تلاش شهرداری برای تبدیل باغ حكیم به بوستان

تلاش شهرداری برای تبدیل باغ حكیم به بوستان به گزارش ال مور شهردار منطقه ۱۰ از كوشش برای تملك باغ حكیم و تبدیل آن به بوستان اطلاع داد.


به گزارش ال مور به نقل از ایسنا، بحیرائی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینكه صاحبان اصلی شهر مردم هستند، اظهار داشت: با مشاركت مردم می توان شهر را بهتر اداره كرد و در این میان رسانه ها می توانند نقش تأثیرگذاری داشته باشند.
وی با اشاره به یكی از اشكالات منطقه ۱۰ كه همان بافت فرسوده گسترده است، اظهار داشت: ۵۳ درصد منطقه ۱۰ را بافت فرسوده تشكیل می دهد هر چند كه پارسال در زمینه نوسازی بافت فرسوده، منطقه ۱۰ رتبه بدی نداشت اما راه طولانی در پیش داریم.
شهردار منطقه ۱۰ با اشاره به اینكه برپایه تاكید شهردار نسبت به استفاده از پتانسیل های ماده ۵ تلاش كردیم رویكردمان را در حوزه بافت فرسوده در جهت تأمین سرانه های همگانی تغییر دهیم، اضافه كرد: بر همین مبنا پلاك های زیادی توسط بخش خصوصی تملك می شود و پس از آن پهنه در كمیسیون ماده ۵ به پهنه خدماتی تغییر می كند.
بحیرائی با اشاره به اینكه با این روش از بارگذاری های سنگین مسكونی كه باعث جمعیت پذیری منطقه می شود، جلوگیری خواهد شد، اظهار داشت: در بافت فرسوده صرفا به دنبال نوسازی نیستیم بلكه اولویت ما افزایش سرانه ها است.
وی با اشاره به اینكه بیشتر از ۴۰۵ نفر در هر هكتار در منطقه ۱۰ زندگی می كنند كه این آمار نشان دهنده تراكم جمعیت در منطقه است، اظهار نمود: این آمار دو برابر میانگین تهران و چهار برابر استانداردها است.
بحیرائی با اشاره به اینكه رویكردمان این است كه نوسازی بافت فرسوده با اولویت افزایش سرانه ها و كاهش جمعیت پذیری باشد، افزود: با این وجود امكان دارد بعضی از مردم مایل نباشند كه این اقدام را انجام دهند كه در این شرایط مجبوریم مجوز نوسازی صادر نماییم.
وی با اشاره به اینكه جلسات زیادی را با تعدادی از سرمایه گذاران بخش خصوصی كه تعلق خاطر به محلات این منطقه دارند، برگزار كردیم، اظهار داشت: برخی از این سرمایه گذاران هم اعلام آمادگی كرده اند و امیدواریم بتوانیم خدمات بیشتری را عرضه نماییم.
وی در تشریح این شیوه اظهار داشت: بعنوان مثال بخش خصوصی نسبت به تملك ۶۰ پلاك اقدام می كند و به جای آنكه این ۶۰ پلاك را به آپارتمان تبدیل نماییم كه جمعیت محلات را زیاد می كند، آنرا به بوستان، كافه، شهركتاب و... تبدیل خواهیم كرد.
شهردار منطقه 10 با اشاره به اینكه منطقه ۱۰ از نظر سرانه فضای سبز جزو فقیرترین مناطق است، اضافه كرد: این در شرایطی است كه تراكنش نامناسبی هم در این منطقه وجود دارد بگونه ای كه عمده بوستان های منطقه تنها در ناحیه یك قرار دارد و مابقی نواحی با كمبود فضای سبز مواجهند.
بحیرائی با اشاره به اینكه بنا به دستور شهردار تهران به دنبال تملك باغات این منطقه هستیم، اظهار داشت: یكی از باغات، باغ حكیم است كه شهردار تهران با وزیر آموزش و پرورش مكاتبه داشتند چون كه این باغ ۴۰۰۰ متر است و می توانیم با تهاتر این باغ رابه یك بوستان بزرگ تبدیل نماییم. همینطور رایزنی ها برای تبدیل باغ نظر و اسلام بولچی ادامه دارد اما متأسفانه این باغات در ناحیه یك قرار دارند.
وی با اشاره به اینكه در گذشته مشكلاتی در جهت نوسازی وجود داشت، افزود: خیلی از مالكان به علت عدم توافق با شهرداری، ساخت و نوسازی مسكن شان طولانی می شد اما در شیوه جدید سرمایه گذاران بخش خصوصی ملك را از مالك خریداری نموده و این مسئله سبب می شود كه مشكلاتی كه در گذشته وجود داشت بروز نكند.




منبع:

1398/05/25
11:12:03
5.0 / 5
4221
تگهای خبر: آموزش , باغ , خدمات , خرید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران عزیز ال مور در مورد این پست
نظر شما در مورد این مطلب ال مور
نام:
ایمیل:
نظر شما:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۲
Almor
almor.ir - حقوق سایت ال مور محفوظ و متعلق به مالک ال مور است

ال مور

فشن و کالاهای لوکس