معاون توسعه مشاركت های مردمی كمیته امداد خبر داد:

صندوق های ویژه اماكن

صندوق های ویژه اماكن ال مور: معاون توسعه مشاركت های مردمی كمیته امداد جزییات روند اجرای «طرح ساماندهی صندوق های صدقه كمیته امداد» را تشریح نمود.


به گزارش ال مور به نقل از ایسنا، علی محمد ذوالفقاری، معاون توسعه مشاركت های مردمی كمیته امداد با اشاره به اینكه آسان شدن پرداخت صدقه، امنیت نگه داری از وجوه جمع آوری شده و توزیع آن میان نیازمندان واقعی جامعه یكی از مهم ترین اولویت های كمیته امداد است به طرح ساماندهی صندوق های صدقات سراسر كشور اشاره كرد و گفت: با توجه به استقرار و جانمایی نامناسب و غیر اثر بخش بودن برخی از صندوق های صدقه برنامه ساماندهی این صندوق ها در دستور كار این نهاد قرار گرفته است.
وی با اعلام اینكه كمیته امداد برای حل این مشكل و افزایش اعتماد عمومی، ساماندهی صندوق های صدقه را در ۱۲ گام اساسی اجرا می كند از كاهش هزینه های نگهداری و نیروی انسانی، افزایش مشاركت های مردمی، جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی، ایجاد جذابیت در شكل ظاهری صندوق های صدقه، افزایش امنیت وجوه در صندوق ها در مقابل سرقت، افزایش پرداخت صدقه به شیوه الكترونیكی به عنوان مهمترین اهداف طرح عملیاتی ساماندهی صندوق های صدقه نام برد.
ذوالفقاری همچنین از جمع آوری تمام صندوق های صدقه كه در محل نامناسب تعبیه شده اند و یا مورد آسیب، سرقت ،خرابی قفل و مخدوش شدن رنگ ها قرار گرفته اند در شش ماهه نخست امسال خبر داد و گفت : صندوق هایی كه معمولاً در محل عبور و مرور وسایل نقلیه، میان درختان و بوته ها، نزدیك محل انباشت زباله، حاشیه شهرها و روستاها و به فاصله كمتر از ۲۰۰ متری صندوق صدقه دیگر قرار دارند امكان پرداخت صدقه را فراهم نمی كنند بنابراین مكان این صندوق ها اصلاح و در این طرح صندوق های كم بازده و آسیب پذیر نیز تعیین تكلیف می شود.
وی با تاكید بر ضرورت تحقق اهداف ساماندهی صندوق های صدقه و ابلاغ اجرای طرح ساماندهی صندوق های صدقه به استان های سراسر كشور گفت: تنوع بخشیدن و تولید صندوق صدقه متناسب با محیط و مخاطب های متفاوت در فرودگاه ها، اماكن آموزشی، تجاری و صنعتی، جانمایی صندوق ها در مناطقی كه خیران می توانند مشاركت بیشتری داشته باشند و نصب آنها در مسیر دوربین های مداربسته، ایمن سازی و رمز دار شدن قفل و تقویت بدنه صندوق با هدف جلوگیری از سرقت، از دیگر گام های اصلی این طرح محسوب می شود.
معاون توسعه مشاركت های مردمی كمیته امداد یادآور شد: خیران و نیكوكاران می توانند با استفاده از روش های نوین نظیر صدقه پیامكی از طریق ارسال عدد ۱ به سرشماره ۸۸۷۷ و یا استفاده از كدussd #۸۸۷۷* و نیز اپلیكیشن خوب باشیم صدقه خود را به راحتی پرداخت كنند.
ذوالفقاری با اعلام اینكه از مجموع بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان صدقه پرداختی مردم نیكوكار در چهار ماهه نخست امسال بیش از ۹۵ میلیارد تومان از طریق پرداخت مستقیم به صندوق های صدقه واریز شد گفت: همچنین بیش از پنج میلیارد تومان از طریق روش های نوین (پیامكی، الكترونیكی) پرداخت شده است كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد رشد داشته است.
بر اساس سایت خبری كمیته امداد، معاون توسعه مشاركت های مردمی كمیته امداد یادآور شد: استان های تهران، اصفهان، خراسان رضوی، مازندران و فارس ۴۱ درصد از سهم صدقه كشور را به خود اختصاص داده اند.




 

1396/06/11
20:35:53
5.0 / 5
5904
تگهای خبر: جامعه , واردات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران عزیز ال مور در مورد این پست
نظر شما در مورد این مطلب ال مور
نام:
ایمیل:
نظر شما:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۴
Almor
almor.ir - حقوق سایت ال مور محفوظ و متعلق به مالک ال مور است

ال مور

فشن و کالاهای لوکس