معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران:

كمبود پیمانكاران متخصص

كمبود پیمانكاران متخصص به گزارش ال مور معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران اظهار داشت: هم اكنون عمده ترین انتقاداتی كه به پل صدر مطرح می شود، به تعریف این پروژه و بحث دو طبقه بودن آن است؛ اساسا چرا باید صدر دو طبقه می شد؟ ما در شرایطی هستیم كه خیلی از كشورهای دنیا، درحال بستن اتوبان های بتنی دو طبقه خود می باشند.



به گزارش ال مور به نقل از ایسنا پیروز حناچی با اشاره به دو طبقه بودن پل صدر اظهاركرد: در انتهای این تجربه جهانی (اتوبان های بتنی دوطبقه) دوباره تجربه جدیدی را آفریدیم كه اگر آن فرایندهای اصولی به درستی طی می شد، هیچگاه دچار این مشكلات نمی شدیم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در مورد نگاه جدید معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران به پروژه های شهری اظهار داشت: ما در دوره جدید معاونت فنی و عمرانی در ابتدای كار خود یك سوال را مطرح كرده ایم و آن را به عنوان اصلی ترین رسالت خود قرار دادیم؛ این كه در عین انجام فعالیت های عمرانی و مهندسی چگونه شهر را زیبا بیافرینیم.

وی با اشاره به اینكه برای عمل به این رسالت باید به كیفیت پروژه هایی كه در شهر انجام می شود، دقت بسیار زیادی كرد، اظهاركرد: كیفیت پروژه ها در شهر اتفاقی نیست. كیفیت یك فرآیند است كه از تعریف صورت مسئله آغاز و به به كارگیری كارفرمای فهیم، مشاور با سواد و پیمانكار خوب برای اجرا، بهره برداری و نگهداری صحیح پروژه ها ختم می گردد. ازاین رو اگر به مولفه های این فرآیند به درستی توجه شود، آن زمان قابل دفاع خواهد بود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به تاثیر خرد جمعی بر كیفیت پروژه های شهری خاطرنشان كرد: اگر پروژه هایی كه در شهر جنبه كیفی دارند، مورد محك خرد جمعی تخصصی قرار گیرند، آنگاه به هدف خود دست یافته ایم. به طور مثال در مورد مسابقه معماری كه برای اجرا و طراحی پل طبیعت برگزار شد، فرآیندی طی شد كه در آن بهترین پل سازان ایران شركت كردند.

وی اضافه كرد: اتفاقا فرد و شركتی در این مسابقه پیروز شد كه تجربه زیادی در پل سازی نداشت اما به علت اینكه این فرآیند سبب شده بود كه از خرد جمعی استفاده شود، نتیجه آن به این پروژه قابل قبول ختم شد.

حناچی تصریح كرد: در واقع این فرآیند سبب شد كه یك پیمانكار مناسب برای اجرا و یك كارفرمای فهیم برای هدایت پروژه انتخاب شود. حال تصور كنید كه اگر هركدام از این فرآیندها حذف می شد، این پروژه به چه روزی می افتاد؟ به طور مثال اگر از یك مشاور خوب استفاده یا پیمانكار فهیمی را برای هدایت آن انتخاب نمی كردند، مطمئن باشید كه پل طبیعت با مشكلات جدی روبرو می شد.

وی با اشاره به اینكه درحال حاضر ما با كمبود پیمانكاران متخصص روبرو هستیم، اظهار داشت: الان پیمانكاری كه یك ساختمان مسكونی یا مسجد را می سازد، پروژه های پل سازی را هم در دست می گیرد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران ادامه داد: نكته مثبت این است كه نظام فنی و اجرایی كشور همه پیمانكاران صاحب صلاحیت را شناسایی و رتبه بندی و حدود صلاحیت شان را مشخص كرده است. در عین حال نظام و فنی اجرایی كه ما داخل شهرداری داریم هم به صورت مجزا این ارزیابی ها را مورد توجه قرار داده، اما مسئله اصلی این است كه ما باید این فرآیندها را طی و خودمان هم به آن عمل كنیم. در نتیجه، عمل به آیتم ها و فرآیندهای موجود، پروژه ای قابل قبولی را به دنبال خواهد داشت.

حناچی در توضیح عمل به فرآیندها و آیتم های موجود به پروژه پل صدر اشاره كرد و اظهار داشت: در مقابل پل طبیعت كه تمامی فرآیندها را طی كرد و به نتیجه مطلوب رسید، ما شاهد پل صدر هستیم؛ اگر در اجرای پل صدر به خرد جمعی رجوع و پروسه ها و فرآیندهای یاد شده طی می شد، شاید با نتیجه كاملا متفاوتی روبرو بودیم.

به گزارش شهرنوشت، وی با اشاره به اینكه هم اكنون عمده ترین انتقاداتی كه درباره این پل مطرح می گردد به تعریف این پروژه و بحث دو طبقه بودن آن وارد است.



 

1396/09/05
01:44:23
5.0 / 5
4809
تگهای خبر: آینده , مد
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران عزیز ال مور در مورد این پست
نظر شما در مورد این مطلب ال مور
نام:
ایمیل:
نظر شما:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۱
Almor
almor.ir - حقوق سایت ال مور محفوظ و متعلق به مالک ال مور است

ال مور

فشن و کالاهای لوکس