سعیدی كیا:

پلاسكو را با رعایت ضوابط و با هماهنگی همه نهادهای مسئول می سازیم

پلاسكو را با رعایت ضوابط و با هماهنگی همه نهادهای مسئول می سازیم ال مور: رئیس بنیاد مستضعفان اظهار داشت: بر آن هستیم تمام اقدامات را با رعایت ضوابط و با هماهنگی همه نهادهای مسئول انجام دهیم و خوشبختانه با جمع بندی استاندار تمام اختلافات گذشته برطرف شده است، اما با این وجود بنیاد آمادگی دارد با هر دستگاه مسئولی برای خاتمه دادن به این مورد جلسات مشترك و هماهنگی داشته باشد.


به گزارش ال مور به نقل از ایسنا، محمد سعیدی كیا درباره روند اتفاق افتاده در ماجرای پلاسكو اظهار داشت: در سی ام دی ماه 1395 حادثه ساختمان پلاسكو صورت گرفت از همان روز با كمك همكاران كمیته ای برای این حادثه تشكیل شد و به رایزنی با مسئولین مربوطه برای چگونگی بازسازی این ساختمان پرداختیم. همان گونه كه در جریان هستید دراین ساختمان حدود 600 نفر مالك سرقفلی وجود داشت و بنیاد هیچ مالكیتی از نظر سرقفلی در آنجا ندارد و صرفا مالك اصلی ساختمان و زمین است.
رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به زمان وقوع حادثه ادامه داد: من در روز سوم این حادثه در محل ساختمان پلاسكو به وزیر كشور عرض كردم ظرف دو سال این ساختمان را می سازیم اما كاملا مشخص است كه ساخت این ساختمان باید با كسب مجوز باشد. ازاین رو از همان ابتدا به دنبال دریافت مجوزهای لازم بودیم و این مورد با تغییر شهردار وقت همزمان شد و این تغییر در روند كار فاصله و تاخیر تولید كرد. با آمدن شهردار جدید (آقای نجفی) با ایشان هم مذاكراتی داشتیم و همین طور با دادگستری و مراجع ذیربط قضایی رایزنی كردیم و بالاخره رایزنی ها منجر به این شد كه با حضور معاون شهرسازی شهرداری دكتر حجت جلسه ای تشكیل و صورت جلسه ای درمورد اقدامات اجرایی تنظیم شد.
رئیس بنیاد مستضعفان در ادامه اضافه كرد: بنیاد مستضعفان مالك زمینی موسوم به پاركینگ اكبر است كه معارض هم داشت و آن را آزاد كرد. بنیاد اعتقاد داشت ساختمان 15 طبقه، ساختمان 5 طبقه (كه سرپاست اما از نظر ما قابلیت استفاده ندارد) و زمین پاركینگ اكبر تجمیع شود و در مجموع یك مجموع فاخر كه گنجایش 600 واحد را داشته باشد؛احداث گردد. صورت جلسه مذكور به امضای دكتر نجفی، دكتر حجت، بنده و شهریاری معاون دادستان تهران كه مسئول این ماجراست رسید. در آن صورت جلسه بر تخریب ساختمان 5 طبقه و تجمیع این سه قطعه زمین تاكید شد.
سعیدی كیا در ادامه اضافه كرد: پس از این صورتجلسه با مخالفت صاحبان سرقفلی ساختمان 5 طبقه ضلع شمالی مواجه شدیم. این ماجرا ادامه پیدا كرد و در جلسه ای كه با معاون اجرایی رئیس جمهوری در دولت یازدهم داشتیم تمهیداتی از سوی دولت برای كمك به افراد آسیب دیده طرح شد و بالاخره قرار شد یك ساختمان بعنوان جایگزین در نظر گرفته شود و مجتمع نور برای این مورد انتخاب گردید.
وی با اشاره به نامه نگاری های خود به مقامات برای تشكیل جلسه ای مشترك برای حل و فصل مبحث پلاسكو اظهار داشت: با تشكیل دولت دوازدهم مبحث به مهندس مقیمی استاندار تهران واگذار شد. جناب مقیمی در دو یا سه جلسه همه ذینفعان را دعوت نمودند. در جلسه سوم قرارشد كه ساختمان 15 طبقه سر جای خودش با 5 طبقه منفی ساخته شود ولی صاحبان سرقفلی ان تمایل داشتند با مقاوم سازی از ساختمان استفاده كنند و سرانجام جمع بندی شد كه این ساختمان توسط خود صاحبان سرقفلی مقاوم سازی و مورد استفاده قرار گیرد. صورتجلسه این مورد به امضای میراث فرهنگی، شهردار منطقه، استاندار، بنیاد مستضعفان و صاحبان سرقفلی پلاسكو رسید و جناب مقیمی اینطور بیان نمودند كه عید فطر امسال را مبنا قرار دادیم و قرار شد تا عید فطر دو سال آینده این ساختمان ساخته شود و بنیاد این را پذیرفت كه برج 15 طبقه را با استانداردهای روز بسازد ازاین رو در روز عید فطر كلنگ زنی این ساختمان با حضور نمایندگان بنیاد مستضعفان و صاحبان سرقفلی انجام شد.
رئیس بنیاد مستضعفان با تاكید بر اینكه صورت جلسه مذكور به معنای كسب پروانه نیست اضافه كرد: كلنگ زنی ساختمان پلاسكو با مجوزهایی كه در آن صورت جلسه به امضا رسید آغاز شد. البته این به معنای كسب پروانه ساخت نیست و بنیاد بر این مسئله واقف است، اما چون گودبرداری سه یا چهار ماه طول می كشد و به علت گودبرداری در مركز شهر كار باید شبانه صورت گیرد بنابراین قرار شد با حضور دكتر قادری استاد دانشگاه و یكی از مهندسان برجسته كشور كار طرح، اجرا و نقشه محافظت از دیواره های گودبرداری همزمان صورت گیرد.
به گزارش مركز روابط عمومی و اطلاع رسانی بنیاد مستضعفان، سعیدی كیا در ادامه اضافه كرد: بنیاد درخواست پروانه را داده است و پروانه ابتدا برای گودبرداری به صورت طرح و اجرا و در ادامه پروانه برای كل ساختمان طبق ضوابط و مقررات صادر خواهد شد.
رئیس بنیاد مستضعفان در ادامه با تاكید بر اینكه كل هزینه های ساخت برج 15 طبقه توسط بنیاد مستضعفان تامین می گردد ادامه داد: طبق صورتجلسه 5 طبقه منفی برای جبران خسارت بنیاد مستضعفان احداث می گردد و به صورت تجاری شهرداری پروانه صادر خواهد كرد، اما اصل هدف بنیاد ساخت این پروژه ملی در جهت حل مشكل كسبه ساختمان پلاسكو است. رئیس بنیاد مستضعفان همینطور تصریح كرد در جهت تكریم شهدای آتش نشان نمادی برای جانفشانی این شهدا در نظر گرفته خواهد شد.



1397/03/29
14:46:42
5.0 / 5
4584
تگهای خبر: ساخت , شهرداری , مجوز
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران عزیز ال مور در مورد این پست
نظر شما در مورد این مطلب ال مور
نام:
ایمیل:
نظر شما:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳
Almor
almor.ir - حقوق سایت ال مور محفوظ و متعلق به مالک ال مور است

ال مور

فشن و کالاهای لوکس