واكنش حناچی به ساخت و سازها در تهران؛

شهر نباید تبدیل به كارگاه ساختمانی شود

شهر نباید تبدیل به كارگاه ساختمانی شود به گزارش ال مور شهردار تهران با تاكید بر اینكه نباید همه شهر تبدیل به یك كارگاه ساختمانی بشود، اظهار داشت: باید تعادل را در توسعه شهر رعایت نماییم.


به گزارش ال مور به نقل از ایسنا، پیروز حناچی بامداد امروز در سه شنبه بدون خودرویی دیگر در یك برنامه رادیویی در مورد كارگاه های عمرانی موجود در شهر اظهار داشت: باید به گونه ای رفتار نماییم كه هم شهر قابل زندگی و هم قابل سرویس دادن به مردم باشد و می بایست منافع هم به شكل متعادل و عادلانه در میان همه شهروندان توزیع شود.
وی در پرسش به سوال در مورد سخنان بعضی از اعضای شورای شهر در خصوص اینكه هزینه ها در تهران باید بالا برود تا از مهاجرت جلوگیری شود؟ اظهار داشت: من این سخنان را به این گونه اصلاح می كنم كه هر كسی در شهر بیشتر از امكانات استفاده می نماید باید هزینه اش را بپردازد و این روش را اگر در شهر حاكم نماییم منطقی تر خواهد بود.
به قول شهردار تهران، اساس شهرها در دنیا این است كه به غیر از مسائل حاكمیتی همچون ایجاد و توسعه حمل و نقل عمومی مابقی موارد می بایست از هزینه های عمومی شهر تأمین شود.
حناچی اضافه كرد: ایده آل دولت این است كه با مالیات كشور را اداره كند و ایده ال شهرداری ها هم این است كه با دریافت عوارض در ازای عرضه خدمات، بتوانند هزینه ها را اداره كنند و اگر این محقق نشود شاهد عدم تعادل در شهر خواهیم بود.
شهردار تهران در مورد جولان موتور سیكلت های كاربراتوری در شهر اظهار داشت: ۱۸ درصد آلودگی تهران مربوط به موتورهای كاربراتوری است و ایده آل ما این است كه موتورهای موجود و موتورهایی كه بعداً وارد بازار می شوند، كاربراتوری نباشند و در بهترین حالت برقی باشند كه درتلاش هستیم كه طرح های پایلوت تبدیل موتورهای موجود كاربراتوری _ بنزنی به برقی را دنبال نماییم و از طرفی دیگر شرایط اقتصادی و صنعتی را بگونه ای ایجاد نماییم كه موتورهای برقی راحت تر در اختیار مردم قرار گیرند.
وی افزود: برپایه قانون برای ورود هر موتور به بازار می بایست ۷موتور اسقاط شود كه همین نكته در دولت به علت شرایط اقتصادی و تحریم مورد تجدید نظر است.
حناچی با اشاره به ضرب مثل " ضرب المثل كس نخارد پشت من جز ناخن انگشت من" راهكار حل آلودگی هوا را مردم دانست و اظهار داشت: خبر خوب این است كه امسال به علل جوی و تلاش همكارانم در حوزه حمل و نقل و پلیس راهور كه كنترل معاینه فنی را در دستور كار قرار داده بودند، مشاهده كردیم كه ۲۰ درصد آلودگی به خصوص در مورد ذرات معلق كمتر شود اما اگر همه كمك نماییم می توانیم این نقص را جبران نماییم.



1397/11/30
13:59:08
5.0 / 5
4243
تگهای خبر: توسعه , خدمات , زندگی , ساخت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران عزیز ال مور در مورد این پست
نظر شما در مورد این مطلب ال مور
نام:
ایمیل:
نظر شما:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۴
Almor
almor.ir - حقوق سایت ال مور محفوظ و متعلق به مالک ال مور است

ال مور

فشن و کالاهای لوکس