در گزارش ال مور مطرح شد؛

هدف دیوارنگاره میدان انقلاب ایجاد همبستگی و ارتقای هویت ملی است

هدف دیوارنگاره میدان انقلاب ایجاد همبستگی و ارتقای هویت ملی است به گزارش ال مور، معاون فرهنگی و هنری سازمان زیباسازی شهر تهران، هدف دیوارنگاره میدان انقلاب را ایجاد همبستگی و ارتقای هویت ملی دانست و توضیحاتی در رابطه با هنرهای شهری ارائه نمود.



مجید قادری معاون فرهنگی و هنری سازمان زیباسازی شهر تهران در رابطه با دیوارنگاره میدان انقلاب و رویکرد سازمان زیباسازی برای این دیوارنگاره به خبرنگار مهر اظهار داشت: بحث در ارتباط با دیوارنگاره ها، در مباحث رسالت فرهنگی و هنری قرار می گیرد که سازمان زیباسازی در نظر دارد. بدین منظور از ظرفیت این دیوارنگاره های شهری بخصوص بزرگترین دیوارنگاره پایتخت با مساحت ۱۴۰۰ مترمربع، در مناسبت های ملی و مذهبی بهره خواهیم گرفت که هر کدام با این رویکرد، اکران هایی ویژه خواهند داشت.
وی خاطرنشان کرد: دیوارنگاره میدان انقلاب که سازمان زیباسازی تهران با مشارکت سازمان تبلیغات اسلامی در سومین سالگرد شهادت شهید سلیمانی رونمایی نمود، در جهت همین رویکرد است و برنامه داریم که از ظرفیت بصری و هنری این بزرگترین دیوارنگاره پایتخت در مناسبت های ملی و مذهبی استفاده نماییم.

قادری هدف دیوارنگاره میدان انقلاب را ایجاد همبستگی و ارتقای هویت ملی دانست و بیان نمود: بر مبنای تقویم سالانه و به این علت که دیوارنگاره عظیم میدان انقلاب به سادگی جابجا نمی شود و هم هزینه و هم طراحی برای آن خاص است، تعداد طرح هایی که روی آن نقش خواهد بست، مشخص است؛ هم اکنون نقش حاج قاسم و یارانش روی دیوارنگاره است و پس از آن دهه فجر، اعیاد شعبانیه و نیمه شعبان، استقبال از بهار و ماه مبارک رمضان خواهد بود و بدین سان طرح این دیوارنگاره عظیم جابجا خواهد شد.
به گفته وی، ایده ها و طرح هایی که بر دیوارنگاره میدان انقلاب تهران نقش می بندد، به صورت مشارکتی با سازمان تبلیغات اسلامی انجام می پذیرد.
معاون فرهنگی و هنری سازمان زیباسازی شهر تهران در رابطه با این که تأثیرگذاری دیوارنگاره های شهری به چه میزان است، اظهار داشت: دیوارنگاره های شهری به ۲ صورت دیوارنگاره های ثابت و موقت هستند و اثرشان هم بسیار و متفاوت خواهد بود اما به صورت کلی، دیوارنگاره ها برای الگوسازی می تواند یک روش بسیار مؤثر باشند. از آنجاییکه مردم چشم شان به فضاهای شهری و جلوه های بصری شهر عادت می کند، در نظر گرفتیم تا با تغییر فضای بصری شهری با استفاده از دیوارنگاره ها، المان های هنری همچون نقاشی دیواری و آثار حجمی در سطح شهر، فضای بصری و هویت شهری را اثرگذارتر و مفاهیم دینی و ارزشی را ملموس تر نماییم.

وی تصریح کرد: هر کدام از المان های هویت بصری در سطح شهر مخاطب خاص خودشان را دارند و هر کدام به شکلی به ارتقای هویت ملی ما کمک می کنند برای مثال دیوارنگاره های محرمی ما در کنار تیغه های علامت با طرح کالیگرافی روی آنها، پرچم ها و ابرپرچم ها همگی تأثیرگذار بودند و حال و هوای شهری را تغییر دادند و هر کدام بنا به اقتضائات، پیام فرهنگی منحصر به فردی خواهند داشت.
قادری در انتها در رابطه با طرح های هنری شهری سازمان زیباسازی هم توضیح داد: قبلاً در سازمان زیباسازی اکران های مختلف فرهنگی و هنری را داشتیم اما هم اکنون پویش های مختلفی تعریف کرده ایم که همزمان با مناسبت ها و رویدادهای مهم، علاوه بر فضای شهری در فضای مجازی هم گسترده می شود و سطح وسیع تری از مخاطبان را در بر می گیرد بعنوان مثال در روزهای برگزاری جام جهانی، به غیر از المان های حجمی شامل توپ و کاپ های جام جهانی که طراحی و نصب شدند، کلیپ های مختلفی در فضای مجازی منتشر گردید. این پویش ها برای دهه فجر و اعیاد شعبانیه هم اتفاق خواهد افتاد.

1401/10/18
13:37:48
0.0 / 5
316
تگهای خبر: تبلیغات , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
Almor
almor.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ال مور محفوظ است

ال مور

فشن و کالاهای لوکس