در دیدار كارگردان مستند توران خانم بامدیر عامل شركت توسعه فضاهای فرهنگی تاكید شد

باغ كتاب آبروی تهران

باغ كتاب آبروی تهران مدیر عامل شركت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران اظهار داشت: باغ كتاب از ظرفیتهای بسیاری برخوردار می باشد و می توان در قالب سازه مفاهیم مختلف علمی همچون زیست شناسی، زمین شناسی، شیمی، فیزیك و... را به كودكان و نوجوانان آموزش داد.



به گزارش ال مور به نقل از ایسنا، علیرضا جعفری با تاكید بر اینكه باید ظرفیت بهره برداری از مجموعه سینمایی باغ كتاب تهران را برای مردم فراهم كرد، اظهار داشت: جامعه هنری با عنایت به برد اثرگذار خود می تواند از این فضا به نحوه احسن در جهت افزایش سرانه مطالعه و كتابخوانی و تولید نشاط در میان كودكان و نوجوانان و شهروندان تهران بهره برداری كند.

مدیرعامل شركت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به اینكه بچه ها در باغ كتاب می توانند مفاهیم علمی را كه در كتابهای درسی می خوانند از نزدیك تجربه كنند، خاطرنشان كرد: باغ كتاب مشوق خوبی برای كودكان در زمینه آموزش و رشد تفكر علمی در میان آنان است.

وی با بیان این مطلب كه قرارگیری المان های سنتی ومدرن در كنار هم یكی از نقاط قوت باغ كتاب به شمار می آید، اظهار داشت: اقدامات پرارزش انجام شده در باغ كتاب تهران مجموعه خوبی را برای حضور كودكان و نوجوانان به همراه خانواده هایشان در این مكان فراهم نموده است.

به گفته مدیر عامل شركت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران، باغ كتاب، پازلی پرارزش در نگین فرهنگی پایتخت به شمار می آید و به همت جامعه هنری باید این مجموعه تبدیل به پاتوق فرهنگی و هنری شود.

به گزارش ال مور به نقل از ایسنا غلامحسین غنی -عضو هیات مدیره شركت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران- در ادامه با تاكید بر اینكه باغ كتاب تهران مجموعه خوبی برای معرفی چهره های ملی در كنار چهره های بین المللی برای شهروندان بخصوص كودكان و نوجوانان است، اظهار داشت: با بهره گیری از نیروی انسانی متخصص در زمینه كودك و نوجوان می توان از این فضا به نحو مطلوب در زمینه آموزش و یادگیری بهره گرفت.

وی با تاكید بر اینكه باید تمامی كودكان و نوجوانان به طور یكسان از تسهیلات باغ كتاب بهره مند شوند، اظهاركرد: آشنایی با مشاهیر علمی وتلویزیونی از قابلیت های جذاب باغ كتاب برای كودكان و نوجوانان است و امیدواریم به همت هنرمندان كاركردهای مختلف ژاین مجموعه به شهروندان ما معرفی شود.

در ادامه این نشست مجتبی میرطهماسب - كارگردان مستند «توران خانم»- با اشاره به اینكه باغ كتاب تهران سرمایه فرهنگی پایتخت است، اظهار داشت: این مجموعه پرارزش فرهنگی - هنری آبروی تهران است.

این كارگردان با اشاره به ضرورت توسعه زیر ساختهای فرهنگی – اجتماعی پایتخت طی سال های اخیر اظهاركرد: اقدامات صورت گرفته در این زمینه غیر قابل انكار است و به عبارتی باغ كتاب تهران مهمترین دستاورد شهرداری تهران به شمار می آید.

وی با تاكید بر اینكه باغ كتاب تهران ظرفیت خوبی را برای كودكان و نوجوانان در مورد یادگیری و كتابخوانی فراهم خواهد كرد، اظهار داشت: این مجموعه فرهنگی – هنری فضای علاقه مند كردن كودكان و نوجوانان به مقوله كتاب و كتابخوانی را فراهم می كند.

كارگردان مستند «توران خانم» با تاكید بر اینكه در باغ كتاب تهران آموزش و بازی با یكدیگر تلفیق شده است تا كودكان و نوجوانان از كتاب خواندن و مطالعه لذت ببرند، اظهاركرد: مجموعه ها و بخش های جالب و دیدنی همچون «باغ علم» مطابق با استانداردهای جهانی در این مجموعه برای كودكان و نوجوانان از سنین مختلف در نظر گرفته شده است تا از این طریق آنان به مطالعه و كسب علم و دانش علاقه مند شوند.

به گفته میرطهماسب باغ كتاب تهران، مجموعه ای است كه بدون منفعت مادی و صرفا با رویكرد فرهنگی و با محوریت كتاب به راه افتاده است و این امر جای تقدیر و تشكر از دست اندركاران دارد.

وی در ادامه با تاكید بر توجه بیشتر به ساخت مجسمه چهره های ملی داستان های كودكان و نوجوانان، خاطرنشان كرد: باید باغ كتاب تهران تبدیل به مركز ثقل فعالیت های فرهنگی برای كودكان و نوجوانان شود و مامنی برای گردشگری هنری پایتخت باشد.

بر اساس گزارش روابط عمومی شركت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران، در انتها از مجتبی میر طهماسب - كارگردان مستند «توران خانم»- به خاطر حسن سلیقه و توانمندی متعهدانه و مسئولانه در نمایش زندگی چهره های فرهنگی با ارائه لوحی تقدیر به عمل آمد.



 

1396/09/12
23:16:24
5.0 / 5
4906
تگهای خبر: باغ , جامعه , جوانان , شهرداری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران عزیز ال مور در مورد این پست
نظر شما در مورد این مطلب ال مور
نام:
ایمیل:
نظر شما:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۴
Almor
almor.ir - حقوق سایت ال مور محفوظ و متعلق به مالک ال مور است

ال مور

فشن و کالاهای لوکس