رییس ستاد مراكز معاینه شهر تهران خبر داد

كنترل معاینه فنی كنار جاده ای، رونمایی از ۵ سامانه معاینه فنی سیار

كنترل معاینه فنی كنار جاده ای، رونمایی از ۵ سامانه معاینه فنی سیار ال مور: رییس ستاد مراكز معاینه شهر تهران از اجرای طرح كاهش به صورت ۲۴ ساعته و هر روز هفته در كل سطح شهر تهران از ابتدای آبان ماه اطلاع داد.


به گزارش ال مور به نقل از ایسنا، نواب حسینی منش بامداد امروز در نشست خبری اجرای فاز دوم طرح كاهش كه از ابتدای آبان ماه در سطح شهر تهران اجرایی می شود، اظهار داشت: مرحله اول طرح كاهش آبان ماه سال ۱۳۹۵ تنها در محدوده طرح ترافیك و زوج و فرد اجرایی شد اما حالا مرحله دوم این طرح از اول آبان ماه در كل سطح شهر تهران و به صورت ۲۴ ساعته و هفت روز هفته اجرایی می گردد.



وی با بیان این كه هدف اصلی اجرای این طرح ممنوعیت تردد خودروهای آلاینده است، اظهار نمود: از ابتدای سال ۱۳۹۷اخذ معاینه فنی برتر را در سطح شهر تهران اعمال كردیم كه تا امروز ۳۶۹ هزار خودرو در تهران توانستند معاینه فنی برتر دریافت كنند، هرچند كه ما به صورت پیش فرض هر خودرویی كه به مراكز معاینه فنی تهران رجوع كند مورد تست معاینه فنی قرار خواهیم داد و اگر نتواند معاینه فنی برتر دریافت كند مورد تست های معاینه فنی معمولی قرار می گیرد.



رییس ستاد مراكز معاینه شهر تهران با بیان این كه تا هفته آینده دو مركز معاینه فنی جدید در چیتگر و شهرری افتتاح می شود، افزود: همینطور پنج خط معاینه فنی سیار هم به ناوگان اضافه می گردد.



وی با بیان این كه استاندار تهران به ۳۲ وزارتخانه و دستگاه اجرایی ابلاغ كرده است كه با پیمانكاران شان كه خودروهایشان فاقد معاینه فنی است، پرداختی نداشته باشند، اضافه كرد: هم اكنون انجام معاینه فنی سیار و كنار جاده ای را هم در دستور كار داریم به گونه ای كه تیم های معاینه فنی سیار در كنار معابر قرار گرفته و به صورت رندوم از خودروها تست آلایندگی می گیرند.



حسینی منش با اشاره به اینكه از مجموع ۵۳۶ خودروی دیزلی كه مورد معاینه قرار گرفته اند ۴۶۷ دستگاه دارای معاینه فنی بودند و مابقی معاینه فنی نداشتند، اظهار داشت: ۱۱۳ دستگاه اتوبوس هرچند معاینه فنی داشتند اما حدود مجاز آلایندگی را پاس نكردند و به تعمیرگاه اعزام شدند.



وی با بیان این كه در مرحله اول طرح كاهش یك میلیون و ۷۰ هزار خودرو توانستند معاینه فنی بگیرند، اظهار نمود: بیشترین فراوانی خودروهایی كه آلایندگی داشتند پراید، ۲۰۶ و ۴۰۵ بود و برپایه سال تولید آلایندگی خودروهای مدل بالاتر از سال ۱۳۸۴ در ابتدا پیكان و بعد نیسان و در مراحل بعدی هم وانت مزدا و خودروی آردی بودند.



رییس ستاد مراكز معاینه شهر تهران افزود: بیشترین دلیل مردودی در تست های معاینه فنی آلایندگی با كسب ۲۷ درصد بوده است.



حسینی منش در ادامه با انتقاد از وضعیت معاینه فنی خودروها، اظهار داشت: شاهد می باشیم كه خودروهای خارجی مدل ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ هم كه وارداتی هستند از تست های معاینه فنی مردود می شوند و در بررسی ها متوجه شدیم كه كاتالیست بر روی آنها نصب نشده است و پس از بررسی ها مشخص شد كه كاتالیست در گمرك باز شده است و این خودروها بدون كاتالیست در سطح شهر تردد می كنند.



وی اضافه كرد: برخی خودروسازان داخلی هم كاتالیست فاقد ارزش آلایندگی بر روی خودروها نصب می كنند كه این دقیقا مصداق كم فروشی است و مستندات تهیه شده به سازمان محیط زیست و دادستانی ارسال شده است.




1397/07/25
16:31:13
5.0 / 5
4653
تگهای خبر: آینده , تولید , فروش , مد
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران عزیز ال مور در مورد این پست
نظر شما در مورد این مطلب ال مور
نام:
ایمیل:
نظر شما:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳
Almor
almor.ir - حقوق سایت ال مور محفوظ و متعلق به مالک ال مور است

ال مور

فشن و کالاهای لوکس