شورای عالی استانها به دنبال تقویت بعد نظارتی شوراهاست

شورای عالی استانها به دنبال تقویت بعد نظارتی شوراهاست رئیس شورای عالی استانها از كوشش برای تقویت بعد نظارتی شوراها آگاهی داد.


به گزارش ال مور به نقل از ایسنا، علیرضا احمدی رئیس شورای عالی استانها در دیدار با برخی از نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی همچون آقایان پرویز محمدنژاد قاضی محله نماینده مردم لنگرود، سیدعلی آقازاده و محمدرضا احمدی سنگری نماینده مردم رشت، رسول فرخی میکال نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل، خلیل بهروزی فر نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی با ابراز امیدواری از آینده شوراها اظهار داشت: خصوصاً اینکه آقای قالیباف که حالا در جایگاه ریاست مجلس قرار گرفته است روزی شهردار تهران بوده و با مشکلات مدیریت شهری آشناست. همین طور بعضی از نمایندگان مجلس قبل تر از اعضای شورای شهر بودند که این می تواند در تقویت جایگاه مدیریت شهری مؤثر باشد.
احمدی با اشاره به جایگاه شورای عالی استانها اضافه کرد: در قانون اساسی ۲ اصل به شورای عالی استانها اختصاص داده شده است. اصل ۱۰۱ قانون اساسی که درباب تشکیل شورای عالی استانها و اصل ۱۰۲ که مقرر می دارد شورای عالی استانها به صورت مستقیم یا بوسیله دولت می تواند طرح ها و لوایحی را به مجلس ارائه کند.
رئیس شورای عالی استانها بابیان اینکه شورا بزرگ ترین شبکه معتمدین کشور است، افزود: ما در دورترین نقاط کشور شورا داریم که به صورت یک شبکه کشوری عمل می کنند.
احمدی با تاکید بر اینکه دولت و مجلس از ظرفیت شوراها به خوبی استفاده نکرده اند تشریح کرد: قانون اساسی شوراها را بعنوان یک رکن حکومت معرفی کرده است؛ و در اصل ۱۰۳ قانون اساسی آمده است که «استانداران، فرمانداران، بخشداران و سایر مقامات کشوری که از جانب دولت تعیین می شوند در حدود اختیارات شوراها ملزم به رعایت تصمیمات آنها هستند.»
وی اظهار نمود: همین طور پیش از اینکه بودجه کشور به مجلس ارائه شود باید در اختیار شورای عالی استانها قرار گیرد تا عدالت در توزیع استانی بودجه از طرف اعضای این شورا تائید شود.
وی با تاکید بر بعد نظارتی شوراها اضافه کرد: ما در شورای عالی استانها تلاش نموده ایم سامانه ثبت تخلفات شوراها و شهرداری ها را راه اندازی می نماییم تا هر تخلفی در کشور صورت می گیرد به صورت ۲۴ ساعته ثبت گردد.
رئیس شورای عالی استانها از رایزنی شورای عالی استانها با قوه قضائیه درباب راه اندازی شعبه شوراهای حل اختلاف در شورای عالی استانها آگاهی داد و اظهار داشت: وجود این شعبه در شورای عالی استانها می تواند خیلی از مشکلات مربوط دستگیری شوراها را حل کند.
وی از نمایندگان استان گیلان در مجلس خواست تا ترتیبی اندیشیده شود که نمایندگان شورای عالی استانها برای پیگیری طرح ها و رایزنی درباب طرح های ارسالی امکان ورود به مجلس داشته باشند.
به گزارش روابط عمومی شورای عالی استانها، در ادامه جلسه نیز نمایندگان استان گیلان در شورای عالی استانها با اشاره به اهمیت شوراها از شورای عالی استانها خواستند تا درباب جلوگیری از تخلفات شوراها جدی تر عمل کنند تا آبروی نهاد شورا جریحه دار نشود. همین طور از لزوم همکاری مجلس و شورای عالی استانها برای ارائه طرح های مشترک برای ارتقاء جایگاه شوراها گفتند و اعلام آمادگی کردند تا درباب تدوین یک نظام نامه کلی در زمینه عملکرد شوراها همراه شورای عالی استانها باشند.



1399/03/30
11:57:23
5.0 / 5
2273
تگهای خبر: آینده , بودجه , شهرداری , مد
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران عزیز ال مور در مورد این پست
نظر شما در مورد این مطلب ال مور
نام:
ایمیل:
نظر شما:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۴
Almor
almor.ir - حقوق سایت ال مور محفوظ و متعلق به مالک ال مور است

ال مور

فشن و کالاهای لوکس