پیام نور مه ولات در انتظار تصمیم مسئولین برای برون رفت از مشكلات

راهكارهای برون رفت پیام نور مه ولات از مشكلات پیش رو

راهكارهای برون رفت پیام نور مه ولات از مشكلات پیش رو ال مور: تربت حیدریه - ایرنا - رییس دانشگاه پیام نور مه ولات اظهار داشت: راه برون رفت ازمشكلات پیش روی پیام نور مه ولات جذب رشته ؛ پذیرش مجدد دانشجو و واگذاری سایت اداری شهرستان مه ولات به این دانشگاه است.


محمد فلاح روز دوشنبه در گفت وگوی اختصاصی باخبرنگار ایرنا اظهاركرد: در سفرآبان ماه 1395 استاندار خراسان رضوی به شهرستان مه ولات ؛فرماندار این شهرستان و نماینده مردم شهرستان های تربت حیدریه؛ مه ولات وزاوه در مجلس شورای اسلامی بحث واگذاری ساختمان نیمه تمام سایت اداری به دانشگاه پیام نور را مطرح نمودند و مقرر شد درخواست از سوی شهرستان داده شود كه فرماندار مه ولات طی مكاتبه تقاضای انتقال پروژه دانشگاه پیام نور را مطرح نمودند.
به گفته وی، بعد از واگذاری قطعی پروژه به دانشگاه پیام نور با جلساتی كه با مسئولین محلی داشته ایم و قول مساعدی داده شد؛ به همت خیرین بزرگوار شهرستان و سایر منابع نسبت به تكمیل پروژه اقدام خواهد شد.
فلاح اضافه كرد: هم اكنون 160 دانشجوی این واحد در 8 رشته تحصیلی در مقطع كارشناسی مشغول به تحصیل هستند كه امسال تعداد 9 نفر در مقطع كارشناسی ارشد قبولی و در سنوات قبل هم حدود 50 نفر در مقطع كارشناسی ارشد پذیرفته شده اند.
رییس دانشگاه پیام نور مه ولات علت توقف پذیرش دانشجو را در این دانشگاه را بازدید هیئت نظارت بر مراكز آموزشی علمی خراسان مستقر در دانشگاه فردوسی در آبان ماه 1394 از این واحد عنوان و خاطرنشان كرد: با عنایت به اخطارهایی كه قبلا به این دانشگاه برای تامین امكانات و مناسب سازی فضای اداری آموزشی و رفع نقایص از جانب این هیئت نظارت اعلام شده و متاسفانه اقدام مناسبی انجام نشده بود این هیئت در آبان ماه 1394 با مكاتبه با هیئت نظارت وزارت علوم تقاضای حذف پذیرش دانشجو در واحد مه ولات كردند كه بر این اساس درطی دو سال متوالی پذیرش دانشجوی جدید در این واحد متوقف شده است.
محمد فلاح اظهار داشت: از ابتدای حضور در مه ولات اولویت اول فراهم آوردن شرایطی بود كه نظر هیئت محترم نظارت استان را برای پذیرش مجدد دانشجو در واحد مه ولات مثبت شود و برای این منظور در مدت یكماه اقدام به بازسازی و بهسازی فضای اداری آموزشی دانشگاه كردیم و در حد توان فضای نسبتاً مناسبی برای دانشجویان عزیز فراهم كردیم كه رضایتمندی دانشجویان گرامی و اساتید محترم را شاهد بودیم.
وی اضافه كرد: بعد از بازسازی ساختمان دانشگاه؛ درخواست بازدید مجدد هیئت نظارت را داشتیم كه این كار با تاكیدات فرماندار و نماینده مردم شهرستان های تربت حیدریه ؛مه ولات و زاوه و پیگیری مجدانه ریاست دانشگاه پیام نور استان انجام شد و هیئت نظارت در بازدیدی كه در مرداد ماه 1396 از این دانشگاه داشتند از اقدامات انجام شده اعلام رضایت كرده اند و فضای اداری آموزشی و امكانات این واحد دانشگاهی را قابل قبول اعلام نمودند و مكاتبه ای كه در مرداد ماه 1396 به هیئت نظارت وزارت علوم ؛ اعلام نمودند كه در چهار رشته حسابداری ؛مدیریت بازرگانی؛ علوم اجتماعی ؛گرایش پژوهشگری و علوم اجتماعی گرایش تعاون و رفاه در دانشگاه پیام نور مه ولات پذیرش دانشجو بلامانع است كه برای پذیرش مجدد دانشجو و فعال شدن كد رشته های این واحد پیگیری لازم با استفاده از ریاست محترم دانشگاه پیام نور استان خراسان رضوی ؛دكتر سعید باستانی نماینده شهرستان در حال انجام می باشد كه انشاالله به نتیجه خواهد رسید و امیدوارم در مرحله بعدی پذیرش دانشجویان شاهد فعال شدن كد رشته های این واحد باشند.

فرماندار مه ولات هم در مورد سایت اداری این شهرستان به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: عملیات اجرایی سایت اداری شهرستان مه ولات با زیربنای 4500متردر سال1386شروع و تابحال 25میلیارد ریال هزینه شده است كه متاسفانه در دوسال اخیر عملیات اجرایی پروژه متوقف شده است.
مسعود رنجبر اظهار داشت: در سال 1395مبلغ یك میلیارد و800میلیون ریال اعتبار برای پروژه مذكور مصوب ولی اعتباری به پروژه تخصیص پیدا نكرد بنابراین باتوجه به پیشرفت مطلوب پروژه وهزینه انجام شده طی مكاتبه دوباره درمورخه1396/02/12 استاندار خراسان رضوی برای تامین اعتبار؛ادامه عملیات وادامه عملیات اجرایی پروژه یا انتقال به دانشگاه پیام نور دستور لازم داده شود.
خیرین واهالی شوراب شهرستان مه ولات در سال 1386 زمینی 10 هكتاری برای ساخت دانشگاه پیام نور در شهرستان واگذار و كمك های نقدی حتی وسیله نقلیه (پژو405) توسط خانواده بزمی به دانشگاه انتقال دادند.
در سال 1391 با تعداد بیش از500دانشجو و30استاد با مدارك دكترا و فوق لیسانس فعالیت داشت و زمین دانشگاه كه در فاصله حدود 700متری حریم قانونی شهر فیض آباد واقع است با احداث فنداسیون و دیوار فعالیت عمرانی دانشگاه آغاز شد و متاسفانه پس از چند سال كه ازاهدای زمین و هزینه ای بیش از 2میلیارد ریالی به دلایل نامعلوم احداث ساختمان متوقف گردید.
شنیده ها حاكی از این است علت آن را دور بودن مكان دانشگاه از شهر فیض آباد بیان می گردد كه جای سوال است چرا در موقع تحویل زمین و تنظیم سند هیچ مشاور و مسوولی این ایراد را مطرح نكرد و حال بعد از اجرای فنداسیون كار تعطیل شود و هزینه های انجام شده بیت المال و خیرین بلااستفاده شود.
فیض آباد، مركز شهرستان 50 هزار نفری مه ولات در 207 كیلومتری مشهد قرار دارد.
خبرنگار: مهدی تنجو *انتشار: علی اصغرافتاده
9878/1744


1396/10/18
14:54:45
5.0 / 5
4632
تگهای خبر: مد
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران عزیز ال مور در مورد این پست
نظر شما در مورد این مطلب ال مور
نام:
ایمیل:
نظر شما:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۵
Almor
almor.ir - حقوق سایت ال مور محفوظ و متعلق به مالک ال مور است

ال مور

فشن و کالاهای لوکس