ساخت ۲ رام قطار تا خرداد با كمك وزارت نفت

ساخت ۲ رام قطار تا خرداد با كمك وزارت نفت به گزارش ال مور مدیرعامل متروی تهران از اختصاص بخشی از كمك های وزرات نفت به تكمیل ساخت دو رام قطار اطلاع داد.


علی امام در گفتگو با ایسنا، در مورد توییت وزیر نفت در خصوص پرداخت ۱۵میلیون دلار برای خرید واگن از محل صرفه جویی در مصرف سوخت، اظهار داشت: از آنجایی سفر با مترو، باعث صرفه جویی در مصرف سوخت می شود، برپایه قانون وزارت نفت مکلف است که مبالغی را از محل صرفه جویی در مصرف سوخت به مترو بپردازد که این واریزی در این راستا بوده است.
وی اظهار داشت: از آنجایی که این پول به ازای هر سفر شهروندان با مترو محاسبه می شود، این مبلغ به شرکت بهره برداری مترو داده شده است و این اعتبارات برای نگهداری ناوگان استفاده می شود. البته بنا به صلاحدید معاون حمل و نقل و با عنایت به ضرورت ساخت واگن ها از این مبلغ واریزی، حدود ۱۵ میلیارد تومان به شرکت واگن سازی داده شد تا نسبت به تکمیل ۱۴ واگن (دو رام قطار) باقی مانده از ثبت سفارش ۷۰واگن اقدام گردد.
امام با اشاره به اینکه این مبلغ واریزی به شبکه مترو که حدود ۱۵۶ میلیارد تومان بوده، تا سه ماهه دوم سال ۹۸ را تسویه می کند، اضافه کرد: امیدواریم با عنایت به تزریق این پول به شرکت واگن سازی تا آخر خردادماه بتوانیم دو رام قطار را وارد چرخه ناوگان متروی تهران نماییم.
به گزارش ال مور به نقل از ایسنا، چندی پیش بیژن زنگنه - وزیر نفت در صفحه توییتری خود نوشت که وزارت نفت (شرکت ملی نفت ایران) با استفاده از ظرفیت های قانونی صرفه جویی مصرف سوخت و در اجرای مصوبه شورای اقتصاد این اقدام را انجام داده است که از این محل، بیشتر از ۱۵ میلیون دلار برای خرید واگن برای افزایش فاصله گذاری اجتماعی به شرکت مترو پرداخت شده است.



1399/02/24
16:03:48
5.0 / 5
2480
تگهای خبر: خرید , ساخت , شركت , مد
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران عزیز ال مور در مورد این پست
نظر شما در مورد این مطلب ال مور
نام:
ایمیل:
نظر شما:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۲
Almor
almor.ir - حقوق سایت ال مور محفوظ و متعلق به مالک ال مور است

ال مور

فشن و کالاهای لوکس