اولین گروه حجاج كردستانی چهارشنبه 14 شهریور باز می گردند

اولین گروه حجاج كردستانی چهارشنبه 14 شهریور باز می گردند ال مور: سنندج - مدیركل حج و زیارت كردستان اظهار داشت: عملیات بازگشت زائران حج تمتع این استان به میهن از روز چهارشنبه 14 شهریور از مدینه منوره به فرودگاه همدان آغاز می گردد.


هاشم ناظمی جلال روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تصریح كرد: طبق برنامه پیش بینی شده اولین پرواز حجاج استان كردستان روز 14 شهریور ماه جاری از مدینه منوره به فرودگاه همدان صورت خواهد گرفت.
وی با اشاره به اینكه آخرین كاروان حجاج كردستانی روز 21 شهریور وارد می شود، اضافه كرد: اعزام مشتاقان سرزمین وحی از فرودگاه همدان از 14 مرداد شروع شد و 14 كاروان متشكل از یك هزار و 925 زائر ظرف مدت یك هفته به سرزمین وحی اعزام شدند.
مدیركل حج و زیارت كردستان تصریح كرد: كاروان های حجاج امسال استان متشكل از چهار كاروان از سنندج، 2 كاروان از بانه، یك كاروان از قروه و دهگلان، سه كاروان از مریوان و سروآباد، سه كاروان از سقز و یك كاروان از بیجار بود.
وی با اشاره به اینكه 970 نفر از زائران حج امسال در استان را مردان و 953 نفر را زنان تشكیل دادند، خاطرنشان كرد: میانگین سنی زائران حج تمتع امسال استان 62 سال بود در صورتی كه میانگین كشوری سن زائران 56 سال بود.
ناظمی جلال افزود: در مناسك حج امسال تابحال هیچ مشكلی برای زائران استان پیش نیامده هیچ مورد فوتی از بین حجاج استان تا این لحظه گزارش نشده است.
به گزارش ال مور به نقل از ایرنا، 85 هزار حاجی ایرانی در آیین مناسك حج ابراهیمی امسال شركت كردند و با انجام 315 پرواز توسط دو شركت هواپیمایی جمهوری اسلامی (هما) و هواپیمایی سعودی به سرزمین وحی اعزام شدند.
سال گذشته یك هزار و 645 زائر از استان كردستان در قالب 13 كاروان برای به جای آوردن مناسك حج به سرزمین وحی مشرف شدند كه از این تعداد، 773 نفر مرد و 872 نفر زن بودند.
7348/9102


1397/06/11
12:58:57
5.0 / 5
4606
تگهای خبر: زنان , مد
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات کاربران عزیز ال مور در مورد این پست
نظر شما در مورد این مطلب ال مور
نام:
ایمیل:
نظر شما:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۲
Almor
almor.ir - حقوق سایت ال مور محفوظ و متعلق به مالک ال مور است

ال مور

فشن و کالاهای لوکس