تصویب یك فوریت گردنگیر شهرداری به ارائه لایحه ساماندهی استفاده موقت اداری از واحدهای مسكونی

تصویب یك فوریت گردنگیر شهرداری به ارائه لایحه ساماندهی استفاده موقت اداری از واحدهای مسكونی ال مور: اعضای شورای اسلامی شهر تهران با اكثریت آراء یك فوریت گردنگیر شهرداری تهران به ارائه لایحه ساماندهی و تعیین تكلیف استفاده موقت اداری و خدماتی از واحدهای مسكونی را به تصویب رساندند.


به گزارش ال مور به نقل از ایسنا، مجید فراهانی در جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر تهران در جریان تصویب یك فوریت گردنگیر شهرداری تهران به ارائه لایحه ساماندهی و تعیین تكلیف استفاده موقت اداری و خدماتی از واحدهای مسكونی، اظهار داشت: یكی از مسائل و مشكلاتی كه در شهر وجود دارد بهره برداری از واحدهای مسكونی برای كاربری های اداری، تجاری و خدماتی است. واحدهایی كه گاهی مالكان آن علاقه ای به تغییر كاربری دائم آن ندارند و واحد خودرا به سبب واقع شدن در پهنه های كار و تجارت به بهره برداران اجاره می دهند و این افراد از واحدهای مسكونی با كاربری اداری، تجاری و... استفاده می نمایند. بدون اینكه عوارض و حقوق قانونی شهر را پرداخت كنند.
وی ادامه داد: این وضعیت سبب شده برخی عوامل فاسد نیز با ستاندن رشوه از اعمال قانون جلوگیری از تداوم فعالیت این گروه از اماكن در چارچوب تاخیر در اجرای حكم ماده 100 با ایجاد وقفه در ارسال پرونده ملك به ماده 100 سبب لطمه به سرمایه اجتماعی مدیریت شهری شوند.
فراهانی اشاره كرد: آیا اقدامات شهرداری تا كنون سبب حل این مسئله شده است یا در پس عدم تدبیر مناسب قسمتی از منابع و عوارض قانونی كه باید در ازای فعالیت این گروه از واحدها كسب می شد از دست رفته است.
این عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به شرایط اقتصادی موجود و لزوم رفع موانع قانونی در ایجاد اشتغال، تسهیل و بهبود فضای كسب و كار از یك سو و سامان بخشی به نحوه استفاده از واحدهای مسكونی از طرف دیگر اضافه كرد: واحدهای مسكونی كه به شكل خدماتی و اداری توسط فعالان اقتصادی به صورت بی ضابطه و با تضییع حقوق شهر، شهروندان و شهرداری مورد بهره برداری موقت یك یا دو ساله قرار می گیرند و بهره برداران آنها به عدم تعیین تكلیف قانونی چاره ای جز تن دادن به فساد و رشوه به برخی كاركنان متخلف شهرداری را ندارند. نهایتا بعد از تأخیرهای طولانی پرونده ملك مورد نظر جهت بررسی به كمیسیون های ماده 100 قانون شهرداری ها ارسال می شود و رأی ماده 100 در زمانی صادر می شود كه بهره برداری از آن محل به پایان رسیده و موضوعیتی ندارد.
وی افزود: زمینه گردنگیر شهرداری تهران به ارائه لایحه ساماندهی و تعیین تكلیف استفاده موقت اداری و خدماتی از واحدهای مسكونی در پهنه های مجاز مطابق طرح تفصیلی كه در شرایط فعلی مورد بهره برداری قرار می گیرند بیشتر از پیش روشن می نماید. بر همین مبنا این طرح جهت گردنگیر شهرداری به ارائه این لایحه تهیه و به هیات رئیسه شورا ارائه گردیده است.
وی اشاره كرد: اهمیت این مساله زمانی قابل لمس است كه بدانیم فقط در منطقه 2 شهرداری تهران 40 درصد مجموع كل واحدهای ملكی سطح منطقه برای كارهای فاقد مجوز و غیرمسكونی مورد استفاده قرار می گیرند كه از این بابت عوارض مربوط را پرداخت نمی كنند. بر همین مبنا درخواست می كنم با رأی به فوریت این طرح زمینه حل این مشكل در قالب قانون فراهم گردد.
به گزارش ال مور به نقل از ایسنا، نهایتا طرح ساماندهی و تعیین تكلیف استفاده موقت اداری و خدماتی از واحدهای مسكونی در پهنه های مجاز مطابق طرح تفصیلی به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر تهران رسید.




منبع:

1398/10/22
19:31:20
5.0 / 5
4706
تگهای خبر: تجارت , خدمات , شهرداری , مجوز
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران عزیز ال مور در مورد این پست
نظر شما در مورد این مطلب ال مور
نام:
ایمیل:
نظر شما:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
Almor
almor.ir - حقوق سایت ال مور محفوظ و متعلق به مالک ال مور است

ال مور

فشن و کالاهای لوکس