معاون اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی:

محور فعالیت خانه مطبوعات یزد باید خردجمعی باشد

محور فعالیت خانه مطبوعات یزد باید خردجمعی باشد ال مور: یزد - معاون فرهنگی و رسانه ای اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد اظهار داشت: برای موفقیت در انجام وظایف و خدمت صادقانه به مردم باید خردجمعی همواره محور برنامه ریزی ها و فعالیت های اعضای خانه مطبوعات استان باشد.


به گزارش ال مور به نقل از ایرنا، سیدخلف حوتی نژاد شنبه شب در جلسه برنامه ریزی و هماهنگی روز خبرنگار (17مرداد) اضافه كرد: با همدلی و بهره گیری از نظر سازنده اعضا و جامعه رسانه ای می توان بهتر برای تحقق اهداف عالیه كوشش كرد.
وی با اشاره به اینكه خرد جمعی و استفاده از دیدگاه های مختلف نقش اصلی در ارتقای فعالیت رسانه ای و ماموریت های خانه مطبوعات دارد، افزود: موفقیت بیشتر در گرو همكاری فعالان عرصه رسانه ای و خبرنگاران است.
این مسئول فرهنگی به لزوم برنامه ریزی مدون برای برگزاری هرچه بهتر روز خبرنگار در استان اشاره نمود و خاطرنشان كرد: برای انجام هرچه بهتر برنامه های این روز باید از ظرفیت های موجود به نحو مناسب بهره برد.
اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد برای برگزاری روز خبرنگار حمایت خویش را از خانه مطبوعات و انجمن صنفی پایگاه های خبری و خبرگزاری های استان اعلام نمود.
وی خاطرنشان كرد: روز خبرنگار، فرصت مناسبی برای همدلی است و باید با جلب مشاركت اصحاب رسانه و همكاری دستگاه های فرهنگی و اجتماعی، برگزار گردد.
همچنین رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات یزد اظهار داشت: بزرگداشت روز خبرنگار و تجلیل از فعالان عرصه خبر و خبرنگاری در اصل تكریم فرهنگ، قلم و قدردانی از كسانی است كه صادقانه با تهیه و انتشار اخبار و مطالب پرارزش به مردم و جامعه خدمت می كنند.
كاظم صادقپور اضافه كرد: روز خبرنگار باید در فضایی فرهنگی، هنری و معنوی با حضور تمام فعالان این عرصه و با همكاری بخش های مختلف اجرایی بنحو با شكوهی برگزار گردد.
وی تصریح كرد: روز خبرنگار باید به گونه ای برنامه ریزی شود كه به روزی ماندگار در خاطره خبرنگاران تبدیل و باعث همدلی و تعامل خانواده بزرگ مطبوعات شود.
به گفته این فعال رسانه ای، مراسم روز خبرنگار با همكاری خانه مطبوعات و انجمن صنفی پایگاه های خبری و خبرگزاری ها با حضور اعضا، پیشكسوتان و مسئولان برگزار می گردد.
صادقپور همینطور به برنامه های این تشكل صنفی اشاره نمود و مهمترین آنها را برگزاری دوره های آموزشی و دانش افزایی برای اعضا با حضور اساتید كشوری و انجام خدمات فرهنگی، هنری و رفاهی ذكر كرد.
همچنین رییس اداره مطبوعات و تبلیغات اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد به اهمیت فعالیت های علمی و رفاهی برای اعضای خانه مطبوعات اشاره نمود و پیگیری نیازهای آنها را با همكاری سایر بخش های اداری خواهان شد.
احمد شبانی اضافه كرد: انجام فعالیت ها با خرد جمعی، جلب مشاركت دستگاه های فرهنگی و تبلیغی و توجه به دوره های آموزشی برای ارتقای علمی و عملی اعضا باید همواره محور اقدام ها قرار گیرد.
وی به اهمیت برگزاری مراسم روز خبرنگار اشاره نمود و اظهار داشت: این اداره كل با همكاری سایر دستگاه ها در كنار خانه مطبوعات با همكاری انجمن صنفی پایگاه های خبری و خبرگزاری ها برای برگزاری مراسم روز خبرنگار فعالیت دارد.
در این جلسه كه اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات یزد و مسئول انجمن صنفی پایگاه های خبری و خبرگزاری های یزد حضور داشتند بر انجام هرچه بهتر مراسم روز خبرنگار و جلب مشاركت همگان تاكید شد.
بعد از هماهنگی، زمان و مكان برگزاری مراسم روز خبرنگار در یزد اطلاع رسانی شود.
فعالیت هیات مدیره خانه مطبوعات یزد از دهم خرداد 1396 و بعد از برگزاری انتخابات این تشكل صنفی غیردولتی همزمان با دیگر استانها به صورت اینترنتی در سامانه خانه مطبوعات به نشانی www.khanehmatbooat.ir شروع شد.
دوره 2 ساله فعالیت هیات مدیره پیشین خانه مطبوعات استان یزد اسفند 1394 آخر یافت، اما انتخابات هیات مدیره جدید تا 10 خرداد 96 برگزار نشده بود.
تا كنون بیش از 150 رسانه در استان مجوز فعالیت دارند و افزون بر یكصد فعال رسانه ای هم عضو خانه مطبوعات یزد می باشند.
در تقویم رسمی ایران 17 مرداد، سالروز شهادت محمود صارمی، روز خبرنگار نامگذاری شد.
شهید صارمی خبرنگار ایرنا در افغانستان، به همراه هشت نفر از اعضای كنسولگری ایران، 17 مرداد سال 1377 در شهر مزارشریف مركز استان بلخ واقع در شمال آن كشور به دست گروهك تروریستی طالبان به شهادت رسید.
7536/ 2047/


1397/05/14
12:17:34
5.0 / 5
4495
تگهای خبر: جامعه , فرهنگ , مد
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران عزیز ال مور در مورد این پست
نظر شما در مورد این مطلب ال مور
نام:
ایمیل:
نظر شما:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۵
Almor
almor.ir - حقوق سایت ال مور محفوظ و متعلق به مالک ال مور است

ال مور

فشن و کالاهای لوکس