افزوز: فرزندآوری یك لزوم دینی و اجتماعی است

افزوز: فرزندآوری یك لزوم دینی و اجتماعی است ال مور: تهران - سخنران قبل از خطبه های نماز جمعه تهران اظهار داشت: فرزندآوری ثوابش از نمازهای مستحبی بیشتر است و برای خانواده ها یك لزوم دینی و اجتماعی تلقی می گردد.


به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، غلامعلی افروز در سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه در دانشگاه تهران پیرامون تحكیم خانواده با مبحث 'زوجین و هنگامه فرزند آوری ' اضافه كرد: نشر حقایق علمی و دینی در حوزه فزندآوری نشر علم نافه است و برخی علما و مبلغان در نمازهای جمعه بازگویی این نشر را برای خانواده ها یك لزوم دینی و اجتماعی تلقی می كنند.
وی خاطرنشان كرد: آمادگی زیستی، سلامتی و توجه به سن زیستی و روانی برای ازدواج و فرزندآوری مهم می باشد.
این استاد روانشاسی دانشگاه تهران اضافه كرد: سن حقیقی انسان برآیند سه مولفه شامل شناسنامه، زیستی و ساختار كروموزمی و سن روانی و نشاط معنوی بوده و در واقع سن شناسنامه یك جزیی از عمر انسان است.
وی تصریح كرد: دختران و پسرانی كه بالای 30 سال سن دارند می گویند برای ازدواج و بعد بچه دار شدن دیر شده و از ازدواج صرفه نظر می كنند، در اشتباه هستند، چونكه شناسنامه مهم می باشد ولی نشاط معنوی و روانی اصل است و آنها می توانند تشكیل خانواده داده و كودكان باهوش بدنیا آورند.
افروز با اشاره به اینكه دختران 40 ساله امروز مانند دختران 20 ساله 90 سال قبل هستند و تخمكشان جوانتراست، اضافه كرد: این دختران امروز می توانند فرزندان سالم، باهوش و زیبا داشته باشند و اینكه تصور می گردد دختران بالای 35 سال فرزندآوری برایشان ریسك است، افكار غلط 100 سال پیش است و چنین نیست.
این استاد دانشگاه افزود: دختران و پسران بالای 30 سال باید نشاط معنوی و روانی خویش را حفظ كنند و هر زمانی كه مایل بودند می توانند ازدواج كنند و بچه دار شوند.
افروز، ازدواج را یك نیاز فطری و لزوم اجتماعی دانست و اظهار داشت: اگر ازدواج صورت نگیرد افراد دچار اختلالات روانی می شوند و در سن بالا هم می تواند تشكیل خانواده و فرزند داد.
وی اضافه كرد: تحقیقات نشان داده است دختران 40 سال به بالا در 10 سال قبل بیشتر از پنج هزار فرزند سالم به دنیا آورده اند و یك درصد فرزند آنها دچار معلولیت شده است.
این استاد دانشگاه خاطرنشان كرد: برای فرزندآوری باید مصرف اسید فولیك پیش از حاملگی و اوایل حاملگی مورد توجه قرار گیرد و آمادگی روانی هم برای بچه دار شدن مهم می باشد چونكه نوزادانی كه ناخواسته متولد می شوند میانگین وزن آنها كم بوده و با مشكلاتی همراه می باشد.
افروز تصریح كرد: والدینی كه عاشقانه بچه دار می شوند فرزندان آنها باهوش به دنیا می آید.
این روان شناس، انتخاب زمان بچه دار شدن را هم مهم دانست و اظهار داشت: بهترین زمان بچه دار شدن در طول سال آغاز بهار برای انعقاد نطفه است چونكه به فرموده خداوند در قرآن كریم روح الهی در جنین در سه ماهه دوم حاملگی دمیده می گردد و كنش های روانی، هوشمندی، حافظه و حركت در این زمان آغاز می گردد.
سخنران قبل از خطبه های امروز نماز جمعه تهران تصریح كرد: با عنایت به اینكه بهترین زمان برای فرزندآوری آغاز بهار است، دوران حاملگی تابستان خواهد بود و در آن زمان ویتامین دی و ی فراوان بوده و اكسیژن بیشتر بوده و هوش نوزاد هم اثرگذار است.
افروز با اشاره به اینكه مشاوران ازدواج هم باید به مسئله سن نشاط معنوی و روانی بیشتر از شناسنامه توجه نمایند، افزود: نسل سالم مهمترین منبع قدرت كشور است.
اجتمام**9022 ** 1200


1397/08/18
22:35:55
5.0 / 5
4898
تگهای خبر: ازدواج , ساخت , سلامت , كودكان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران عزیز ال مور در مورد این پست
نظر شما در مورد این مطلب ال مور
نام:
ایمیل:
نظر شما:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۲
Almor
almor.ir - حقوق سایت ال مور محفوظ و متعلق به مالک ال مور است

ال مور

فشن و کالاهای لوکس