افزایش موقتی غلظت برخی آلاینده های هوا در تهران طی فردا

افزایش موقتی غلظت برخی آلاینده های هوا در تهران طی فردا ال مور: برمبنای اعلام شركت كنترل كیفیت هوای تهران، كیفیت هوای پایتخت طی امروز (22 شهریور) در شرایط مطلوب قرار دارد اما فردا و همزمان با اختتام تعطیلات، غلظت برخی آلاینده های هوا افزایش می یابد.



به گزارش ال مور به نقل از ایسنا، براساس نتایج حاصل از پیش بینی های انجام شده در شركت كنترل كیفیت هوا با افزایش تدریجی میزان ناپایداری جوی طی بامداد امروز (۲۲ شهریور) برای برخی ساعات افزایش میزان ابرناكی و وزش باد انتظار می رود كه همراه با كاهش حجم ترافیك در روز تعطیل، برقراری شرایط مطلوب كیفیت هوا در بیشتر مناطق شهر تهران را به دنبال دارد.

به تدریج با افزایش تابش نور خورشید در طول روز و در دسترس بودن سایر شرایط برای شكل گیری آلاینده ازن طی برخی ساعات بعد ازظهر بر غلظت این آلاینده افزوده می شود. هرچند با عنایت به ناپایداری های جوی حاكم از غلظت این آلاینده نسبت به روز گذشته كم می شود همین طور وزش باد در بعضی ساعات احتمال افزایش موقتی غلظت ذرات معلق در بعضی مناطق مستعد را به دنبال دارد.

به تدریج با روند كاهشی میزان ناپایداری جوی طی امشب (۲۲ شهریور) و ازدیاد تردد وسایل نقلیه در بعضی ساعات شرایط برای تجمع موقتی آلاینده ها خصوصاً در بعضی مناطق پرتردد فراهم می شود و با تداوم این وضعیت جوی تا بامداد فردا (۲۳ شهریور) به دنبال ازدیاد تردد خودرو ها در اولین روز هفته، افزایش نسبی در غلظت آلاینده ها طی برخی ساعات بامداد دور از انتظار نیست.

هرچند با رشد ناپایداری روزانه و وزش باد در بعضی ساعات شرایط برای بهبود نسبی كیفیت هوا مهیا می شود.

همچنین انتظار می رود طی فردا وضعیت كیفیت هوای بیشتر مناطق پایتخت از نظر آلاینده ازن در شرایط مطلوب قرار داشته باشد و در بعضی ساعات روز، خصوصاً همزمان با ساعات اوج ترافیك طی بامداد و شب بر غلظت آلاینده ها خصوصاً ذرات معلق افزوده گردد كه كاهش موقتی كیفیت هوا در بعضی مناطق پایتخت را به دنبال دارد.

بر اساس اطلاعات شركت كنترل كیفیت هوای تهران، كیفیت هوای ۲۴ ساعت گذشته پایتخت منتهی به ۱۱ بامداد امروز با شاخص میانگین ۵۸ در شرایط سالم قرار داشت و كیفیت هوای الان نیز با شاخص میانگین ۵۱ همچنان در شرایط سالم می باشد.





منبع:

1398/06/22
14:35:14
5.0 / 5
4319
تگهای خبر: شركت , مد
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران عزیز ال مور در مورد این پست
نظر شما در مورد این مطلب ال مور
نام:
ایمیل:
نظر شما:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۵
Almor
almor.ir - حقوق سایت ال مور محفوظ و متعلق به مالک ال مور است

ال مور

فشن و کالاهای لوکس