با انعقاد تفاهم نامه بین ستاد مقابله با كرونا، اتاق اصناف و دیجی كالا؛
بستر فروش محصول برای ۱۰۰۰ كسب و كار صدمه دیده بر اثر كرونا فراهم گردید
ال مور: فرمانده ستاد مقابله با بیماری كرونا در تهران در آیین امضای تفاهم نامه همكاری سه جانبه با شركت دیجی كالا و اتاق اصناف تهران، اظهار داشت: به منظور تقلیل صدمات اقتصادی وارد شده به كسب و كارهای خرد و كاهش تردد غیرضروری مردم در شهر، لازم است اقداماتی در جهت گسترش فضای خرید غیرحضوری برای تأمین اقلام ضروری شهروندان صورت گیرد.
به گزارش ال مور به نقل از ایسنا، دکتر علیرضا زالی در این مراسم که با محوریت عرضه محصولات هزار واحد صنفی صدمه دیده متاثر از کرونا بر بستر مجازی برگزار شد، ضمن تبریک فرا رسیدن ایام مبارک ماه رمضان، انعقاد این تفاهم نامه را گام مهمی در جهت بهبود شرایط اقتصادی کشور دانست.
وی با اشاره به اینکه همزمان با اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی، خیلی از صنوف گرفتار صدمه شده اند، افزود: تا زمانی که بیماری کرونا به صورت کامل مهار نشود، وضعیت فعالیت صنوف در کشور به شرایط عادی بر نمی گردد. از طرفی شرایط اقتصاد تابعی از شرایط بهداشتی و درمانی حاکم در جامعه است، ازاین رو طبیعی است با فراز و فرودهایی همراه باشد.
به گفته وی، در چارچوب این تفاهم نامه ضمن پایبندی به اصول تجارت الکترونیک و با تایید و معرفی اتاق اصناف تهران، امکان معرفی و فروش محصولات یک هزار کسب و کار صدمه دیده در وبسایت شرکت دیجی کالا فراهم می شود.
دکتر زالی در مورد ضرورت رعایت تمام پروتکل های بهداشتی در کنار اصول بازرگانی، عنوان کرد: داشتن جواز کسب، عرضه اقلام ضروری مایحتاج خانوار و رعایت اصول بهداشتی در فرایند توزیع و بسته بندی از شروط معرفی کسب و کارها توسط اتاق اصناف تهران به شرکت دیجی کالا است. همینطور ارسال محصولات از تهران به سایر شهرهای کشور، بستر عظیمی برای توزیع ویروس محسوب می شود، ازاین رو در این عرصه باید پروتکل های بهداشتی با دقت رعایت شود.
فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در تهران، خاطرنشان کرد: علاوه بر رفع نیازهای ضروری مردم و کمک به کسب و کارهای خرد، فرایند اتصال این صنوف به بازار ملی بر بستر کسب و کار مجازی صورت می گیرد. بنابراین اگر این اقدامات تجربه خوبی به همراه داشته باشد، می تواند به یک سنت و روش مطلوب در حوزه کسب و کار تبدیل گردد.
وی با اشاره به نظرسنجی صورت گرفته توسط ستاد مقابله با بیماری کرونا در تهران، افزود: طبق این نظر سنجی ها بیشتر از ۷۰ درصد مردم در زمان اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی، به سبب خرید مایحتاج ضروری از منزل خارج می شدند. همینطور اغلب افراد نخستین مکانی که پس از اتمام طرح به آن رجوع می کنند را مراکز خرید اعلام نمودند. بر این اساس اگر بتوانیم فرایند توزیع کالا را غیرحضوری نماییم، بخش عمده ای از زیرساخت کنترل اپیدمی فراهم شده و معدل تردد افراد در شهر کاسته می شود.
وی افزود: یکی از مهمترین مشکلاتی که در طول اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی، بخش های مختلف را با چالش مواجه می کند، فراهم نبودن زمینه های استقرار دولت الکترونیک بوده و در همین رابطه یکی از زیرساخت های تحقق دولت الکترونیک، بازرگانی از راه دور است که با انعقاد این تفاهم نامه گام موثری در این راستا برداشته خواهد شد.
دکتر زالی در انتها ضمن ابراز امیدواری نسبت به گسترش این اقدام، شکل گیری همبستگی های اجتماعی و افزایش همکاری بین بخشی را از مهمترین دستاوردهای مقابله با بیماری کرونا خواند.
تاکید اتاق اصناف بر ضرورت معرفی صنوف دارای مجوز کسب به شرکت دیجی کالا
در ادامه قاسم نوده فراهانی رئیس اتاق اصناف تهران، ضمن تشکر از کادر درمان و ستاد مقابله با بیماری کرونا برای مقابله و مدیریت این بیماری، اظهار نمود: خیلی از کسب و کارهای خرد در این بحران صدمه دیده اند که تلاش داریم قدمی برای آنها برداریم. بر این اساس هزار کسبه بر مبنای استانداردهای اتاق اصناف به شرکت دیجی کالا معرفی می گردند.
وی افزود: تاکید اتاق اصناف تهران معرفی صنوفی است که دارای جواز کسب باشند تا برای مردم مشکلی ایجاد نشود.
معرفی کسب وکارهای صدمه دیده بدون دریافت هزینه
بر اساس این گزارش حمید محمدی مدیر عامل شرکت دیجی کالا امکان تحقق بخشی از وظایف و مسئولیت های اجتماعی شرکت در چارچوب این تفاهم نامه را میسر خواند و اضافه کرد: طبق مفاد تفاهم نامه سه جانبه با ستاد مقابله با بیماری کرونا در تهران و اتاق اصناف تهران، شرکت دیجی کالا متعهد می شود علاوه بر وظیفه معرفی مستقیم ۶۰ هزار مجموعه حقوقی و صنفی که تابحال بر عهده داشته است، محصولات ۱۰۰۰ کسب و کار صدمه دیده را هم ضمن تقبل کردن تمام هزینه های ارائه، انبارداری و ارسال محصولات معرفی نماید و بدون دریافت سود به دست مشتریان برساند.
وی ضمن تاکید بر اینکه شرکت دیجی کالا در انتخاب صنوف هیچ نقشی ندارد، اضافه کرد: معرفی کسب و کارها فقط با تایید اتاق اصناف تهران صورت می گیرد.
همچنین دکتر علی ماهر معاون برنامه ریزی ستاد مقابله با بیماری کرونا در تهران هم هدف از انعقاد این تفاهم نامه سه جانبه را ایجاد فضای کسب و کار برای صنوف صدمه دیده متاثر از بحران کرونا اعلام نمود و اظهار داشت: بنا بر صلاح دید شرکت دیجی کالا و اتاق اصناف تهران، مدت این تفاهم نامه قابل تمدید است.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران عزیز ال مور در مورد این پست