ایرنا از حضور فیلم های ایران در دنیا گزارش می دهد:

جایزه جهانی برای سینمای ایران

جایزه جهانی برای سینمای ایران به گزارش ال مور سینمای ایران در تازه ترین حضور بین المللی خود دو جایزه از جشنواره های ایتالیا و تایوان كسب نمود.


به گزارش روز شنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، فیلم كوتاه «روتوش» در تازه ترین موفقیت خود جایزه بزرگ هیات داوران بخش مسابقه بین الملل (جاده ابریشم) پنجمین دوره جشنواره فیلم كوتاه آكادمی SETEM تركیه را به صورت مشترك با فیلمی از ایتالیا از آن خود كرده است.
«روتوش» به كارگردانی كاوه مظاهری در ماه های ژانویه و فوریه با حضور در هفتمین دوره جشنواره فیلم های ایرانی دو پراگ در جمهوری چك، شانزدهمین دوره جشنواره فیلم «داكا» هند، دهمین دوره جشنواره فیلم «صوفیا منار» بلغارستان، سی امین دوره جشنواره فیلم كوتاه «مینیمالن» نروژ، دومین دوره جشنواره Ibizacinefest اسپانیا، چهل و چهارمین دوره جشنواره filmwochenende آلمان، بیست و یكمین دوره جشنواره «زوم» لهستان، بیست و دومین جشنواره فیلم «دوبلین» در ایرلند، چهاردهمین دوره جشنواره Boulder و سیزدهمین دوره جشنواره فیلم های مستقل Durango آمریكا رقابت می كند.
در بیانیه هیات داوران این جشنواره كه توسط احمد چاترچی از چهره های سینمای تركیه قرائت شد، آمده است: این جایزه برای به تصویر كشیدن مجادله هر روزه زندگی شخصیت های زن فیلم به زبانی جسور و آزاد به فیلم كوتاه «روتوش» از ایران اهدا می گردد. چاترچی همینطور فیلم های كوتاه ایرانی را همچون سینمای بلند ایران بسیار قدرتمند توصیف كرد.

**«فرزندان» از جشنواره تایوانی جایزه گرفت
فیلم «فرزندان» به كارگردانی یاسر طالبی جایزه بهترین فیلم جشنواره فیلمسازان «فروموسا» در تایوان را دریافت كرد.
پخش جهانی این فیلم به عهده شركت الی ایماژ به مدیریت الهه نوبخت است.
این جشنواره كه در ماه دسامبر و در شهر تایوان برگزار شده یكی از جشنواره هایی است كه زیر نظر انجمن جهانی جشنواره فیلم های تایوان برگزار می گردد.
هدف اصلی جشنواره FFIFA ارائه پلت فرم جهانی به فیلمسازان برای تبادل دیدگاه های هنری فیلمسازان خارجی است.
این جشنواره با دعوت از فیلمسازان با استعداد از سراسر جهان و نمایش فیلم های مستقل، تلاش دارد تا جهانیان را با سینمای تایوان بیشتر آشنا كند.
حسن رستمانی، ویكتوریا لوشنیكووا، حسین میرزاقلی، مهرتاش سعیدی، پگاه كاكاسلطانی و هانیه جهان شاهلویی از بازیگران فیلم هستند.
در خلاصه داستان «فرزندان» آمده است: «زندگی بی دغدغه یعقوب و همسرش كه با گرمای عشق یكدیگر به آرامش رسیده است با بی اطلاعی از تنها پسرشان فرخ كه برای ادامه تحصیل به خارج از كشور مهاجرت كرده است، دگرگون می گردد. یعقوب در پی یافتن نشانی از پسرش سفری اودیسه وار را تجربه می كند. »

**«پایان رویاها» به جشنواره فیلم داكا راه یافت
فیلم «پایان رویاها» به كارگردانی محمدعلی طالبی از تولیدات كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان در بخش فیلم های معنوی شانزدهمین جشنواره فیلم داكا به نمایش درمی آید.
شهر داكا در كشور بنگلادش از 22 تا 30 دی (12 تا 18 ژانویه) میزبان هنرمندان و سینماگران است كه فیلم «پایان رویاها» چهارمین حضور جهانی خویش را در بخش معنوی این جشنواره تجربه خواهد نمود. نمایش فیلم ها در این بخش به دنبال تولید درك متقابل فرهنگی و بردباری و گفتمان روان و سلیس در میان جوامع است.
این اثر حكایت دستیابی آرش - قهرمان داستان- به حقیقتی فراتر از رویاهایش است.
جشنواره فیلم داكا در سال 1992 با همكاری انجمن فیلم رنگین كمان و با شعار «فیلم برتر، تماشاچی برتر و جامعه برتر» شروع به كار كرده و فیلم های منتخب در بخش های سینمای آسیا، مروری بر آثار سینمای جهان، سینمای كودك و نوجوان، فیلم های كوتاه و مستقل، زنان فیلمساز و فیلم های معنوی در آن به رقابت می پردازند.
فراهنگ**9246** 1823 خبرنگار: علیرضا مرادی ** انتشار: طاهره نبی اللهی

 

1396/10/02
19:42:09
5.0 / 5
4726
تگهای خبر: تولید , فرهنگ , مد , جشنواره
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران عزیز ال مور در مورد این پست
نظر شما در مورد این مطلب ال مور
نام:
ایمیل:
نظر شما:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۴
Almor
almor.ir - حقوق سایت ال مور محفوظ و متعلق به مالک ال مور است

ال مور

فشن و کالاهای لوکس