معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران:

اولویت مدیریت شهری، خدمات رسانی هوشمند به شهروندان است

اولویت مدیریت شهری، خدمات رسانی هوشمند به شهروندان است به گزارش ال مور معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران رویکرد شهردار تهران را ایجاد شهری هوشمند بیان کرد و اظهار داشت: اولویت مدیریت شهری در معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی، خدمات رسانی هوشمند به شهروندان است.


به گزارش ال مور به نقل از ایسنا، لطف الله فروزنده درباره چالش های پیش رو در معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی، اظهار داشت: در این معاونت سه چالش وجود دارد، ابتدا در حوزه نیروی انسانی که شامل بخش های استخدام نیرو، آموزش، ارزیابی عملکرد، نظام پرداخت و نظام نگه داشت است که در این حوزه باید تغییر نگاه ایجاد شود، چون که منابع انسانی به عبارتی هویت یک سازمان را تعیین می کند.
معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی و امور شوراهای شهرداری تهران ضمن اشاره به چالش های بعدی که این معاونت با آن روبرو است اضافه کرد: در این معاونت باید نظام پرداخت، حالتی هماهنگ داشته باشد، در واقع نیروی انسانی زمانی احساس عدالت می کند که نظام ارتقای آن بر مبنای ارزیابی عملکرد او باشد. بخش منابع انسانی یک بخش زنده و تمام نشدنی است که در زمینه جذب و ارتقا در آینده چالش هایی پیش رو خواهیم داشت. اما درمورد چالش سوم یعنی تعامل با شورا و سایر نهادها، شهرداری تهران یک مرجعیت سیاستگذاری و اجرایی می باشد که باید با عنایت به ظرفیت های شورا برای حل چالش های پیش رو و خیلی از مشکلاتی که در مدیریت شهری وجود دارد از راه قانون گذاری تعامل کند.
وی یکی از مشکلاتی که شهرداری تهران در سالهای گذشته با آن رو به رو بوده را عدم حضور شهردار اسبق تهران در جلسات هیات دولت دانست و اضافه کرد: در سالهای گذشته از پتانسیل موجود در دولت و مجلس شورای اسلامی استفاده نشده اما در این دوره با ارتباط خوبی که شهردار تهران با بدنه دولت و مجلس شورای اسلامی دارد این تعامل باردیگر برقرار و از این ظرفیت ها استفاده خواهد شد.
فروزنده درباره رویکرد شورای اسلامی شهر در مبحث منابع انسانی یکپارچه سازی قرارداد کارکنان شهرداری تهران، اظهار داشت: با عنایت به قانون استخدامی مصوبه دولت، یکی از معضلات پیش روی کشور بحث استخدام است. دولت سازمان امور استخدامی را موظف کرده تا لایحه ای در ارتباط با یکپارچه سازی قراردادهای استخدامی ارائه کند. در شهرداری تهران هم ما این روند را پیگیری می نماییم تا رضایتی برای کارکنان ایجاد شود چون که یکی از برنامه های ما عدالت در نظام پرداختی و هموار کردن مسیر پیشرفت شغلی و بالا بردن روحیه انقلابی در کارکنان است.
معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی و امور شوراها ضمن اشاره به سلامت کارکنان شهرداری تهران، اظهار داشت: یکی از موضوعات مورد توجه در بحث منابع انسانی توجه به سلامت جسمی و روانی نیروها است، چون که یک نیروی خوب اگر از سلامت جسم و روح برخوردار باشد در میزان عملکرد و خدمت رسانی به مردم بهتر عمل می کند.
وی افزود: در بخش فعالیتهای خدمات رسانی، شهرداری تهران، سازمان های زیر مجموعه ای دارد که مردم از این سازمان ها به صورت مستقیم خدمات می گیرند. به صورت مثال در بخش صدور پروانه ها و خدمات شهری باید مدیریت شهر را به سمت هوشمند سازی برد تا خدمت به مردم در کمترین زمان رخ دهد. از مشکلات پیش روی این بخش میتوان به یکپارچه نبودن سامانه ها در شهرداری تهران اشاره نمود. در بعضی نقاط گلوگاه های فساد وجود دارد که در این گلوگاه ها زمان مردم اتلاف می شود.
طبق گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهر، فروزنده تصریح کرد: توجه شهردار تهران ایجاد شهر هوشمند است و این اولویت اول ما خواهد بود تا خدمات رسانی به مردم به صورت الکترونیک و بدون حضور در محل صورت گیرد. با عنایت به این که ترافیک و حجم بالایی از ماشین در طول شبانه روز در تهران تردد دارند، مردم برای انجام امور خود نباید گرفتار مشکل باشند.




منبع:

1400/07/12
10:00:57
0.0 / 5
647
تگهای خبر: آموزش , آینده , توسعه , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳
Almor
almor.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ال مور محفوظ است

ال مور

فشن و کالاهای لوکس