جمع آوری مجدد معتادان متجاهر برپایه دستورالعمل جدید

جمع آوری مجدد معتادان متجاهر برپایه دستورالعمل جدید به گزارش ال مور رئیس پلیس مواد مخدر ناجا گفت از جمع آوری مجدد معتادان متجاهر برپایه دستورالعمل جدید اطلاع داد و اظهار داشت: بر مبنای مصوبه كمیته درمان، دو مركز قرنطینه تعریف شد تا معتادانی كه جمع آوری می شوند پس از غربال گری اعتیاد و بیماری كرونا به این دو مركز منتقل شوند. یك مركز قرنطینه برای افرادی كه فاقد علایم اولیه كرونا هستند و یك مركز هم برای نگهداری افرادی كه دارای علایم بیماری كرونا هستند.


به گزارش ال مور به نقل از ایسنا ، سردار مسعود زاهدیان در یک برنامه رادیویی درباره ساز و کارهای جمع آوری معتادان متجاهر اظهار نمود: طرح جمع آوری معتادان در کشور مسبوق به سابقه است. در این مدت اشکالات کاری مشخص شده و نسبت به رفع آنها اقدامات خوبی انجام شده است. خصوصا در دوره جدید مدیریت ستاد مبارزه با مواد مخدر به این مورد پرداخته شد و ظرفیت های خوبی برای نگهداری معتادین تهیه و تأمین شده است.
وی اظهار داشت: متاسفانه با شروع بیماری کرونا بیم این می رفت تعداد معتادانی که در سطح شهر هستند آلوده به ویروس کرونا باشند و انتقالشان به مراکز ماده ۱۶ در کنار افراد سالم سبب اپیدمی و شیوع بیش از اندازه این بیماری و نهایتا تلفات و بیماری های ناشی از بیماری کرونا باشد.
رئیس پلیس مواد مخدر ناجا افزود: بدین منظور جلسه ای را کمیته درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر بامسئولیت معاونت وزارت بهداشت در اوایل اسفند ماه تشکیل داد و تصمیم گرفته شد تا جمع آوری شکل نگیرد و تعداد افرادی هم که دوره نگهداری شان در مراکز ماده ۱۶ به اتمام رسیده بود به علت خلا قانونی موجود رها سازی شدند و مشکلاتی را هم این افراد ایجاد کردند.
وی ادامه داد: با پیگیری های نیروی انتظامی و مطالبات مردم، در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا تصویب گردید تا جمع آوری این افراد باردیگر صورت گیرد. با ساز و کاری که وزارت بهداشت تبیین کرد کمیته درمان باردیگر تشکیل شد و دستورالعمل جدید جمع آوری و نگهداری این افراد ابلاغ گردید.
سردار زاهدیان به مراکز نگهداری تعیین شده برای نگهداری این افراد اشاره نمود و اظهار داشت: بر مبنای مصوبه کمیته درمان، دو مرکز قرنطینه تعریف شد تا معتادانی که جمع آوری می شوند پس از غربال گری اعتیاد و بیماری کرونا به این دو مرکز منتقل شوند. یک مرکز قرنطینه برای افرادی که فاقد علایم اولیه کرونا هستند و یک مرکز هم برای نگهداری افرادی که دارای علایم بیماری کرونا هستند.
وی اظهار نمود: سپاه محمد رسول الله در تهران مسئولیت مرکزی افرادی که دارای علایم هستند را متقبل شد و مرکز دیگر را هم سازمان زندان ها متکفل نگهداری این افراد فاقد علایم شد.
رئیس پلیس مواد مخدر ناجا در مورد اقدامات صورت گرفته اظهار نمود: در روز اول جمعیت حدود ۱۵۰ نفر به مرکز ماده ۱۶ سازمان زندان ها منتقل شد و پس از غربالگری در آن مرکز نگهداری می شوند.
سردار زاهدیان با اشاره به اینکه همزمان در شهرهای دیگر هم این اقدام ابلاغ گردیده تا دنبال شود اظهار داشت: مشهد این کار را انجام داد و تا الان حدود ۵۰۰ نفر جمع آوری شدند و در استان های دیگر این اقدام توسعه پیدا خواهد نمود و نگرانی مردم از این بابت کاسته می شود.
وی ادامه داد: بر مبنای اعلام آمادگی استان ها که استانداران بعنوان روسای شورای مبارزه با مواد مخدر هر استان مسئول پیگیری امور هستند به ترتیب کار صورت خواهد گرفت و پلیس هم آمادگی دارد در هر نقطه ای که می شود به صورت ضربتی و کاملا هماهنگ و منسجم با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی کار را دنبال کند.
رئیس پلیس مواد مخدر ناجا با تاکید بر صیانت پس از رهاسازی این افراد اظهار داشت: این مورد خیلی مهم می باشد که بتوانیم از ظرفیت هایی که برای این افراد بوجود آمده صیانت نماییم و باردیگر اجازه ندهیم آنها به این چرخه برگردند. پس از رهاسازی این افراد ما باید از ساختارهای مختلفی مثل سازمان بهزیستی و بسیج و کمیته امداد استفاده نماییم. البته ما هم دفاتر مددکاری و مشاوره را در کنار پلیس مبارزه با مواد مخدر راه اندازی کرده ایم اما محدود است.
وی اظهار نمود: در مجموعه پلیس فقط ۶۰۰ نفر نگهداری می شود و اصل نگهداری بر عهده دستگاه هایی مثل بهزیستی و مجموعه سازمان زندان ها و مجموعه های دیگری است که در زمینه نگهداری همکاری می کنند. همینطور کمیته مراکز ماده ۱۶ زیر نظر سازمان بهزیستی است و در آنجا سیاست های کلی در ارتباط با این افراد تنطیم و پیگیری می شود.
سردار زاهدیان ضمن بیان اینکه حضور این افراد در جامعه مشکل آفرین است، خاطرنشان کرد: این افراد در مناطقی که کم برخوردارتر و حاشیه نشین هستند و افراد ضعیف جامعه در آنجا زندگی می کنند حضور پیدا می کنند و مستقیما هم با مردم ارتباط برقرار می کنند.
وی ادامه داد: حضور این افراد در بسیاری از مناطق سبب شده تا ساختارهای اجتماعی آن مناطق بهم بریزد و مشکلات جدی را برای مردم بوجود آورده و این اصطکاک اجتماعی که در این مناطق وجود دارد مطمئنا آلودگی هایی را برای افراد سالم جامعه هم بوجود می آورد.



1399/02/15
20:54:29
5.0 / 5
2572
تگهای خبر: توسعه , جامعه , درمان , دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران عزیز ال مور در مورد این پست
نظر شما در مورد این مطلب ال مور
نام:
ایمیل:
نظر شما:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳
Almor
almor.ir - حقوق سایت ال مور محفوظ و متعلق به مالک ال مور است

ال مور

فشن و کالاهای لوکس