درخواست از مردم برای اهدای گوشیهای هوشمند به دانش آموزان نیازمند

درخواست از مردم برای اهدای گوشیهای هوشمند به دانش آموزان نیازمند ال مور: مدیركل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایروزارت آموزش و پرورش از خیرین مدرسه ساز خواست بجای ساخت مدرسه، تجهیزات آموزش الكترونیكی را به مناطق روستایی و عشایری اهداء كنند.


سیفی در گفت و گو با ایسنا، اشاره كرد: هیچ دستورالعملی برای بازگشایی مدارس وجود ندارد، چون هنوز خطر كرونا جدی است و شروع به كار مدارس حتی در مناطقی كه مسئولانش معتقدند منطقه سفید است، برای سلامت دانش آموزان خطرناكست.
سیفی اظهار داشت: خطر كرونا حتی در مناطق عشایری كه دور از كانون ویروس هستند وجود دارد. اگر در بعضی روستاها مدارس باز شده اند بر طبق بخشنامه ای نیست، كاری بوده كه بر حسب دلسوزی انجام داده اند، مثلاً در بعضی مدارس عشایری چندپایه كه اصلا در منطقه شان مبتلاشدن نداشته اند و از سودی دیگر به شبكه شاد دسترسی ندارند، معلمان عشایری با چند دانش آموزی كه داشته اند، آغاز به كار كرده اند و البته ما این مساله را تایید نمی نماییم. ما تابع ستاد كرونا هستیم، این مهمست كه حتما طوری اقدام نماییم كه سلامت جامعه و دانش آموزان به خطر نیفتد.
رابط وزارت آموزش و پرورش و رسانه ملی در طرح آموزش تلویزیونی اضافه كرد: مواردی كه دانش آموزی به شبكه آموزشی دانش آموزان(شاد) دسترسی نداشته باشند، دستورالعمل تداوم آموزش در مناطق روستایی وعشایری فاقد دسترسی به تلویزیون اینترنت(فضای مجازی)، دستگاه های الكترونیكی و پخش صوتی و تصویری ابلاغ گردیده است كه برمبنای آن آموزش ادامه دارد حتی برای آموزش در مناطق بدون برق كارهای خودجوشی هم انجام شده، برخی از دهیاران كمك كرده و موتور برق های كوچكی را در اختیار معلمان قرار داده اند و دستگاه های پخش را به داخل چادر برده اند و از این طریق كلاس های شبكه آموزش تلویزیون را باردیگر برای این دانش آموزان نمایش می دهند.
مدیركل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر معتقد می باشد كه ویروس كرونا به صورتی برای دانش آموزان مناطق كم برخوردار كشور عدالت آموزشی آورده است برای اینكه سالهاست سرباز معلم را برای دانش آموزان مناطق محروم می فرستادیم، اما الان چون دانش آموز این مناطق با انوع آموزش با كیفیت های بالاتر بهره مند می شود، سطح آموزش بالا رفته است و امیدوارم این نوع آموزش ها حتی با تمام شدن كروناویروس ادامه داشته باشد.

سیفی اضافه كرد: خیلی از دانش آموزان عشایری و مناطق محروم پول خرید گوشی هوشمند را ندارند و جزو آن 10 درصدی هستند كه نمی توانند از شبكه شاد استفاده كنند، پس از همه مردم می خواهیم اگر گوشی هوشمندی در خانه بدون استفاده دارند، آنرا به اداره آموزش وپرورش منطقه خود بدهند. مناطقی داریم كه اینترنت دارند، ولی گوشی برای حضور در كلاس های شبكه شاد را ندارند، باید همدلی گسترده شود. در این شرایط شاید دیگر مدرسه ساختن معنایی نداشته باشد و خیرین مدرسه ساز در خرید تجهیزات همراهی كنند.




منبع:

1399/02/03
13:33:35
5.0 / 5
2817
تگهای خبر: آموزش , اینترنت , توسعه , جامعه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران عزیز ال مور در مورد این پست
نظر شما در مورد این مطلب ال مور
نام:
ایمیل:
نظر شما:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۳
Almor
almor.ir - حقوق سایت ال مور محفوظ و متعلق به مالک ال مور است

ال مور

فشن و کالاهای لوکس