حمایت ازكسب وكارهای فرهنگی و هنری با شیوه نامه ای جدید

حمایت ازكسب وكارهای فرهنگی و هنری با شیوه نامه ای جدید ال مور: تهران - مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور برنامه ریزی اظهار داشت: وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی برپایه شیوه نامه ای، پشتیبانی از راه اندازی كسب و كارهای فرهنگی و هنری در شهر های مختلف را در دستوركار خود قرارداده است.


به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا از اعلام روز دوشنبه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی اصغرسید آبادی، اضافه كرد: برپایه شیوه نامه موجود كه به امضای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رسیده است، این وزارتخانه در قالب طرح گذرهای فرهنگ و هنر و طرح تبدیل فضاهای میراثی، اوقافی و دیگر فضاهای قابل تبدیل به فضاهای فرهنگی و هنری از كسانی كه می خواهند كسب و كارهای فرهنگی و هنری راه اندازی كنند، حمایت می كند.
وی افزود: تقویت ظرفیت های مردمی در حوزه فرهنگ و هنر و هم چنین افزایش دسترسی مردم به آثار و خدمات فرهنگی و هنری جزو برنامه های صالحی است و ذیل این دو برنامه كلان، راه اندازی گذرهای فرهنگ و هنر در شهرها، تبدیل فضاهای میراثی، اوقافی و دیگر فضاها به فضاهای فرهنگی هنری، راه اندازی روز بازارهای فرهنگ و هنر، خرید و فروش اینترنتی آثار فرهنگی و هنری و دسترسی آنلاین به رویدادها و آثار فرهنگی و هنری در قالب طرح های حمایتی امسال و سال آینده اجرا خواهد شد.
** راه اندازی كسب و كار در گذرهای فرهنگ و هنر
وی اظهار داشت: گذرهای فرهنگ و هنر كار مشترك بین شهرداری ها و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. شهرداری ها با اختصاص خیابان، میدان یا گذرهای مناسب به این كار و آماده سازی آن در این اقدام مشاركت می كند و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با استفاده از صندوق اعتباری هنر با اعطای تسهیلات ارزان قیمت از بخش خصوصی جهت راه اندازی كسب و كارهای فرهنگی و هنری حمایت می كند.
سیدآبادی با تاكید بر این كه شیوه نامه و همینطور فرم ها درخواست تسهیلات انتشار یافته است، اضافه كرد: شهرداری ها و ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرهای متقاضی می توانند با شناسایی، مطالعه و انتخاب فضاهای مناسب درخواست های خویش را به معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه دهند تا بعد از بازدید از فضاهای انتخاب شده و تایید آن، امكان پرداخت تسهیلات به كسانی كه بخواهند در آن جا كسب و كار فرهنگی و هنری راه اندازی كنند، فراهم گردد.

** اعلام آمادگی ۱۲ شهر جهت راه اندازی گذر فرهنگ و هنر
وی اضافه كرد: تابحال بیش از12شهر جهت راه اندازی گذر فرهنگ و هنر اعلام آمادگی كرده اند و تا آخر آذرماه گذر فرهنگی و هنری در شهر كاشان راه اندازی خواهد شد. الان كسانی كه بخواهند در گذرهای فرهنگ و هنر یزد و كاشان كسب و كار فرهنگی و هنری راه اندازی كنند، می توانند تقاضای خویش را با امضای شهرداری و ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی آن شهرها ارائه كنند.
سیدآبادی خاطرنشان كرد: كتاب فروشی، گالری، سالن های كوچك نمایش فیلم، تماشاخانه های خصوصی، پلاتوهای تئاتر، كارگاه، فروشگاه های لوازم هنری، آموزشگاه های هنری، كارگاه و فروشگاه طراحی مدو لباس ایرانی، موزه های خصوصی مربوط به فرهنگ و هنر، كافه موزه های فرهنگی و هنری، فعالیت های نوپای فرهنگی و هنری و.... همچون كسب و كارهای مورد حمایت است.

** تبدیل فضاهای میراثی، اوقافی و دیگر فضاها به فضاهای فرهنگی و هنری
سیدآبادی اظهار داشت: برای افزایش فضاهای فرهنگی و هنری و همینطور افزایش دسترسی مردم به آثار و رویدادهای فرهنگی و هنری، طرح تبدیل فضاهای موجود شهری به فضاهای فرهنگی و هنری اجرا می گردد.
وی اضافه كرد: بر طبق این طرح از كسانی كه بخواهند با تبدیل فضاهای موجود شهری چه فضاهای میراثی، چه فضاهای اوقافی و چه فضاهای دیگری كه این قابلیت را دارند، به فضاهای فرهنگی و هنری، كسب و كار فرهنگی و هنری راه اندازی كنند، با ارائه تسهیلات با استفاده از صندوق اعتباری هنر حمایت می گردد.
وی اضافه كرد: این افراد می توانند بر مبنای فرم های طراحی شده، طرح توجیهی خویش را به ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان ها ارائه كنند.
فرمهای مربوط به این شیوه نامه به همراه تمامی جزئیات آن الان در سایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نشانی https: //www.farhang.gov.ir قابل مشاده است.
به گزارش ال مور به نقل از ایرنا، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دوره جدید در دولت دوازدهم توجه و اهتمام به كسب و كارهای فرهنگی و هنری را برای رشد و رونق اقتصاد فرهنگ وهنر در كشور و در سطح بین المللی را در اولویت دستور كار خود قرار داده و تابحال هم گامهای مهم و خوبی برداشته است.
از طرفی هم تقویت كسب و كارهای دیجیتال با همكاری سایر نهادها و دستگاه ها در دستور كار این وزارتخانه قرارگرفته كه با هماهنگی مركز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال این وزارتخانه با جدیت درحال پیگیری وانجام است.
معاونت كسب و كارهای دیجیتال این مركز با به كارگیری همه توان خود با تاكید بر تقویت آموزش به فعالان كسب و كارهای دیجیتال همینطور كوشش برای محتواسازی در این حوزه توانسته است بستر فنی جهت آموزش مجازی در این حوزه را تولید كند.
مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعتقاد دارد امروز باید با استفاده از ظرفیت های داخلی كشور و برنامه ریزی دراین زمینه با استفاده از كسب كارهای فرهنگی هنری در بازار كشورهای همسایه نفوذ كرده و ضمن كارآفرینی در جهت رونق اقتصاد فرهنگ و هنر هم كوشش كرد.
فراهنگ ** 1355 ** 1418


1397/09/05
20:31:18
5.0 / 5
4641
تگهای خبر: آموزش , آینده , اینترنت , تسهیلات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران عزیز ال مور در مورد این پست
نظر شما در مورد این مطلب ال مور
نام:
ایمیل:
نظر شما:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۵
Almor
almor.ir - حقوق سایت ال مور محفوظ و متعلق به مالک ال مور است

ال مور

فشن و کالاهای لوکس