مزار شهید مطهری در قم گلباران شد

مزار شهید مطهری در قم گلباران شد ال مور: قم - جمعی از نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، فرهنگیان و دانش آموزان روز سه شنبه طی آیینی همزمان با هفته بزرگداشت مقام معلم و هفته عقیدتی سیاسی سپاه، مزار شهید مطهری در حرم حضرت معصومه(س) را گلباران كردند.


به گزارش ال مور به نقل از ایرنا، در این آیین، حجت الاسلام سید حسن اكبری نماینده ولی فقیه در سپاه علی بن ابیطالب (ع) قم با تبریك به همه پاسداران، پژوهشگران و استادان تصریح كرد: علامه شهید مطهری یكی از یاران دیرین امام راحل بود كه نقش مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی ایفا كرد.

** حمید رضا شیخ الاسلام مدیركل آموزش و پرورش قم هم ضمن تجلیل از تلاش ها و خدمات معلمان اظهار داشت: قم با 244 هزار دانش آموزان سال تحصیلی جاری را سپری نمود و امروز شاهد پیشرفت و رشد چشمگیر آموزشی در این استان هستیم.
همچنین در این مراسم تعدادی از دانش آموزان ورزشكار با نثار شاخه های گل به مقام شامخ شهید مطهری ادای احترام كردند.
آیت الله شهید مرتضی مطهری در 13 بهمن ماه 1298 در شهر فریمان از توابع خراسان رضوی به دنیا آمد. وی از استادان حوزه علمیه و معروفترین سخنران در دو دهه پیش از انقلاب اسلامی بود و آثار خیلی از او بر جای مانده است.
شهید مطهری در سخنرانی ها و كتاب های خود تلاش در عرضه ایدئولوژی اصیل اسلامی داشت و آثار او بعد از شهادتش از اصلی ترین منابع مورد رجوع در شناسایی نظر اسلام است.
این شخصیت بزرگ علمی در انقلاب اسلامی نقش موثری داشت و از جانب امام خمینی (ره) مسئول تشكیل شورای انقلاب اسلامی شد و در 12 اردیبهشت 1358 به دست گروهك منافقین فرقان به شهادت رسید و روز شهادت او بعنوان روز معلم نامگذاری شد.
همه ساله از تاریخ 11 تا 17 اردیبهشت ماه بعنوان هفته تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی در سپاه نامگذاری شده است.
7403 / 1175


1397/02/11
14:17:47
5.0 / 5
4820
تگهای خبر: فرهنگ , مد
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران عزیز ال مور در مورد این پست
نظر شما در مورد این مطلب ال مور
نام:
ایمیل:
نظر شما:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
Almor
almor.ir - حقوق سایت ال مور محفوظ و متعلق به مالک ال مور است

ال مور

فشن و کالاهای لوکس