برای اولین بار در كشور؛

كیت تشخیص همزمان ویروس كرونا و آنفلوآنزا در اراك رونمایی گردید

كیت تشخیص همزمان ویروس كرونا و آنفلوآنزا در اراك رونمایی گردید ال مور: مركزی با حضور استاندار مركزی و سایر مسئولان استانی، از كیت تشخیص همزمان ویروس كرونا و آنفلوآنزا AوB در اراك رونمایی گردید.


سیدعلی آقازاده روز پنجشنبه 29 خرداد در حاشیه رونمایی از کیت تشخیص همزمان کرونا و آنفلوآنزای Aو B اظهار نمود: کیت آزمایشگاهی تست همزمان سه ویروس برای نخستین بار در کشور ساخته و به نام استان مرکزی ثبت شده که امیدواریم به زودی تا اختتام تابستان شاهد تولید انبوه این کیت در کشور باشیم. کیت های مشابه این کیت که از چین و آلمان وارد می شد نیازمند زمان دو ساعته برای تشخیص است و این درحالی است که زمان لازم برای این کیت یک ساعت و 20 دقیقه است، همین طور هزینه ساخت آن نیز نسبت به موارد مشابه خارجی کمتر است.

وی درباب وضعیت استان درباب ویروس کرونا بیان کرد: در صورتیکه فعالین جامعه شامل اصناف، تولیدکنندگان، ادارات، مردم و... رعایت موارد بهداشتی را انجام ندهند، متاسفانه وارد مرحله جدیدی از شیوع بیماری می شویم که برای استان و مردم تهدیدکننده خواهد بود، شرایطی که امروز این شرایط در بعضی استان های همجوار و استان های جنوبی حاکم است.

استاندار مرکزی اشاره کرد: در صورتیکه شرایط استان بحرانی شود، با بهره گیری از تمام اهرم ها و ابزارهای موجود بمنظور ایجاد محدودیت های انقباضی اقدام خواهد شد البته امیدواریم با همکاری مردم به این مرحله نرسیم. با رعایت موارد و پروتکل های بهداشتی می توان پیک دوم را نیز همانند پیک اول با کمترین تلفات پشت سرگذاشت.

آقازاده با اعلان اینکه به هیچ وجه اجازه نمی دهیم باردیگر شرایطی ایجاد شود که تخت های بیمارستانی زیر بار بیماران کرونایی برود، افزود: در 10 روز گذشته رکورد تعداد بیماران مبتلا به ویروس کرونا در استان زده شده بطوریکه تعداد مبتلایان از حدود روزانه 50 بیمار به حدود روزانه 70 بیمار رسیده و این آمار خطرناک و نگران کننده است.

به گزارش ال مور به نقل از ایسنا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز اضافه کرد: آزمایشگاه تخصصی ویروس شناسی کلینیک امام رضا(ع) اراک، موفق به اختراع کیت تشخیص همزمان سه ویروس شد که با احتساب این طرح، در طول این مدت 54 طرح پژوهشی در استان مرکزی مصوب شده است.

سیدمحمد جمالیان بیان کرد: مطمئنا در پاییز و زمستان نیاز کشور به این کیت افزایش خواهد داشت و با افزایش تولید، توانایی صادرات این کیت نیز وجود دارد و با همکاری پارک علم و فناوری تابحال دو شرکت در سطح کشور آمادگی خودرا برای تولید انبوه این کیت اعلام نموده اند.

وی افزود: متاسفانه باتوجه به تعطیلات چند هفته گذشته و روزهای جاری، شاهد افزایش مسافرت های مردم از استان های همجوار به استان هستیم که این رفت و آمدها و افزایش برگزاری مراسمات عروسی و عزاداری ها سبب شکننده شدن وضعیت استان شده است، البته هنوز استان به مرحله بحران نرسیده، اما اگر مردم رعایت نکنند طی دو هفته آینده به بحران درمان خواهیم رسید.

جمالیان بیان کرد: تعداد افراد بستری شده در بیمارستان ها تک رقمی شده بود اما امروز در استان 54 بیمار بستری هستند و این میزان رو به افزایش و موارد شناسایی شده به حدود 80 نفر در روز رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اعلان اینکه مرگ و میر در استان افزایش شایان توجهی نداشته است، افزود: از مردم تقاضا داریم از مسافرت ها و حضور در مراسمات و برگزاری مراسم اجتناب کنند. علاقه ای به اعمال مجدد محدودیت ها نداریم اما در صورتیکه الزامات رعایت نشود راهی جز اعمال محدودیت های مجدد وجود ندارد پس لازم است مردم این مساله را جدی بگیرند.

جمالیان یکی از معضلات حوزه درمان را کمبود پرستار نسبت به تخت های بیمارستانی دانست و اظهار داشت: بعد از طرح این مساله با وزیر بهداشت و درمان و درخواست جذب پرستار، با بکارگیری 136 نیروی پرستار جدید در استان موافقت شده است.

وی بیان کرد: پیگیر دریافت مجوز 136 پرستار دیگر هستیم که قول های اولیه در این خصوص به استان داده شده است.

بهزاد خوانساری نژاد دانشیار ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز بیان کرد: همزمان شدن شیوع ویروس کرونا ویروس با آنفلوآنزای فصلی و نگرانی جامعه درمانی کشور درباب بیماری کرونا سبب شد که پژوهشگران حوزه پزشکی و آزمایشگاهی استان این پژوهش مهم را انجام دهند.

وی اضافه کرد: تولید این کیت هزینه کمتر و صرفه جویی در زمان را به همراه دارد، از سه ماه پیش طراحی این کیت توسط گروه پنج نفره متخصصان در اراک شروع شد.

متخصص ویروس شناس بیان کرد: معمولا بیمار مراجعه کننده به یکی این سه ویروس مبتلاست اما اگر بیمار به هر سه هم مبتلا باشد این کیت قدرت تشخیص هرسه آنها را دارد.

دکتر خوانساری نژاد افزود: هزینه تحقیقاتی اولیه تولید این کیت کمتر از 30 میلیون تومان بوده و هم اکنون دو شرکت برای تولید انبوه این محصول آمادگی خودرا اعلام نموده اند.





منبع:

1399/03/29
21:58:52
5.0 / 5
2504
تگهای خبر: آینده , تولید , جامعه , جشن
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران عزیز ال مور در مورد این پست
نظر شما در مورد این مطلب ال مور
نام:
ایمیل:
نظر شما:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۵
Almor
almor.ir - حقوق سایت ال مور محفوظ و متعلق به مالک ال مور است

ال مور

فشن و کالاهای لوکس