خبر در حال بروز رسانی

رئیس بنیاد جهانی انرژی اعلام نمود: بروز بحران زیستی محیطی جهان تا ۴۰ سال آینده

رئیس بنیاد جهانی انرژی اعلام نمود: بروز بحران زیستی محیطی جهان تا ۴۰ سال آینده به گزارش ال مور كنفرانس بین المللی شهرهای پایدار جهان به میزبانی یزد در حال برگزاری است و مقرر است در این كنفرانس نوبل محیط زیست و عنوان پایتخت جهانی شهرهای پایدار جهان برای سال 2019 به شهر یزد اهدا شود.



بروز بحران زیستی محیطی جهان تا ۴۰ سال آینده
ولفگانگ نئومن، رئیس بنیاد جهانی انرژی با اشاره به عضویت ۱۸۲ كشور در این سازمان بین المللی در حاشیه كنفرانس بین المللی شهرهای پایدار جهان كه به میزبانی یزد برگزار شد، اظهار داشت: یزد یكی از شهرهای سرآمد دنیا در زمینه پایداری است.
وی در جمع خبرنگاران استان با اشاره به سابقه چند هزار ساله یزد، اظهار نمود: ظرفیت های یزد در استفاده از انرژی پایدار باید بیشتر از پیش به مردم جهان معرفی و در تمام دنیا ترویج شود.
وی، بادگیر را یكی از بارزترین ظرفیت های استان یزد در حوزه انرژی دانست و اضافه كرد: استفاده از بادگیر برای خنك كردن منازل مسكونی بارزترین نماد ظرفیت یزد در استفاده از انرژی پایدار می باشد. در دنیا شهرهای زیادی در زمینه پایداری وجود دارد اما یزد شهری است كه سال ها در این قضیه پیشتاز بوده است.
نئومن با اشاره به این كه بیشتر از ۲۰۰۰ شهر پایدار در سطح جهان عضو بنیاد جهانی انرژی هستند، خاطرنشان كرد: باید تكنولوژی گذشته این شهر را با تكنولوژی جدید امروز تركیب و انرژی پاك را به همگان عرضه نماییم.
این مسئول با بیان این كه ۲۵ هزار طرح زیست محیطی و پایداری در این نهاد آماده تدوین راهكار مختلف برای رفع مشكل زیستی هستند، تصریح كرد: وظیفه مردم است، نسبت به زمین و محیط زیست اطراف خود حساس باشند كه بنابر اظهارات دانشمندان در ۴۰ سال آینده با بحران زیستی محیطی در جهان روبرو خواهیم شد.
انتخاب استان یزد بعنوان پایتخت جهانی شهرهای پایدار در سال ۲۰۱۹
به گزارش ال مور به نقل از ایسنا، جعفر امین مقدم، دبیر كل اولین كنفرانس بین المللی شهرهای پایدار جهان در اولین كنفرانس بین المللی شهرهای پایدار جهان و نوزدهمین كنفرانس بین المللی سازمان جهانی انرژی به میزبانی شهر جهانی یزد اظهار داشت: ارتقای دانش متخصصان مهمترین دستاورد كنفرانس شهرهای پایدار می باشد.
وی اظهار نمود: در این رویداد بزرگ جهانی، شهر یزد بعنوان پایتخت شهرهای پایدار جهان معرفی و همینطور از بهترین عملكردهای ارزیابی شده در حوزه انرژی پایدار تقدیر می شود برگزاری نشست های تخصصی و كارگاه های آموزشی با حضور متخصصان داخلی و خارجی در رابطه با حوزه پایداری به منظور تبادل اطلاعات و ارتقا دانش متخصصان از برنامه های این كنفرانس بین المللی است.
این مسئول افزود: در این همایش دو روزه نزدیك به ۷۰ نفر از متخصصان جهانی حوزه انرژی های پایدار و اساتید دانشگاه های ۲۵ كشور جهان و همینطور مسئولان و صاحبنظرانی از سراسر كشور حضور دارند.
دبیر كل اولین كنفرانس بین المللی شهرهای پایدار جهان اظهار داشت: میزبانی استان یزد برای برگزاری اجلاس بنیاد جهانی انرژی و كنفرانس بین المللی شهرهای پایدار جهان، علاوه بر اینكه نام یزد را بعنوان یك برند جهانی مطرح می كند، سبب جهش های علمی و بهبود وضعیت شهرها و خدمت رسانی به مردم استان یزد خواهد شد.
امینی مقدم خاطرنشان كرد: انتقال تكنولوژی و دانش ساختمان سازی از جانب دیگر شهرها و همینطور انتقال تجربیات شهر جهانی یزد در زمینه شاخصه های توسعه پایداری همچون آوردها و مزایای انتخاب استان یزد بعنوان پایتخت جهانی شهرهای پایدار در سال ۲۰۱۹ است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، غلامعلی سفید، رئیس شورای اسلامی شهر یزد در كنفرانس بین المللی شهرهای پایدار كه با حضور نمایندگان شهرهای پایدار جهان به میزبانی یزد در حال برگزاری است با اشاره به لزوم استفاده از دانش بومی برای رسیدن به پایداری بیشتر از پیش اظهار داشت: رسیدن به پایداری بیشتر از پیش اولویت اصلی مدیریت شهری یزد است.
وی با بیان این كه در ماه جاری دفتر ملی یونسكو در این شهر شروع به كار كرده است، اظهار نمود: در تدارك برگزاری كارگاه بین المللی خشت خام هستیم.
سفید، تشویق برای ساخت ساختمان های سبز، اجبار به ساخت و سازهای تنها با گل و خشت، تولید تشكل های غیردولتی به منظور پشتیبانی از پایداری شهری، تلاش جهت استفاده بهینه از بازیافت شهری، استفاده از پساب برای فضای سبز، آموزش شهروندی در حوزه محیط زیست و استفاده از ماشین های برقی را همچون اقدامات انجام شده برای رسیدن به پایداری بیشتر از پیش در مدیریت شهری یزد است.
رئیس شورای اسلامی شهر یزد عنوان كرد: ورود به بحث آموزش شهروندی برای جدایی زباله های شهری، توجه جهت استفاده از انرژی خورشیدی و استفاده از فضای سبز عمومی و كم آب خواه، از دیگر اقدامات انجام شده و در دستور كار شهرداری یزد در حوزه پایداری انرژی در این دیار است.
سفید با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت های بومی برای پایداری در حوزه های مختلف شهری، خاطرنشان كرد: امیدوارم برگزاری این چنین كنفرانس هایی بتواند آن طور كه باید و شاید یزد را برای رسیدن به اهداف عالی كمك نماید.
این مسئول، رسیدن به پایداری بیشتر از پیش در حوزه انرژی را یكی از اولویت های اجرایی در مدیریت شهری یزد دانست و تصریح كرد: یزد از دیرباز تابحال مبحث استفاده بهینه از ظرفیت های زیست محیطی را در فرهنگ خود داشته است.
به گزارش ال مور به نقل از ایسنا، همایش بین المللی شهرهای پایدار جهان و نوزدهمین اجلاس جهانی بنیاد انرژی از امروز هشتم شروع شده است و تا فردا نهم بهمن ماه ادامه دارد.



1397/11/08
16:07:12
5.0 / 5
4515
تگهای خبر: آموزش , آینده , برند , تكنولوژی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران عزیز ال مور در مورد این پست
نظر شما در مورد این مطلب ال مور
نام:
ایمیل:
نظر شما:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۵
Almor
almor.ir - حقوق سایت ال مور محفوظ و متعلق به مالک ال مور است

ال مور

فشن و کالاهای لوکس