب شده است. بعنوان مثال نظر نظرات كارشناسی متخصصین آب و خاك در مورد انتقال این ویروس به آب و خاك كسب شده و برپایه نظرات دستگاه های مختلف این دستورالعمل تدوین و ابلاغ گردیده است.
خداكرمی با بیان این كه برپایه این دستورالعمل تغسیل و شست وشوی فوت شدگان ناشی از كرونا تنها در قالب آرامستان های سراسر كشور و در تهران هم تنها توسط سازمان بهشت زهرا (س) می بایست صورت گیرد، اظهار داشت: برهمین اساس شست وشوی فوت شدگان در بیمارستان یا منازل ممنوع می باشد و باید این افراد به فوت شده كرونایی تحت تدابیر مخصوص به سازمان بهشت زهرا (س) منتقل شوند و تنها غسال های آموزش دیده سازمان بهشت زهرا (س) هم باید نسبت به شست وشوی این فوت شدگان اقدام نمایند هرچند كه پیش از این نیروهای داوطلبی به صورت افتخاری در غسالخانه مشغول به كار بودند، اما در این برهه تنها از افرادی استفاده می شود كه آموزش های لازم را دیده باشند.
رییس كمیته سلامت شورای شهر تهران با بیان این كه به صورت مدام سلامت تطهیركننده، حمل كنندگان متوفی و قبركن ها چك می شود، اظهار نمود: خوشبختانه تا به امروز حتی یك نفر از تطهیركنندگان نه مشكوك به كرونا بوده است و نه به كرونا مبتلا شده است كه این نشان داده است تمامی موازین بهداشتی رعایت می شود.
وی با بیان این كه تطهیركنندگان وسائل و البسه مخصوص دارند، اظهار داشت: ستاد كل نیروهای مسلح برخی از وسائل حفاظت شخصی مخصوص نظامی هایی كه در جنگ های بیولوژیك استفاده می شود به سازمان بهشت زهرا (س) اهدا كرده است و این در شرایطی است كه سازمان مربوطه هم از وسائل استاندارد هم برخوردار می باشد.
خداكرمی با بیان این كه قسمت تغسیل فوت شدگان كرونا مجزا از دیگر سالن ها است، افزود: آبی كه برای غسل بیماران كرونایی استفاده می شود ضدعفونی شده و در تصفیه خانه تصفیه می شود و نماینده شركت آب و فاضلاب هم كه در سازمان مستقر است بر این فرایند نظارت دارد.




1399/01/22
13:27:14
5.0 / 5
2809
تگهای خبر: آموزش , دستگاه , سلامت , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران عزیز ال مور در مورد این پست
نظر شما در مورد این مطلب ال مور
نام:
ایمیل:
نظر شما:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۱
Almor
almor.ir - حقوق سایت ال مور محفوظ و متعلق به مالک ال مور است

ال مور

فشن و کالاهای لوکس