معاون وزیر بهداشت مطرح كرد

تاكید بر استفاده حداكثری از ظرفیت بیمارستان ها برای درمان بیماران كرونا

تاكید بر استفاده حداكثری از ظرفیت بیمارستان ها برای درمان بیماران كرونا معاون درمان وزارت بهداشت بر لزوم بهره گیری حداكثری از ظرفیت بیمارستان ها برای ارائه خدمات درمانی به بیماران كرونایی تاكید نمود.


به گزارش ال مور به نقل از ایسنا، دکتر قاسم جان بابایی در جلسه ای که امروز جمعه هجدهم مهرماه، در ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران برگزار شد، با اشاره به افزایش موارد بستری در بیمارستان های سراسر کشور، اظهار نمود: این روزها شاهد افزایش موارد مبتلا شدن به کرونا در بستر خانواده ها هستیم.
وی کاهش انجام عمل های غیر ضروری را در ایام آتی یکی از اقدامات موثر برای افزایش ظرفیت تخت های بیمارستانی برای پذیرش مبتلایان به کرونا عنوان نمود و اظهار داشت: همینطور بهره گیری از کلینیک های تنفسی بیمارستان ها با عنایت به امکانات و ظرفیت هر بیمارستان راهی مناسب برای کاهش بار رفتن به اورژانس هاست.
معاون درمان وزارت بهداشت، با تاکید بر اهمیت کیفیت ارائه اکسیژن رسانی مطلوب به بیماران کرونایی، خواهان تشکیل گروهی تخصصی از پرستاران تحت نظر دفتر پرستاری بیمارستان ها برای افزایش کیفیت ارائه خدمات در این حوزه شد.
جان بابایی ضمن اشاره به اهمیت مدیریت توزیع بیماران کرونایی در بیمارستان ها، لزوم تشکیل تیم نظارتی برای انجام بازدیدهای سرزده از بیمارستان ها را خاطرنشان کرد.
در ادامه این جلسه دکتر علیرضا زالی فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران، بر ضرورت به کارگیری حداکثری ظرفیت بیمارستان ها برای ارائه خدمت به بیماران کرونایی تصریح کرد.
وی همینطور با اشاره به لزوم کاهش ازدحام جمعیت در بیمارستانها، به ارائه پیشنهادهایی درباره مدیریت ملاقات کنندگان بیماران در بیمارستان ها پرداخت.
زالی همینطور با اشاره به آثار سو اضطراب و تشویش افراطی نسبت به بیماری کرونا، خواهان حفظ امید در جامعه شد.
دکتر جلیل کوهپایه زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران هم در ادامه این جلسه تکمیل هرچه زودتر بیمارستان های جدیدالتاسیس را اقدامی موثر برای افزایش تخت های بیمارستانی عنوان نمود و خواهان بهره گیری بیشتر از ظرفیت صدا و سیما برای افزایش آگاهی شهروندان شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در بخش دیگری از این جلسه که با حضور روسا و معاونان دانشگاه های علوم پزشکی تهران و تعدادی از مسؤلان و روسای بیمارستان های تهران برگزار شد، حاضران به طرح چالش ها و پیشنهادهای خود برای مقابله با کرونا نظیر مسائل مربوط به دارو، بیمه، توزیع وسایل حفاظت فردی، تأمین اکسیژن، درمان گروه های خاصی همچون مادران آبستن و همینطور مسائل مربوط به نیروهای انسانی پرداختند.




منبع:

1399/07/18
22:02:52
5.0 / 5
1545
تگهای خبر: بیمه , جامعه , خدمات , درمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران عزیز ال مور در مورد این پست
نظر شما در مورد این مطلب ال مور
نام:
ایمیل:
نظر شما:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۴
Almor
almor.ir - حقوق سایت ال مور محفوظ و متعلق به مالک ال مور است

ال مور

فشن و کالاهای لوکس