معاون دانشگاه علوم پزشكی شهیدبهشتی مطرح كرد

تمدید مجوز موسسات پزشكی هر ۵سال یكبار

تمدید مجوز موسسات پزشكی هر ۵سال یكبار به گزارش ال مور معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی توضیحاتی را در مورد حادثه كلینیك سینا مهر شمیران در صحن شورای شهر تهران ارائه نمود.


گزارش ایسنا، میرهاشمی در جلسه امروز سه شنبه شورای شهر تهران، در پاسخ به دلیل عدم حضور زالی در جلسه شورای شهر اظهار داشت: ایشان به علت این که به ستاد ملی مبارزه با کرونا دعوت شدند، نتوانستند در این نشست حضور پیدا کنند. در حقیقت با عنایت به شروع تصاعدی انتشار کرونا در تهران تصمیم گیری ها متغیر شده و به صورت چند باره در تهران انجام می شود. بنابراین جلسات مختلفی در ستاد ملی کرونا برگزار می گردد که نیاز بود آقای زالی در آنجا حضور پیدا کنند.
ایشان در ادامه در تشریح روند بررسی حادثه کلینیک سینامهر شمیران اظهار داشت: این کلینیک تحت مدیریت مالی تعاونی سینا مهر شمیران است که اعضای آن متشکل از ۲۷۰ تا ۳۰۰ نفر هستند. موسسه ای که در یک ساختمان چند طبقه شامل داروخانه، با مجوز سازمان غذا و دارو، درمانگاه تخصصی که مجوز خویش را از وزارت بهداشت دریافت می کند و همینطور بخش بستری تحت نظر جراحی محدود که حداکثر می تواند ۲۴ ساعت بستری فرد را انجام دهد. البته مجموعه دیگری با مجوز برای بخش سی تی اسکن هم در این ساختمان حضور داشته است.
وی افزود: مجوزهای مراکز بهداشتی و درمانی هم اکنون در ملک مسکونی در صورت رعایت پروتکل ها و ضوابط داده می شود. در راه اعطای مجوز باید نقشه های ساختمان عرضه شود و ساختمان هم بر مبنای مجوزهای مصوب راه اندازی شود تا با تایید وزارت بهداشت مجوز به متقاضی داده شود.
وی تصریح کرد: ابتدا فرد باید صلاحیت لازم برای تقاضای دریافت مجوز را داشته باشد. بعد از موافقت اصولی طبق نقشه های مصوب طراحی و تجهیز انجام می شود و در آخرین گام متقاضی برای بهره برداری اقدام می کند. برای عرضه خدمات باید فردی بعنوان مسئول فنی و تخصصی وظایف محوله به موسسه را بر عهده بگیرد. بدین سان یک نفر موسس و یک نفر مسئول فنی برای این موسسه وجود خواهد داشت تا اگر تغییر در ساختار صورت گیرد مسئول فنی آنرا به موسس متذکر شود.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ادامه صحبت های خود با اشاره به این که مجوزها هر پنج سال یک مرتبه برای تمدید مورد بازنگری قرار می گیرند، اضافه کرد: ساختار موسسه به صورت جامع هر پنج سال یک مرتبه مورد بازبینی قرار می گیرد و اگر تخلفی صورت گرفته باشد پروانه موسسه تمدید نخواهد شد. آخرین پروانه این موسسه سال ۱۳۹۵ تمدید شده و تا ۱۴۰۰ اعتبار دارد.
وی در تشریح نحوه نظارت بر عملکرد این موسسات اظهار داشت: تعداد نیروهای ناظر قضایی در شهر لندن ۴ هزار نفر است اما در مجموعه دانشگاههای علوم پزشکی کل استان تهران هزار نفر نیرو داریم که مسئولیتهای دیگری را هم بر عهده دارند. بنابراین مجموعه نظارتی با این عده و توان بطور قطع کفایت نمی کند.
او در آخر با تاکید بر اینکه ایمنی یک مجموعه فردی نیست و شهرداری و وزارت بهداشت و... تنها برای تأمین این ایمنی مسئول نیستند، اضافه کرد: باید ایمنی مجموعه به صورت جمعی مورد توجه قرار گیرد. باید پیوستگی ایمنی مجموعه را مورد توجه قرار دهیم. همینطور باید موسسات پزشکی به صورت استاندارد با ایمنی کامل در بخش اداری و تجاری مد نظر قرار گیرند تا حداقل صدمه ها را داشته باشیم. هم اکنون ساختمان سابق وزارت بهداشت ساختمان ایمنی نیست و عدم ایمنی آن به وزیر بهداشت و سازمان برنامه و بودجه هم اطلاع داده شده است.




منبع:

1399/04/17
23:23:19
5.0 / 5
2221
تگهای خبر: ایمنی , بودجه , خدمات , درمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران عزیز ال مور در مورد این پست
نظر شما در مورد این مطلب ال مور
نام:
ایمیل:
نظر شما:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۱
Almor
almor.ir - حقوق سایت ال مور محفوظ و متعلق به مالک ال مور است

ال مور

فشن و کالاهای لوکس