حناچی:

حداكثر اعتبار را با وجود محدودیت منابع به حمل و نقل عمومی دادیم

حداكثر اعتبار را با وجود محدودیت منابع به حمل و نقل عمومی دادیم به گزارش ال مور شهردار تهران اظهار داشت: با وجود محدودیت در اختصاص منابع مالی تلاش نموده است حداکثر تخصیص اعتبار را به بخش حمل و نقل عمومی اختصاص دهد.


به گزارش ال مور به نقل از ایسنا، پیروز حناچی شهردار تهران در مراسم افتتاح ایستگاه های اقدسیه و مرزداران در خطوط سه و شش مترو اظهار داشت: افتتاح ایستگاه باقرخان در جنب بیمارستان امام و ایستگاه شهرک آزمایش را در دستور کار داریم و به زودی آنها را بهره برداری می نماییم و با شروع به کار این ایستگاه ها حوزه نفوذ مترو در شهر افزایش می یابد. به هر حال راهی جز این توسعه برای حل مشکل ترافیک و آلودگی وجود ندارد و راه های مکمل هم در همین جهت است.
شهردار تهران افزود: زمانی منابع زیادی داشتیم که فرصت ساخت و توسعه مترو را فراهم می کرد. روزهایی که سالانه کشور صدها میلیارد دلار درآمد داشت گذشته است و این پروژه باید در همان زمان بعنوان اصلی ترین پروژه عمرانی تامین منابع می شد؛ اما این فرصت از دست رفت و امیدواریم در افق پیش رو گشایش هایی ایجاد شود و از این شرایط سخت تحریم خارج شویم و گشایش های مالی شامل مگا پروژه مترو در تهران و سایر کلانشهرها هم شود.
وی ادامه داد: ما با وجود شرایط سخت کرونائی و تحریم و کاهش شدید ارزش پول و منابع مالی مان به قول هایی که به مردم داده بودیم پایبند ماندیم. توسعه مترو و فضای سبز و جلوگیری از تخریب باغات و همچنین ایجاد انضباط کالبدی و مالی در شهرداری تهران از اقداماتی بود که در دستور کار قرار دادیم و در این شرایط سخت به خود سخت گرفتیم چون باید به قول های خود عمل می کردیم.
حناچی اظهار داشت: اصلی ترین پروژه ما در این دوره از مدیریت شهری به ویژه از نیمه ۹۷ به این سو جلوگیری از فروش شهر بود اتفاقی که به خاطر آن عارضه های سنگینی در کالبد شهر به وجود آمده بود، اما در این دوره مدیریت شهری در اقداماتی که در شهر انجام دادیم از طرح تفصیلی و برنامه هایی که برای تهران مصوب شده بود تخطی نکردیم. در حقیقت مگا پروژه ما شهر نفروشی بود به این معنا که ما از شرایط و ضوابط طرح تفصیلی عبور نکردیم و برای ساخت یک پروژه عارضه سنگینی به جا نگذاشتیم و باید این روش ادامه یابد.
حناچی با اشاره به اینکه میگویند اگر شما شهر نفروشی کردید چرا خانه تهران را فروختید؟ اظهار داشت: شهرفروشی این نیست که شهرداری املاک خودرا واگذار نکند. بلکه شهرفروشی یعنی عبور از طرح تفصیلی که ما از آن عبور نکردیم و به عهد خود با مردم پایبند ماندیم و برای اثبات این ادعا می توانید به فهرست پروانه های ساختمانی که صادر گردیده است مراجعه کنید.
وی درباره توسعه حمل و نقل عمومی اظهار داشت: حمل و نقل تهران موضوعی حاکمیتی است و موضوعی است که اصلی ترین نگرانی مردم تهران شمرده می شود.
شهردار درباره کاهش آلودگی هوا هم اظهار داشت: فقط با جلوگیری و کنترل آلاینده هاست که می توانیم هوای پاک را به مردم بدهیم که حق شان است و این جز با توسعه حمل و نقل پاک میسر نیست و حد اعلای حمل و نقل پاک هم مترو و اتوبوس برقی و خودروی برقی و موتور برقی است. سهم موتورهای دوچرخ بنزینی از آلودگی هوای تهران بیش از ده درصد است و به تبع آن دوچرخه و اسکوتر برقی می تواند جایگزین مناسبی باشد. هر چند استفاده از این ها در تهران مانوس نیست و در این دوره ۱۷۰ کیلومتر به مسیرهای دوچرخه در شهر اضافه کردیم و راهی جز گسترش فرهنگ استفاده از دوچرخه نداریم.
وی اشاره کرد: استفاده از دوچرخه از منزل تا نخستین ایستگاه حمل و نقل عمومی هدف ما برای دوچرخه است و این اتفاق می تواند در شهر بیفتد و ما در حال برنامه ریزی آن هستیم و با بهره برداری از خطوط مترو و ایستگاه هایی که به بهره برداری می رسد می توانیم شرایط سخت تری برای تردد آلاینده های شخصی در سطح شهر ایجاد نماییم. اما تا وقتی این زیرساخت فراهم نیست این کار با اختلال می شود.
حناچی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: از نظر اقتصادی در وضعیت سختی هستیم جنگ اقتصادی در کشور وجود دارد و این بزرگترین تهدید برای اقتصاد و حاکمیت ملی ماست و ما تلاش نموده ایم این تهدید را به یک فرصت تبدیل نماییم. به این معنا که خط هفت مترو وقتی اجرا شد شرکت های خارجی و سوئدی میانه کار رها کردند و رفتند و همکاران ما در متروی تهران آنرا تکمیل کردند و در ادامه خط شش بطور کامل داخلی اجرا شد. همین طور هواکش ها و سیگنالینگ خطوط که قبلا وارد می شد و در داخل ساخته شد مثال اعلای داخلی سازی قطار ملی بوده است و ما چرخه کامل ایجاد قطار شهری را داریم و امیدوارم با حمایت دولت برای کشورهای همسایه هم این را به ارمغان ببریم.
وی اشاره کرد: در خاتمه سخنانم از پیمانکاران تشکر می کنم که این کار سخت را علی رغم مشکلات ما در تامین منابع انجام دادند و امیدوارم در پروژه های بعدی کمی متفاوت تر عمل نماییم. از همکاران می خواهم در ساخت مترو محیط های داخلی مترو را مثل سایر متروهای بزرگ دنیا تبدیل به گالری باشکوهی از هنر کنند و زیبایی های هنری را در مترو بیشتر ببینیم.
پیروز حناچی شهردار تهران درباره چگونگی رسیدن به راندمان ۱۴۴ درصدی عملکرد مترو در چهار سال قبل نیز اظهار داشت: محصول نهایی فعالیت مترو در طول این مدت محدود بهره برداری از ۳۰ ایستگاه مترو تا انتهای دوره و اضافه شدن چهل کیلومتر خطوط بهره برداری است.
وی ادامه داد: امروز ایستگاه اقدسیه آخرین ایستگاه در خط سه بود که به بهره برداری رسید و ایستگاه مرزداران هم در خط شش راه اندازی شد. تلاش این بوده است که با وجود همه منابع محدود با اختصاص حداکثر ظرفیت ممکن به حمل و نقل عمومی و مترو، خدمتی درخور و شایسته مردم کشورمان ارائه نماییم.
ایستگاه مرزداران در خط شش مترو نزدیک تقاطع بزرگراه یادگار امام با خیابان مرزداران قرار دارد و شهروندانی که سوار این قطار شوند می توانند به سمت خیابان کوهسار در شمال غرب شهر و یا به سمت شاه عبدالعظیم در جنوب تهران مسافرت کنند.




منبع:

1400/02/25
20:38:44
0.0 / 5
302
تگهای خبر: باغ , توسعه , زیبایی , ساخت
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۲
Almor
almor.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ال مور محفوظ است

ال مور

فشن و کالاهای لوکس