جشنواره حلوا و نان سنتی در آستارا برگزار گردید

جشنواره حلوا و نان سنتی در آستارا برگزار گردید ال مور: آستارا - جشنواره حلوا و نان سنتی با هدف معرفی خوراك های محلی و ترویج تغذیه سالم در شهرستان آستارا برگزار گردید.


به گزارش ال مور به نقل از ایرنا رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آستارا عصر پنجشنبه در این آئین در مركز اقامتی موسوم به تبریز، در آستارا اظهار داشت: در این جشنواره 24 نفر از شهرستان های آستارا، تبریز، اردبیل و كشور جمهوری آذربایجان در پخت و عرضه نان و حلوای سنتی شركت كردند.
داریوش ملك زاده اضافه كرد: امسال اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آستارا هر ماه یك جشنواره نظیر آش سنتی، گیاهان دارویی و نوروز خوانی برگزار كرده و جشنواره های عسل، دوشاب و بلال هم در دستور كار است.
وی بیان كرد: غذاها و خوراكی های هر منطقه، معرف فرهنگ و رسوم مردم و عامل جذب توریست برای آن است.
معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار آستارا هم در این آئین اظهار داشت: غذاهای محلی و شیرینی های سنتی، فرصت رونق اقتصادی و اشتغال در شهرهای گردشگری می باشد و سبب آشتی مردم با سبك زندگی اصیل ایرانی می گردد.
سامان ساسانیان اضافه كرد: با پیشرفت زندگی ماشینی، آئین های سنتی رنگ و غبار فراموشی به خود گرفته و برگزاری چنین برنامه هایی برای احیای سنت ها ضروری می باشد.
وی افزود: تقویت انسجام و نشاط اجتماعی از سیاست های دولت تدبیر و امید است و به لحاظ موقعیت گردشگری آستارا، باید برنامه های متناسب با ذائقه گردشگران در این شهرستان برگزار گردد.
در ادامه این جشنواره از پنج بانوی هنرمند آستارا به علت پخت خوب و باكیفیت نان و حلوای سنتی تجلیل به عمل آمد.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و مركز آن با میزبانی چند میلیون مسافر در سال، جزو 20 شهر گردشگرپذیر كشور است.
7105 / 7124/2007


1397/08/11
23:29:48
5.0 / 5
4985
تگهای خبر: اقامت , جشن , جشنواره , صنایع دستی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران عزیز ال مور در مورد این پست
نظر شما در مورد این مطلب ال مور
نام:
ایمیل:
نظر شما:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۲
Almor
almor.ir - حقوق سایت ال مور محفوظ و متعلق به مالک ال مور است

ال مور

فشن و کالاهای لوکس