آیت الله حائری شیرازی دارفانی را وداع گفت

آیت الله حائری شیرازی دارفانی را وداع گفت ال مور: قم - ایرنا- آیت الله محی الدین حائری شیرازی امام جمعه سابق شیراز و نماینده اسبق استان فارس در مجلس خبرگان رهبری روز چهارشنبه در بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) قم دعوت حق را لبیك گفت.


حجت الاسلام والمسلمین محمدكاظم رحیمی رئیس پایگاه نشر آثار و اندیشه های آیت الله حائری شیرازی با بیان این خبر، به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مراسم تشییع پیكر این عالم ربانی فردا (پنجشنبه) ساعت 9 بامداد از مسجد امام حسن عسكری(ع) آغاز و در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) به خاك سپرده می گردد.
وی ادامه داد: ایشان از یك هفته پیش به علت نامنظم بودن فشارخون و برخی مشكلات داخلی تحت مراقبت های پزشكی قرار داشت.
پیش از این، آیت الله حائری شیرازی به مدت 43 روز در بیمارستان نمازی شیراز بستری و 13 آذرماه سال جاری از این بیمارستان مرخص شده بود.
آیت الله محمدصادق (محی الدین) حائری شیرازی در سال 1315 در شیراز دیده به جهان گشود.
وی در سال های مختلف عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه شیراز بود.
ورود آیت الله حائری به عرصه مبارزات سیاسی به سال های بعد از تبعید امام خمینی (ره) به تركیه بازمی گردد. او به خاطر فعالیت های سیاسی و مبارزاتی چندین بار بازداشت، زندانی و تبعید شده بود.
آیت الله حائری شیرازی بعد از پیروزی انقلاب مدتی به تدریس در دانشكده الهیات پرداخت و در نخستین دوره مجلس شورای اسلامی از جانب مردم شیراز به این مجلس راه یافت.
پس از شهادت آیت الله سید عبدالحسین دستغیب به دست منافقین در آذرماه 1360، حضرت امام خمینی(ره) آیت الله محی الدین حائری شیرازی را به جای این شهید بعنوان نماینده خود و امام جمعه شیراز منصوب كردند.
وی در دوره اول و دوم مجلس خبرگان رهبری به نمایندگی از مردم فارس به مجلس خبرگان راه یافت.
7401 / 1175 خبرنگار: بهمن اطمینان ** انتشار: رضا علیمحمدی


1396/09/29
18:06:39
5.0 / 5
4444
تگهای خبر: مد
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران عزیز ال مور در مورد این پست
نظر شما در مورد این مطلب ال مور
نام:
ایمیل:
نظر شما:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۲
Almor
almor.ir - حقوق سایت ال مور محفوظ و متعلق به مالک ال مور است

ال مور

فشن و کالاهای لوکس