مسجد جامعی:

روز تهران، روز شهروندان است

روز تهران، روز شهروندان است به گزارش ال مور احمد مسجدجامعی اظهار داشت: روز تهران روز شهرداری نیست، روز شهروندان است؛ بنا بر این بسیاری از دستگاه های اجرایی به این رویداد پیوستند و توجه داشتد.


به گزارش ال مور به نقل از ایسنا، به مناسبت روز تهران مراسمی با عنوان "فراز و فرود اولین موسسه آموزش عالی ایران: از دارالمعلمین مركزی تا دانشگاه خوارزمی" توسط گروه تاریخ دانشگاه خوارزمی و با همكاری انجمن ایرانی تاریخ اجرا شد.
این مراسم با حضور احمد مسجدجامعی - عضو شورای شهر تهران، دكتر حسین محمدی - مدیر گروه تاریخ، دكتر مهری اكبر - گروه جغرافیا و دكتر همایون واقع در سالن ابوریحان در دانشگاه خوارزمی انجام شد.
در این مراسم دكتر احمد مسجد جامعی ضمن تبریك روز تهران، اظهار داشت: روز تهران روز شهرداری نیست، روز شهروندان است؛ بنا بر این بسیاری از دستگاه های اجرایی به این رویداد پیوستند و توجه داشته اند. تهران علم و معلم، وجهی است كه كمتر به آن توجه شده است و پایتخت ایران، زمینه بالندگی علم و معلم را فراهم نموده است.
مسجد جامعی با اشاره به اینكه بهترین و بیشترین معلم ها در تهران بودند و سپس گسترش یافتند، اضافه كرد: همزمان با شكل گیری تهران نخستین مدرسه برای خانم ها ساخته شد. طلب علم موجب شكل گیری تربیت معلم شد و جامعه نیاز " عمومی شدن علم" را دید. از زمان عمومی شدن علم، نیاز به مدرسه و معلم به وجود آمد و در نهایت موجب شكل گیری این دانشگاه شد. نیاز به علم منشاء شكل گیری مدارس جدید شد و چون مدارس جدید به وجود آمد نیاز به معلم نیز به وجود آمد.
ایشان سپس اشاره كرد: انبیاء نیز معلم بوده اند و باید جایگاه معلم حفظ شود و باید در روز تهران به معلم ها توجه داشت. معلم ها به دانشگاه ها رونق دادند و كسی كه نقشه تهران را كشید، معلم بوده است.




منبع:

1398/07/15
11:19:03
5.0 / 5
4103
تگهای خبر: آموزش , جامعه , ساخت , شهرداری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران عزیز ال مور در مورد این پست
نظر شما در مورد این مطلب ال مور
نام:
ایمیل:
نظر شما:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۲
Almor
almor.ir - حقوق سایت ال مور محفوظ و متعلق به مالک ال مور است

ال مور

فشن و کالاهای لوکس