مناسب سازی ایستگاه های مترو برای معلولان در دستور كار

مناسب سازی ایستگاه های مترو برای معلولان در دستور كار به گزارش ال مور رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شركت بهره برداری متروی تهران و حومه از مناسب سازی همه ایستگاه های مترو اطلاع داد و اظهار داشت: مسیر برجسته ویژه تردد نابینایان در برخی از ایستگاه های مترو با اولویت نزدیك بودن به مراكز در رابطه با امور نابینایان درحال اجراست.


به گزارش ال مور به نقل از ایسنا، فرنوش نوبخت با بیان اینكه مناسب سازی ایستگاه های مترو در دست اقدام است، اظهار داشت: افراد معلول در طبقه بندی های مختلفی قرار می گیرند و كمیته تكریم همه مشكلات معلولان در مورد استفاده از مترو را پیگیری می كند تا بهسازی آن صورت گیرد.
وی با اشاره به اینكه هم اكنون ۱۲۱ ایستگاه مترو در پایتخت وجود دارد كه در تسهیل ترافیك شهر تهران بسیار اثرگذار است، عنوان كرد: طبق آمار در خط یك متروی تهران ۵۰ آسانسور و ۱۶۶ پله برقی وجود دارد كه می توان گفت حدودا نیاز افراد را رفع می كند. در خط دو متروی تهران هم ۴۶ آسانسور و ۱۲۴ پله برقی وجود دارد. در خط سه متروی تهران هیچ آسانسوری وجود ندارد و تنها ۲۴۰ عدد پله برقی برای رفت و آمد تهیه شده است. خط چهار مترو ۱ آسانسور و ۲۰۹ پله برقی دارد.
نوبخت افزود: همینطور در خط پنج؛ ۵۴ آسانسور و ۲۹ پله برقی وجود دارد كه نسبت به تعداد ایستگاه ها وضعیت مناسب تری دارد. خط هفت تازه تاسیس شده و الان دارای ۵۴ پله برقی است و فعلا هیچ آسانسوری برای ایستگاه های بهره برداری شده تعبیه نشده است.
به قول مدیرعامل شركت بهره برداری متروی تهران و حومه مناسب سازی تمام ایستگاه در دستور كار قرار دارد و مسئولان مرتبط در تلاش هستند تا دسترسی افراد معلول به ایستگاه های خطوط مترو راحت تر شود.
نوبخت در مورد اهم فعالیت های انجام شده برای نابینایان و معلولین، توضیح داد: شركت بهره برداری متروی تهران اقدام هایی را هم برای معلولین و نابینایان انجام داده كه سبب رضایت این قشر از جامعه شده است كه یكی از این فعالیت ها، اجرای مسیر برجسته ویژه تردد نابینایان در برخی از ایستگاه های مترو با اولویت نزدیك بودن به مراكز در رابطه با امور نابینایان است. برای كمك و تسهیل در استفاده سالمندان و جانبازان از خدمات مترو، در هر واگن قطار چهار صندلی و جمعا در هر قطار حداقل ۲۸ صندلی با نصب برچسب های مخصوص به سالمندان و معلولین اختصاص داده شده است.
ایشان در ادامه اضافه كرد: یك گیت با عرض مناسب برای استفاده معلولان با ویلچر در تمامی ایستگاه ها وجود دارد تا افراد با ویلچر راحت تر بتوانند عبور كنند. البته رمپ در تمامی اختلاف سطح های داخل ایستگاه ها و دسترسی های ورودی به آسانسورها هم وجود دارد. ضمنا در هنگام راه اندازی و افتتاح ایستگاه های مترو نصب و راه اندازی پله برقی با شركت راه آهن شهری تهران و حومه( مترو) است.
طبق گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرنوشت، مدیرعامل شركت بهره برداری متروی تهران و حومه در انتها در مورد تولید قطعات در داخل كشور، اظهار نمود: در گذشته اغلب قطعات واگن سازی از كشورهای خارجی تأمین می شد. از دو سال قبل ساخت قطعات مترو توسط مشاوران و همكاران در بخش مهندسی صورت گرفته تا با خاطر آسوده تری بهره برداری از مترو صورت گیرد. تولید قطعات داخلی یك نقطه امید و قوت است.



1398/05/08
22:01:00
5.0 / 5
4775
تگهای خبر: بهسازی , تولید , جامعه , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران عزیز ال مور در مورد این پست
نظر شما در مورد این مطلب ال مور
نام:
ایمیل:
نظر شما:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۴
Almor
almor.ir - حقوق سایت ال مور محفوظ و متعلق به مالک ال مور است

ال مور

فشن و کالاهای لوکس