در گفت وگو با ال مور مطرح شد؛

تورچه عکاسی عاشورایی چیست؟

تورچه عکاسی عاشورایی چیست؟ ال مور: دومین رویداد آموزشی تخصصی عکاسی عاشورایی با حضور محمود عبدالحسینی، کمال الدین شاهرخ و مهدی توکلیان انجام می شود.



به گزارش ال مور به نقل از مهر، دومین رویداد آموزشی تخصصی «عکاسی عاشورایی» که توسط گروه تورچه به مدیریت و دبیری شهاب الدین واجدی برگزار می شود، مقرر است روز پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ با سه استاد عکاسی در محورهای سه گانه افتتاح شود.
در این رویداد، محمود عبدالحسینی با رویکرد «نگاه عکاسانه و سوژه یابی در عکاسی عاشورایی»، حسن قائدی با رویکرد «نگاهی به آثار برگزیده ادوار سوگواره عکس عاشورایی» و مهدی توکلیان با رویکرد «مرثیه خوان مصور؛ حس و تکنیک در عکس عاشورایی» به آموزش می پردازند.
شهاب الدین واجدی دبیر رویداد عکاسی «عکاسی عاشورایی» در گفت و گو با خبرنگار مهر درباره ی این رویداد عکاسی و اهداف تورچه توضیح داد: تورچه گروهی است که تورهای آموزشی عکاسی را به سبک کارگاهی اردویی و سفر عکاسی برگزار می نماید. برگزاری کلاس های آموزشی نظریه و عکاسی میدانی، در اماکن تاریخی، فرهنگی، گردشگری قسمتی از شیوه آموزشی است تا هنرجو با ژانرها، سبک ها و شاخه های مختلف عکاسی در موقعیت ها و اماکن مختلف آشنا شود و عکاسی را تحت نظر اساتید فرا بگیرد.
وی اشاره کرد: از دیگر رویکرد های تورچه، برگزاری جلسات نقد و بررسی تصاویر هنرجویان و عکاسان است که به یادگیری و نقاط مثبت و منفی عکس ها پی می برند.
واجدی درباره ی نخستین تورچه «عکاسی عاشورایی» اظهار داشت: سال قبل در آغاز ماه محرم، رویداد «عکاسی عاشورایی» با حضور چهار استاد عکاسی در عرصه هنری انجام شد و اساتید در محورها و موضوعات مشخص بایدها و نبایدها و شیوه های عکاسی و شناخت سوژه های آیینی و عاشورایی را تدریس کردند. قبل از اربعین حسینی نیز رویداد «عکاسی اربعین» در باغ کتاب تهران انجام شد و هنرجویان و مسافران عکاس اربعینی از آموزهای سه استاد بهره مند شدند.
وی در توضیح اهداف تورچه عکاسی بیان کرد: از دیگر اهداف تورچه، به غیر از بحث های تور عکاسی، کارگاه و رویداد آموزشی و جلسات نقد عکس، پرورش استعداد، توانمندسازی و رشد و انسجام بخشی عکاسان جوان برای رسیدن به درآمد و جذب در مجموعه های فرهنگی رسانه ای است.
این هنرمند عکاس در آخر اظهار داشت: دیگر هدف ما، تولید محتوای فاخر، موقر و جریان سازی هنرمندانه در معرفی اماکن و بناهای فرهنگی، تاریخی و گردشگری و جاذبه های دیدنی است تا با نشر توسط هر هنرجوی عکاس در فضای مجازی، عده ای از مردم با این جاذبه ها بوسیله صفحات عکاسان آشنا گردند و با نشر خوبی ها و زیبایی های سرزمین مان ایران در این حوزه کمکی کرده باشیم.


منبع:

1403/04/13
09:37:47
0.0 / 5
138
تگهای خبر: آموزش , باغ , برند , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران عزیز ال مور در مورد این پست
نظر شما در مورد این مطلب ال مور
نام:
ایمیل:
نظر شما:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۳
Almor
almor.ir - حقوق سایت ال مور محفوظ و متعلق به مالک ال مور است

ال مور

فشن و کالاهای لوکس