انتقادات یك عضو هیات رئیسه مجلس به آثار طرح ترافیك جدید تهران

انتقادات یك عضو هیات رئیسه مجلس به آثار طرح ترافیك جدید تهران ال مور: یك عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: طرح ترافیك جدید دردسرها و گرفتاری های زیادی را برای ساكنان بافت قدیم كه منزل یا محل كارشان در داخل طرح ترافیك است، به وجود آورده است.



امیرحسین قاضی زاده هاشمی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینكه بنده و خانم بچه ها از طرح ترافیك جدید راضی نیستیم، تصریح كرد: نمی دانم طرح ترافیك قدیم چه اشكالی داشت كه طرح جدید را جایگزینش كردند. بنده و سایر نمایندگان غیرتهرانی و خانواده هایمان به میل خودمان انتخاب نكرده ایم كه ساختمان مجلس شورای اسلامی در داخل طرح ترافیك باشد. روی چه حسابی برایمان هزینه ۱۰ – ۱۲ میلیون تومانی خرید طرح ترافیك درست كردند؟ آیا این كار درست است؟ به چه حقی؟ مگر بنده انتخاب كرده ام كه محل كارم در داخل طرح ترافیك باشد كه حالا بخواهم هزینه آن را هم بدهم.

وی سپس با اشاره به آثار طرح ترافیك جدید بر آلودگی هوا و ترافیك مناطق مركزی شهر، اظهار داشت: در حالیكه هدف از تولید طرح ترافیك در مناطق مركزی شهر تهران كنترل ترافیك، عبور و مرورها و به شكلی كاهش آلودگی هوا بود اما حالا به محل كسب درآمد برای شهرداری تبدیل گشته است. بنده شدیدا به این مسئله معترضم، به نظرم این درآمدزایی برای شهرداری مشروع نیست. با چند برابر شدن مبالغ چند میلیونی كه از شهروندان دریافت می گردد چه خدمت جدیدی عرضه شده است كه در طرح ترافیك قبلی نبود؟

این عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی مدعی شد: از آنجائیكه درآمدزایی از محل فروش طرح ترافیك برای شهرداری تهران اهمیت پیدا كرده، تا سقف تعیین شده (۱۰۳ هزار خودرو) به تقاضاهای ورود به طرح جواب مثبت می دهند. پول طرح ترافیك مزه دار شده پس هر كس رجوع كند و ۱۰ – ۱۲ میلیون تومان پرداخت كند، مجوز ورود به طرح می گیرد و دیگر اهمیتی به ترافیك داده نمی گردد، آقایان فقط به فكر پول درآوردن هستند.

قاضی زاده با اشاره به اینكه هزینه مخارج شهر تهران كه نباید از جیب مردم تهران تامین گردد، متذكر شد: مردمی كه در داخل محدوده طرح ترافیك سكونت دارند با افزایش قیمت سرویس ها و تاكسی ها روبرو شده اند در حالیكه مردمی كه در این مناطق زندگی می كنند جزو طبقه مرفه نیستند كه بتوانند از پس این هزینه ها بر بیایند.

نماینده مردم مشهد در مجلس، طرح ترافیك جدید تهران را باعث آلودگی بیشتر هوای تهران دانست و اضافه كرد: طرح ترافیك جدید سبب افزایش شمار موتورسیكلت سواران می گردد. آیا میزان آلایندگی موتورسیكلت ها بیشتر است یا خودروها؟ طبق گفته مقامات اجرایی آلودگی موتورسیكلت ها چند برابر خودروهاست. نتیجه منطقی این می گردد كه هدف كاهش آلایندگی وسایل نقلیه موتوری و ترافیك مناطق مركزی شهر محقق نمی گردد. تنها چیزی كه می ماند درآمد شهرداری است كه نسبت به قبل چند برابر شده است.

وی تصریح كرد: اگر مدیران شهرداری مدعی تخلف در قالب طرح ترافیك سابق هستند به جای تولید مشكلات جدید برای شهروندان تهرانی نظارت هایشان را تقویت می كردند تا تخلفات مورد اشاره رفع می شد.




1397/02/18
12:16:06
5.0 / 5
4392
تگهای خبر: تولید , شهرداری , مد
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران عزیز ال مور در مورد این پست
نظر شما در مورد این مطلب ال مور
نام:
ایمیل:
نظر شما:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۱
Almor
almor.ir - حقوق سایت ال مور محفوظ و متعلق به مالک ال مور است

ال مور

فشن و کالاهای لوکس