راه اندازی مرکز عملیات هوشمند اورژانس اجتماعی

راه اندازی مرکز عملیات هوشمند اورژانس اجتماعی ال مور: سرپرست دفتر امور لطمه دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از برنامه این سازمان جهت راه اندازی مرکز عملیات هوشمند اورژانس اجتماعی آگاهی داد.


محمدرضا حیدرهایی در گفت و گو با ایسنا، ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: از آنجا که هم اکنون اورژانس های اجتماعی بصورت مستقل عمل و خدمات بوسیله مرکز استان بین شهرستان های مختلف توزیع می شود و هر خط شهرستانی در مرکز آن استان مستقر است، چندان نظارتی بوسیله سیستم های یکپارچه بر روی تعداد تماس ها وجود ندارد تا بصورت برخط بر فعالیت کابین های فعال و خودرو های مستقر در عملیات نظارت شود.
وی با اعلان اینکه یکی از چالش های مهم اورژانس اجتماعی خصوصاً در کلانشهرها از دست رفتن تماس ها به سبب کمبود نیروهای انسانی است، اظهار داشت: بطور مثال از ۲۰ کابین موجود در استان تهران، به سبب کمبود نیروی انسانی تنها ۱۰ کابین فعال می باشند. حال اگر همه کابین ها بطور همزمان مشغول پاسخگویی به تماس ها باشند و تماس دیگری برقرار شود، آن تماس از دست خواهد رفت این درحالیست که ممکنست آن تماس مربوط به کودک آزاری، همسرآزاری یا خودکشی باشد.
سرپرست دفتر امور لطمه دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در این جهت از راه اندازی سامانه یکپارچه نظارت بر عملیات اورژانس اجتماعی (EOCS) آگاهی داد تا در صورتیکه تمام کابین های یک استان مشغول پاسخگویی به تماسهای برقرار شده بودند و تماس جدید دیگری وارد شد، در این حالت آن تماس به نزدیک ترین استان منتقل شود.
حیدرهایی معتقد می باشد که با راه اندازی سیستم سامانه یکپارچه نظارت بر عملیات اورژانس اجتماعی می توان بر روی فعالیت نیروی انسانی، تعداد تماسهای پاسخ داده شده و اثرگذاری پاسخ های تیم اورژانس اجتماعی به تماس ها نظارت داشت.
وی یکی دیگر از مزایای راه اندازی سیستم سامانه یکپارچه نظارت بر عملیات اورژانس اجتماعی را ضبط مکالمات اورژانس اجتماعی عنوان نمود و اضافه کرد: هم اکنون به سبب محدودیت امکانات، فقط تماسهای اورژانس اجتماعی مستقر در استان تهران ضبط خواهد شد و در سایر استانها مکالمات ضبط نمی شود.
بگفته سرپرست دفتر امور لطمه دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، با راه اندازی این سامانه تمامی مکالمات ضبط خواهد شد و می توان بعد از برقراری تماس و دریافت راهنمایی و خدمات از اورژانس اجتماعی، کیفیت خدمات و اثرگذاری آنرا از مردم پیگیری کرد به طوریکه میزان رضایت مندی مردم از تماس با اورژانس سنجیده خواهد شد.
وی در پاسخ به این پرسش که این سامانه چه زمانی راه اندازی خواهد شد، توضیح داد: در بودجه سنواتی راه اندازی سامانه یکپارچه نظارت بر عملیات اورژانس اجتماعی دیده شده است اما هنوز بودجه ای برای این مساله به سازمان اختصاص داده نشده و در صورتیکه دولت بودجه ای دراین زمینه اختصاص دهد، حداقل تا آخر سال جاری مقدمات اجرائی آنرا آماده خواهیم کرد.
سرپرست دفتر امور لطمه دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور اعلام نمود: باتوجه به قولی که به سازمان داده شده تا آخر سال مقداری از اعتبارات تملک دارایی در اختیار قرار می گیرد و اهتمام ما بر این است امسال این اعتبار را جذب و جهت راه اندازی سامانه اقدام نماییم.

بیشتر بخوانید:
عملیات های اورژانس اجتماعی با «بی سیم » رصد می شوند




1401/11/03
08:18:00
0.0 / 5
92
تگهای خبر: بودجه , خدمات , كیفیت , مد
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
Almor
almor.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ال مور محفوظ است

ال مور

فشن و کالاهای لوکس